mandag 19. mai 2014

Lunsjmuffins

Hver søndag har jeg som mål og sette opp middagsliste, handleliste og handle på den lokale jallasjappa (les; utenlandsk frukt og grønnsaksbutikk). I den forbindelse så bruker jeg matblogger mye for å variere litt. En blogg jeg finner mye inspirasjon hos er Linda stuhaug - en utrolig kreativ dame i matveien og ikke minst for de som har allergier og intoleranser. ( beklager at jeg ikke linker - blogger fra iPhone og har ikke funnet ut hvordan jeg linker enda) Jeg har en tendens til å endre oppskriftene litt da sånn at de blir tilpasset min gane og hva jeg har i kjøleskapet *smil*
I går laget jeg lunsjmuffins og folkens - disse ble gode! Deler oppskriften med dere i tilfelle dere vil prøve. Dette er en stor porsjon så den kan halveres.
Lunsjmuffins:
4 dl havremel ( malt havregryn )
2 dl grovt sammalt rug
2 dl grovt korn
1 ts salt
3 ts bakepulver
4 egg
90 gr smeltet smør
6 gode klyper av sesamfrø, linfrø og solsikkefrø
4 ts provence krydder
En liten dusk fersk persille og oregano
Ca 150 gr kyllingpålegg i strimler
Litt grønn og rød paprika i små biter
Ca 8 cm purre i små biter
Ca 200 gr revet ost

Bland det våte og tørre hver for seg før du blander det sammen. Bland og hell i muffinsformer ( silikonformer er bra!) 
Stek på 200 grader i 20-30 min. 

Et par stykker i matpakka og du holder deg mett i mange timer😃
God appetitt!

2 kommentarer:

Hos Jorunn sa...

Mmmmm, disse så da supergode ut!! Jeg skal bokmerke siden her så oppskriften ikke går i glemmeboken. Jeg finner også mange spennende oppskrifter hos matbloggere, synes det er gøy å prøve noe nytt innimellom.

Så flotte gaver du fikk i innlegget under her, hørtes ut som dere hadde en flott tur. Ikke lenge før du runder tall nå, men du er jo bare "ungdommen"...30 og 40 årene synes jeg var helt topp.

Ha en flott søndag!
Klem fra Jorunn

Spirea sa...

Nå ville jeg så gjerne innom og hilse på deg, er så lenge siden sist. Jeg har vært ute av blogging nokså mange måneder og det ser det visst ut som du og er nå...? jeg håper du har det bra og at vinteren din er god så langt. Tenkte bare på deg og ville si hei til deg . Ønsker deg en fin helg :) klem