mandag 23. juli 2012

Rusletur i botanisk hage...

I helgen hadde vi besøk fra Danmark. Og siden de er veldig natur og hageinteressert så tok vi med dem en tur til botanisk hage på Tøyen. Og jeg sørget for å ta med kamera.
 Det er mange år siden jeg selv var der så det var koselig med en liten rusletur her. 
Og når blomstene spirer og gror så er det jo ekstra hyggelig. 
Jeg ble veldig fascinert av de hortensiaene her blant annet.
 Kunne også tenkt med sånne her bak i hagen. 
Det har vi pratet flere ganger om men ikke kommet så langt. 
 Et espalier med roser kunne jeg også tenkt meg. 
Dette var bare nydelig!
 Dette var en av de dagene hvor sola tittet frem. Så et nærbilde av noen flotte roser med sola skinnende gjorde meg rett og slett glad *smil*
 Jeg skjønner at jeg ikke tidligere har vært på en ordentlig rundtur her, for her inne har jeg faktisk ikke vært før. 
Sjekk de kule bladene på vannet da.
 En dinosaurus dukket plutselig opp blant plantene også.
 Nydelige vannfall...
 Og selvfølgelig finner jeg fine bygninger å ta bilde av også;)
 Lysthus ute i hagen er heller ikke å forakte. Ser plutselig nå at min kjære danske gjenspeiles i vinduet:)
 Lekkert!
Nå derimot sliter sola med å komme frem, 
så vi var heldige med været på lørdag. 
Det som jeg ikke var så heldig med at jeg klarte å bli syk. 
Merket det allerede da jeg våknet at jeg hostet og harket og at formen var laber. 
Feber fikk jeg etterhvert også og energien var lik null. 
Så vår rundtur i Oslo ble avsluttet på Holmenkollen. Da orket jeg rett og slett ikke mer og vi dro hjemover. 
Da tok min kjære med seg gjengen på en rundtur oppe hos oss mens jeg fikk lagt meg ned på sofaen og slappet av. 
Og her har jeg vel ligget siden. 
Feberen kommer og går, stemmen er nesten borte, jeg er potte tett og det er et ork bare å komme seg på do.
 Meeeen, det kan vel bare bli bedre.
Nå skal jeg legge meg under dyna med en bok.
Håper dere får en fin ny uke folkens.
post signature

3 kommentarer:

Hjem og Glede sa...

Å søte deg!
Du må jo ikke bli syk bare sånn "by the way" altså!
Flotte bilder du fikk tatt da.....de monsterbladene var tøffe!

Kose deg og tenker dansken din steller pent med deg!
Riktig god bedring.

Varm klem og smil!

liven sa...

I nydelig hage dette...eller park kan det vel kalles!!
Flott!!
Ønsker deg god bedring Elin :)

liven sa...

p.s. for noen flotte innlegg du har hatt siden sist....herlig soverom. og et flott trimrom ( der kom min dårlige samvittighet for lite trim for tiden frem ) ....og sist men ikke minst....et fantastisk koselig skap du fikk. Heldiggrisen deg!!
Klem!