tirsdag 11. desember 2012

Kreative abstinenser...

Jeg storkoser meg om dagen. 
Selv med en liten tass som nå er pjusk og krever litt ekstra så storkoser jeg meg. 
Men selv om dagene er fylt med vårt lillegull, 
så er det ikke til å komme bort i fra at jeg har 
kreative abstinenser så det holder. 
Det rett og slett kribler i fingrene etter å lage noe, 
gjøre noe, fikse og styre. 
Og ikke fortell det til dansken her hjemme, 
men en dag sneik jeg meg til å lage to lys 
*knis* 
Jeg står jo som jeg alltid har gjort tidlig opp. 
Gjerne før gutta mine. 
Og da har jeg en liten time eller to på meg til å utfolde meg. 
Her om dagen så fikset jeg denne her.

Blomstene hadde stått i kurven en stund, 
men jeg hadde ikke fått stæsjet den opp.
 Så blid og fornøyd vet du, og ved frokostbordet så 
spurte jeg dansken med et lurt glimt i øyet. 
"Kan du se noe annerledes her?" 
Og han titter seg så mye rundt at lillegull 
også begynner å snu seg rundt for å finne ut 
hva mamma har vært i gang med. 
Jo, så har jeg fått strikket en vaskeklut av noe restegarn jeg hadde liggende.
Men nei,verken den ene eller den andre kunne se det. 
Jeg måtte da til slutt vise hva jeg hadde gjort,
 og dansken ser bare oppgitt på meg. 
"Er det virkelig meningen at jeg skal kunne se 
at du har lagt noe papir rundt de blomstene der?" 
Far og sønn ser på hverandre, far humrer og lillegull hermer,
 og så fortsetter de å spise kalkun falukorv, 
og det helst uten brød under. 
Jeg humrer jeg også, og synes rett og slett 
de er dumme som ikke kunne se hva slags 
flott kreasjon mamma endelig hadde hatt tid til å lage. 
Deretter så titter jeg bort på dem, 
og begynner å le jeg også. 

Og sånn går nå dagene her hjemme. 
 Håper dere har en flott førjulstid folkens! 
  post signature

8 kommentarer:

Livet på småbruket. sa...

Å Elin :) Det oser av lykke og kos hos dere :) Smiler når jeg leser innlegget ditt. Ja kos dere ,masse!!! :) klem Merethe

MissMette sa...

Hei skjønne Elin :)
Herlig å titte inn til deg, og se glede og lykke ღ Jeg følger med på facebook og titter innom her, men har ikke vært så flink til å legge igjen kommentarer i det siste... Herlige bilder, og nydelige svibler i trekassen ღ Kos deg masse med guttene dine og ha en fortsatt fin adventstid ღ - stor klem fra Mette :)

liven sa...

Heisann
Er så gøy å lese innleggene dine, og jeg gleder meg med deg nå!
Kos deg masse og håper lille-gutten er frisk og rask :)
klem!

Anonym sa...

- cure premature ejaculation
[url=http://prematureejaculationpharm.com/#50740] premature ejaculation cure
[/url] DuraMale is formulated next to a work together of herbal researchers, haleness and nutritional professionals and pharmaceutical scientists who acquire looked after your sensual needs in the most talented plausible ways! We are yes confident that DuraMale inclination master-work object of you. As an additional benefit, we are also gift you a 90 era lolly ignore make sure wherein if you decay to go out with the results, you really sine qua non to amends the issue side with to us which we requirement is a rare and unthinkable dispute!

Laila sa...

Vil ønske deg og gutta en riktig god jul, kos dere masse (kanskje unødvendig å si he he)
Klem Laila

Franske drømmer sa...

Hei vennen min!
Tusen hjertelig takk for fantastisk varme, gode ord fra deg den siste tiden. Det har betydd uendelig mye for meg <3
Tusen, tusen takk!! :-))

Håper dere har hatt en fin jul, tiltross for omgangsyke ;)

Klemmer

Spirea sa...

Kjære deg - så fine bilder du deler. Du har det så fint der hjemme. Håper julen har vært god!
Og nå er jeg innom for å ønske deg en fin siste dag i året - og ikke minst et velsignet godt, nytt år. La oss håpe det byr på mye glede :) klem herfra

Hjem og Glede sa...

Godt nytt år min venn!
Tenker dere har kost dere gløgg ihjel.....hi,hi.

Håper du får tid å blogge litt innimellom da!!

Klemmer fra Camilla.