onsdag 18. juli 2012

Inn i det aller helligste...

Noen som vil være med på en liten rundtur igjen?
Velkommen inn i det aller helligste.
 *smil*

Siden sist så har jeg endelig fått malt og pusset den flotte esken jeg fikk av min svigerinne til julen 2010.
 Ting tar tid noen ganger.
Var først i tvil om hvor jeg skulle bruke den.
Den endte opp som et ekstra smykkeskrin.
Synes den kledde godt å stå sammen med piketitteren på kommoden.

Den var opprinnelig blå.
Som det meste her hjemme så fikk den lov til å bli hvit, men jeg ville at det blå skulle skinne gjennom.
Adopsjonssmykket mitt får lov til å henge utenpå.
Det har sett sine bedre dager.
Elefanten begynner å bli gammel og slitt,
og skulle nok vært byttet ut.
Men den får være som den er.
En liten påminnelse om hvor lang tid vi har brukt på denne adopsjonen.

Litt nytt er det her inne, om enn ikke så mye.
Jeg har kjøpt nytt sengetøy
Litt mer farger er greit nå om sommeren i hvert fall.
Og for de som ikke synes det ble så fryktelig fargerikt.
Vi pleier å ha bare helt hvitt sengetøy så dette
er stor forandring for oss.
Kjøpt på Ikea.
De glimter til noen ganger.

Putetrekkene er nye. Eller rettere sagt veldig gamle.
Jeg har sydd dem av det gamle strykebrettovertrekket til farmor. Det var flekkete og hullete flere steder,
men fargen passet perfekt inn på soverommet vårt synes jeg.
Jeg har også brukt noen gamle knapper
som jeg har fått av tanten til min kjære danske.

Speilet har stått her inne i flere måneder nå.
Gullrammen passer godt inn med resten, men jeg klarer liksom ikke helt bestemme meg for å få hengt det opp.
Noen som har en formening?
Det skal i så fall henge på den veggen som det står lent mot.

Litt mer detaljer igjen. Lysestaken i vinduskarmen kjøpte jeg for flere år siden og har malt den.
En liten bamse jeg ga til min kjære for flere år siden titter opp av den avlange boksen som også står der.
Noen som har fått med seg at jeg er veldig detaljorientert? *Thihihi*

Så er det vel i grunn ingen tvil om hvem sin side av sengen dette her er sin eller hva?
Interiørbladene er på plass, og ved siden av sengen står det en stor kurv med flere blader
Ikke alltid like smart å sovne til et interiørblad da.
Jeg får jo så mange ideer som kverner oppi hodet,
og da kommer ikke søvnen så veldig fort.
Da var rundturen ferdig for denne gang.
Håper dere har en fin onsdag og at sommeren er der dere er.
Her er det overskya nå.
God klem til dere alle!
post signature

7 kommentarer:

lisje astrid's husblogg sa...

UTRULEG vakkert!

Likte så godt tapetet..Og ikkje minst detaljane..Likte ALT! ;)

God sommar! :)

Brunt sukker sa...

Så koseligt !
jeg hadde hengt opp speilet som de er:))
takk for titten i di koselige blogg:))
kle fra Eli:))

Franske drømmer sa...

Lekkert som alt annet hos dere ;-)
Enig med Astrid- jeg likte alt! ;-)

Ha en fin onsdag!
Klemmer

Ida sa...

Så utrolig fint!!
Ha fortsatt en fin dag!

klem:)

Laila sa...

Nydelig soverom.
Synd at du ikke kan komme den dagen, men som jeg har sagt til Mia: du er velkommen når som helst.
Hvis det blir litt sol nå, så blir det en eksplosjon av roser, utrolig masse knopper alle steder.
Klem, Laila

merethe sa...

Å dere har et vakkert soverom. Jeg..les jeg... :) har planer om å få revet en vegg i mellom to soverom oppe i andre etasjen... male tak ,vegger og gulv for så å flytte seng og alt opp dit. Nå har vi et bitte lite rom nede men ingen unger bor hjemme lengre og andre etasjen står ubrukt..for galt spør du meg :) Håper bare min kjære går med på det. Så du solgte urtesalt ...er det lov å spørre deg om ca pris og hvor mye det var i disse du solgte? Bare send meg en mail om du heller vil det enn i kommentarfeltet. I dag har jeg kjøpt inn ingredienser til kjeksene du la ut oppskriften på. Om det er gråvær i morgen skal jeg prøve den da. :) Gleder meg. Ha det så fint. Klemmer fra Merethe

Hjem og Glede sa...

Hello søte du!
For et herlig romantisk rom!
Nydelig ALT sammen!
Ha en koselig helg da skjønning!

Smil og klem
Camilla