onsdag 16. januar 2013

Vi planlegger dåp

Her om dagen så går det i planlegning av dåp. Lokalet er bestilt og maten bestemt. Min kjære danske tok styringa sånn at jeg ikke endte opp med å skulle stå med all matlaging selv. Når skulle jeg fått tid liksom? 
Jeg er jo ikke meg selv uten grunn da. 
Som alltid går det litt utover nattesøvnen min dette å planlegge en stor ting. 
Hodet mitt eksploderer jo nesten av ideer. 
Et nettsted som har vært veldig flittig besøkt er Cacas
Og jeg skal innrømme at jeg har svidd av noen hundrelapper der inne. 
*host, host* 
Noe så kult som å lage en 3D kake da. Men det tør jeg rett og slett ikke prøve meg på, selv om det hadde vært utrolig kult.
Også veldig kult at de har steg for steg oppskrifter for oss som ikke er så bevandret i den type kakeverden.
Jeg saumfarer nettet etter inspirasjon og har havnet på to steder hvor jeg bare drømmer meg bort.
Det ene er kakefesten.com og den andre er ToneroseDesign.
 Er det mulig å være så flink som den jenta da???
I og med at lillegull kommer til å være godt over året når han blir døpt så vil jeg ikke bruke babyblå. 
Han er jo ingen baby og babyblått blir da 
litt for sukkersøtt for meg..
Så jeg har vært innom veldig mange ideer, 
og har nå endelig klart å lande på en. 
Og jeg er ganske sikker på at Rebecka som skal lage 
dåpskaken er glad for det.
*smil* 
Jeg har fått sendt ut innbydelsene og ble ganske fornøyd med dem.
 (alle detaljer synes ikke på bildet ser jeg)
Det var meningen at det hvite arket skulle ha en blå kant, 
men det klarte jeg å glemme siden jeg satt og skravlet så fælt da jeg lagde dem. 
Jaja, skylde på meg selv. 
Dersom det er noen som har andre nettsider jeg kan få inspirasjon, så gi meg et lite pip.

Håper dere får en flott dag!
  post signature

6 kommentarer:

Laila sa...

Livet blir "litt" annerledes når det kommer barn. Det som syntes på bildet er jo verdens herligste lille gutt, så skjønn.
Er så glad på deres vegne.
Kos dere og ha en fin da, klem Laila

Hjem og Glede sa...

Å for en skjønnas!!!
Flott innbydelse også!

Ha en super dag Mammaen!

Klem Camilla.

Blonder og perler sa...

Så morsomt med barnedåp. Mye planlegging og forberedelser, men man gjør jo alt for sine barn.

Jeg synes invitasjonene ble riktig så fine.

Lykke til.

Anonym sa...

Kjempefine Elin, du er så flink!!! GLEDER meg til å lage dåpskaka!!! 😊
Klem Rebecka

Franciskas Vakre Verden sa...

Hei, Hei. Kjempefin blogg du har!

Jeg har laget bøkene Sanselig sommer og Sanselig jul og holder nå på med en ny bok som får tittelen Sanselige Rom.

I den forbindelsen har jeg en stor konkurranse der man kan vinne flotte interiørpremier for 22.000,- Jeg vil med dette gi deg en personlig invitasjon til å være med. :-)

Hvis du ikke allerede er med kan du se mer ved å bruke denne linken:

http://franciskasvakreverden.blogspot.no/2013/02/stor-konkurranse-vinn-premier-for-mer.html

Frist for å være med er 15. mars.

Ha en flott uke!

Beste hilsen Franciska :-)

Bente sa...

Gratulerer med den nydelige gutten. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Våre to flotte barn er født i India.

Ønsker dere lykke til videre.