tirsdag 6. mars 2012

En spire av håp....

Man har et tomrom inne i seg. Det eneste som tillater seg å bevege seg inn i dette rommet noen ganger er bølger av fortvilelse. Disse bølgene forårsaker flom noen ganger og de må renne ut et sted.
Dette har skjedd oftere og oftere i det siste. Fortvilelsens bølger er nådeløse...
Tomrommet er helt tyst. 
Det er som om tiden står helt stille der inne. 
"HALLO, Hallo, hallo......"
Utenfor tomrommet går livet som normalt. 
Tiden går, noen ganger i rasende fart, andre ganger som om man vandrer i seig sirup.
En liten spire av håp gror allikevel inne i tomrommet. 
Som en enslig hestehov i veikanten. Den som står det så rank selv om eksosens gifter iherdig prøver å knekke dens nakke. 
Uansett om vinden uler rundt den, bilene farer forbi eller det bare er en liten stripe av gress til å livnære den, så blir den stående, om enn litt skakkbøyd og skjev. 
Den bøyer hode vergeløst, men allikevel holder den seg der, 
stolt og iherdig.
Håpet om noe godt er der - om enn tynnslitt. 
Et håp om at tomrommet vil fylles. 
Klokka tikker hele tiden i sitt normale tempo. 
Ventetiden vil ingen ende ta...
Osito sitter fremdeles og venter på å få treffe sin nye lekekamerat


post signature

13 kommentarer:

Familien Furu sa...

Det gjør vondt når jeg leser dette, jeg kan umulig forstå hvordan du har det. Jeg har fulgt deg og ventetiden din i over to år og jeg har gledet meg med deg over gode nyheter selvom det nå er litt for lenge siden en god nyhet har kommet - men den kommer, det er jeg helt sikker på - jeg gleder meg til å lese innlegget som kommer om at det er nå din tur og jeg gleder meg til bilder av kos. Jeg håper sammen med deg :)
Klem klem

Beate sa...

Så utrolig godt beskrevet. Akkurat sånn er det. jeg håper dere kan få et svar på hvorfor dere har ventet så lenge i distrikt? Og hverdag venter jeg på jubel fra deg. jeg håper det ikke er lenge til nå. det er umenneskelig dette vi begå oss inn på. men premien er diiiiger:-) klem

Franske drømmer sa...

Sender deg en stooor, varm og oppmuntrende klem. Har dere i mine tanker! <3

tove sa...

Syns du er bein tøff. Skjønner ikke hvordan du kommer deg gjennom dagene.
Fin kveld til deg
Klem Tove

ITAF sa...

Du skriver fantastisk godt, Elin! Dessverre er ikke dette bare fantasi, men en beskrivelse av en sår virkelighet for mange som er i adopsjonsprosessen... Spørsmålene er mange, fra alle hold, nådeløst - uansett om en har svar å gi eller ei...

"Ventevondt" er både fortvilelse, forventning, håpløshet, motløshet, undring, iver og så uendelig mye mer - alt på en gang. Når det drøyer så lenge etter tildeling av distrikt kan jeg bare forestille meg hvordan dere har det.

Av HELE mitt hjerte, dypt og inderlig - ønsker, håper og tror jeg at Colombiagullet deres snart blir til virkelighet!

Nå har jeg skrevet mange ORD, men nettopp ORD blir så fattige... De hjelper ikke på ventevondten, jeg vet. Vit at vi er mange som venter med dere på oppløpssiden. Når dagen kommer skal flagget til topps, dét er iallfall sikkert!

Ringer Den Store Telefonen når du støvsuger bilen ute på tunet - husk å slå av støvsugeren! Det gjorde ikke jeg... Pluss en del mer - til omgivelsenes store underholdning :-D

Verdens største BAMSEKLEM sendes over fjellet!

Har en drøm... sa...

Huff, kan ikke være lett dette...
Føler så masse med dere ♥
Sender dere gode klemmer og gleder meg til jubelinnlegget - for det kommer:)

Klem Line

merethe sa...

KLEM <3 <3

Mette`s hus og hjem sa...

Heia Elin :)
Føler veldig med dere å kan bare tenke meg til hvor tungt dette er for dere <3
Håper bare de kunne fått litt fortgang i prosessen for oppturen er jo forhåpentligvis like om hjørne <3

Stor varm klem til deg fra meg <3

Anonym sa...

Takk for at du setter så gode ord på det du tenker for tiden! Vi har selv ventet i 3 år nå, og det er til å bli helt matt av. Jeg krysser fingre, armer og bein for at telefonen ringer SNART både hos dere og hos oss.

Sender deg en god venteklem.

salige lavendel sa...

Sukk - får håpe denne lange vanskelige ventetiden snart blir til lykkerus....det blir den en vakker dag! Sender en trøsteklem.

Jatte sa...

Hei!

Henger meg på alle de kloke damene som har skrevet forran meg og sender en god klem!

Tusen takk for koselige ord om bidraget mitt i nib utfordringen :)

Ha en fin Torsdag,
Klem Jatte!

Emmas hvite borg sa...

Tenker på dere!
Ønsker deg en fin helg ♥
Vil du vinne 4 nummer av BoligDrøm kan du prøve lykken inne hos meg nå :)
Klem Anette

Siddis back home sa...

Hei på deg og masse lykke til, jeg vet at ventetiden er grusom...
Jeg lurer på om du kan hjelpe meg, jeg har "Mia's landliv" som følger på min blogg og jeg er stadig innom der, nå ser jeg at du har skrevet en del om henne. Jeg ville gå inn på bloggen hennes, men kommer ikke inn, har hun nylig stengt den? Det var noen puter hun hadde lagt ut mønster på og jeg gjerne ville strikket i helgen..
håper du kan hjelpe, ha en riktig god helg og masse lykke til!