fredag 11. mai 2012

Me and my rumtopf...

En rumtopf full av gamle sikringer. Det er akkurat det det er . 
Har dere sett en rumtopf før? Det har ikke jeg.
 
Denne fikk jeg av svigermoren til broren min. Og selv om verken hun eller jeg helt vet hva det er for noe så takket jeg med glede ja. For denne synes jeg var helt unik og kjempekul! 
Den ser ut som et gigantisk syltetøyglass.
Hadde vært interessant å vite hva den har blitt brukt til tidligere. 
Jeg har vært så heldig å komme over en god del gamle sikringer. 
De er supre å bruke som lysestaker eller bare som et dekorativt element i et stilleben.
Hos oss skaper de et rustikt motstykke til en ellers romantisk stil her hjemme.
Kunne du tenkt deg noen gamle og slitte sikringer?
Jeg har de til salgs hos "Elins anneks".
Fredag og helg. Min favorittdag 
*smil*
I dag blir det pita med kjøttdeig og salat, The voice og masse kos!
Ha en super kveld folkens!
                                                                       post signature

6 kommentarer:

Anne Elisabeth sa...

Så oppfinnsom og flink du er! =) Kjempekult!:)

Therese sa...

Hei du!!

Takk for kommentar inne hos meg. Koselig å se noen "nye".
Legger meg til som følger av bloggen din jeg... her var det mye kost! :)
Klem

Hjem og Glede sa...

Hei elin;)
Så gøy!
Ville bare titte innom for å ønske deg en vidunderlig helg!

Klem Camilla

Tante Titti sa...

Hei Elin og tusen takk for hyggelige kommentarer hos meg!!
Det første jeg tenkte på da jeg fikk se det flotte glasset ditt, var da jeg og en venninne lagde Rumtopf - det er vel egentlig en tysk dessert som lages av sommerens friske bær og frukter etter som de modnes utover someren og legges på en krukke eller ett glass med tett lokk, og fyller på med sukker og rom. Til høsten får man da en nydelig dessert som serveres med is, eller en deilig frisk likør ettersom man foretrekker.
Jeg googlet Rumtopf og fikk treff på masse flotte oppskrifter og ikke minst bilder av slike krukker og glass. Og noen av dem ligner veldig på ditt glass her.
Så kanskje du kan bytte ut de flotte sikringene dine med deilige jordbær, bringebær og rips utover sommeren...
Ønsker deg en strålende flott helg.
Titti-klæmm!!

Karin sa...

Hei,takk for koslig melding på bloggen min.Joda,bare bra med meg. Så oppfinsomt og tøft det var. Skjønner ikke hvordan du kommer på det jeg...Kunne tenkt meg sånn jeg også nå...Ønsker deg en fin helg. klem fra Karin

Villmarkstausa sa...

Fin måte å oppbevare på dette her. Dekorativt også! God helg!