mandag 16. april 2012

Flukt fra hverdagen...

Noen ganger har jeg bare behov for å stenge hverdagen ute litt. Det skjer altfor mye ting rundt meg, vonde ting, samtidig som det absolutt ikke skjer noe som helst. Og da tenker jeg selvfølgelig på adopsjonen.
Hue mitt må kobles av litt, og den enkleste måten for meg å gjøre det er å dille rundt med interiørting.
På påskeaften kom søsteren min med en stor bukett nelliker.Helt nydelig rosa farge og med mange knopper.
Over en uke etter står de fremdeles like fine og jeg fikk lyst til å gjøre litt mer ut av dem.
Jeg tok en og en stilk og puttet de i litt ymse som jeg hadde. Henta en av trekassene jeg kjøpte av Merethe og lagde et lite arrangement på kjøkkenbenken.
Kaffekjelen tok jeg med da vi tømte leiligheten til farmor. Jeg synes det ble så flott med den sarte rosafargen til metallet. Hvitløken gjorde egentlig bare prikken over ièn *smil*
Som jeg har sagt tidligere så har vi mye som er arvet. Lysestaken på veggen er etter pappa og fatene er fra farmor. Morteren har jeg fått av min kjære til jul engang, sikringene som lysene står i har jeg fått av en kollega og de gamle medisinflaskene er fra tante i danmark.
Jeg kan jo bare bli ved *smil*
Saltkaret og olje/eddik flaskene er etter svigermor.
Oversiktsbilde ovenfra :)
Den ene smultringsaken er fra farmor, den andre mener jeg å si jeg har kjøpt på loppis. Liker det værbitte utseendet.
Flaskene er kjøpt på loppis i Danmark.
Og fremdeles er det maaange nelliker igjen. Og det ser ut til at vi skal få nyte dem en god stund til.
Så her har du da min flukt fra virkeligheten.

Er det noe spesielt dere gjør
for å få en flukt fra hverdagen?







post signature

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så nydelig du har gjort det!

merethe sa...

Koselig med minnene som knyttes til tingene synes jeg. Vakkert satt sammen Elin. Du er flink. I påsken solgte jeg flere kasser ...får vel kanskje begynne å reklamere litt ;)
Hvis det er noe jeg ønsker å flykte unna så er det det å være kronisk syk...jeg syr...skaper...pusler i hagen osv...da "glemmer" jeg det litt. :) Ønsker deg en flott uke. Klem Merethe

Hjem og Glede sa...

Så koselig hos deg,her skal jeg følge med videre.
Jeg gjør akkutat det samme som deg når jeg skal flykte fra noe....

Ønsker deg en vidunderlig uke.

Beste hilsen Camilla

Synnøve sa...

Hei Elin:-)
Så flott du har dekorert med fine ting med masse minner.
Jeg gjør som deg,forsvinner inn i min egen verden,når jeg maler og diller rundt med interiør og hage. Tror det er veldig viktig og ha noen pustehull.
Livet er ikke for amatører!
Ha en fin dag
Klem Synnøve

Mamsens hus sa...

Så fine bilder du viser. Mange vakre ting, herlig når man kjenner historien. :)
Jeg gjør som deg eller hører på musikk når jeg trenger å koble meg litt av. ;)

Ha en fin uke.
klem

liven sa...

Koselige bilder Elin...og godt å få tankene over på noe annet!
Du har så mange fine saker at!

Når jeg trenger å koble ut går jeg meg en tur....alene :)

klem!!

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Du har gjort det så fint,
koselig og personlig. Det er så
fint med ting som bringer fram gode minner.

Ønsker deg en fin kveld, klem Anita