søndag 28. april 2013

Hell i uhell....

Her om dagen tok jeg med meg godgutten på Plantasjen
Nå klarte jeg rett og slett ikke vente lenger 
med å kjøpe meg noen fargeklatter. 
Stemorsblomster var på tilbud til min store glede.
 *smil*
Den blomsten jeg så absolutt er mest svak for er pelargonia
Jeg har hatt flere stykker som har overvintret på spiskammerset. 
I år derimot så klarte jeg å drepe hele bunten. 
Sånn er det når man flyr rundt i mammatåke 
og klarer ikke tenke på alt. 
Jeg glemte de helt rett og slett. 
Jeg snufset og snøftet da jeg måtte kaste de.
 For de ville virkelig ikke mer.
I hvert fall - på Plantasjen ble jeg fristet til 
å kjøpe meg en Mårbacka
De er bare så flotte! 
Blid og fornøyd kjører vi hjemover med musikken
på full guffe for å holde lillegutt våken
Plutselig hører jeg at noe ramler ned  bak. 
Hmmm.... 
Vel hjemme åpner jeg bakluken og ser 
at blomsterjorda som jeg også kjøpte hadde ramlet 
ned over halve blomsten og den var knekt på flere steder. 
Da måtte jeg bite i meg mange stygge ord gitt. 
Er greit om ikke lillegutt sine første ord blir 
de jeg hadde lyst til å si da.
Men jeg synes i grunn jeg klarte å snu det til noe positivt jeg, 
for nå fikk jeg plutselig tre stiklinger som kommer i jorda snart. Så fire pelargoniaer ut av en er vel ikke verst.
*smil*
Litt mer sommerlig på kommoden
Håper dere alle har en fin søndag!
I morgen må dere følge med inne på min andre blogg ;)

4 kommentarer:

Sisselshverdag sa...

Aldri så galt at det ikke er godt for noe :D

Ha en koselig søndag med den fine familien din :D

tinemor sa...

Sommerlig og fint ja!
lekkert med litt blomster i heimen
-Avhengig jeg ;-)
Klem

Jatte sa...

Hihihi, måtte flire litt! Skjønner det var surt, men godt det kom over på noe positivt :D

Ha en fin uke,
Klems Jatte♥

Hilde sa...

Hehe, viktig å fokusere på det positive i hverdagen. ;-)

Tusen takk for koselig melding inne hos meg. De Tommyene er kjekke å ha. ;-)