torsdag 2. februar 2012

Å stresse ned i en stressende hverdag - med baderomsdetaljer:)

Er det bare meg, eller flyr dagene avgårde? 
Vi er i februar allerede jo. 
Nå er det på tide å roe seg ned og nyte hverdagene også. Det er bare å finne den rette måten å gjøre det på.
Det er vel i grunn ingen tvil om at vi jenter setter pris på litt egenpleie vel *smil*
(skilt fra Salige lavendel, lommesaken har jeg sydd selv)
En søndag (for min del i hvert fall) hvor man setter av tid til en lang og god dusj eller bad (for de som har badekar), peeling, negler og føtter, en fet fuktighetskrem mot kulda som vi har ute nå.
En kopp te eller kaffe, ansiktmaske og en god bok. 
Ååååå - nå gleder jeg meg til søndag.
Noe annet som jeg også ser som egenpleie er trening. 
 (jeg er storforbruker av bomullspads, så greit å ha de lett tilgjengelig)
2-3 ganger i uka kommer jeg meg halvt bevisstløs på jobb til klokka 6 og trener før arbeidsdagen starter. Det er et ork år når jeg holder på, men gud bedre så deilig det er etterpå.
 (skål med såper og hårblomst hvor jeg legger smykkene mine om kvelden)
Endorfinene spretter rundt i kroppen og det er bare total velvære. Da kan jeg også bruke resten av dagen til hva jeg måtte ønske.
Er dere som meg jenter og tar dere tid til å bare nyte for en liten stund i en stresset hverdag?
post signature

8 kommentarer:

Rebecka sa...

Helt herlig Elin, får lyst på en SPA dag ;O) Som du beskriver så er det faktisk luksus i hverdagen.. ihvertfall for en nybakt småbarnsmor med tre jenter til som vil være med, he-he ;O)
Kos deg!
Klem Rebecka

merethe sa...

Det er godt å stelle litt med seg selv også ja.:) To ganger har jeg fått spa behandling av min kjære. Det var veldig godt og veldig uvant å bli pusla rundt slik. Det er noe man lever på en stund :)(har det bare bra...bare litt puslete om dagen, men det går seg til igjen.) ;) I dag er det minus 22 grader... godt å sitte inne i sofakroken da ;) God helg til deg. Klem Merethe

Hespe sa...

Nei, det er slettes ikek bare du som kjenner på det - dagene flyr...!!!

Flotte bilder fra baderommet, og jommen fikk jeg ikke lyst på litt spabehandling, etter å ha lest innlegget ditt ;)

Ha en fin fredag og en god helg!

Klem fra Hildegunn

Romantikk-takk. sa...

Lekre detaljer fra badet. :)
Det er viktig å ta seg tid til å stelle godt med seg selv,det er jeg god på. Koppetue=oppvaskklut.:))
God helg til dere.
Klem fra Mette.

Synnøve sa...

Så herrlig søndager du har.
Kanskje jeg skal hermme etter deg, høres iallefall deilig ut.
Trening kl 6????!!!!!!!!!!!Da er du tøff,synes jeg:-))
Ha ei fin helg
Klem Synnøve

Mette`s hus og hjem sa...

Heia Elin :)
Kjempefine bilder av et koselig bad, så mange nydelige detaljer du har på badet :)
Her er det kaos på badet å det er en "ikke" bloggbar plass hos meg, får heller komme tilbake til det når vi har fått pusset opp :))

Ønsker deg ei fin ny uke
Klem Mette :))

Nostalgi i nr. 9 sa...

Vakre Bilder av et vakkert bad.
Likte godt teksten din også, viktig
å nyte hverdagene go stelle godt med seg selv :-)
Ønsker deg en fin kveld :-) Anita

Maliva`s verden sa...

Koselig detaljer på badet ditt Elin...også så sprek du er;o) Kos deg litt xtra i helgen da.
Klem fra meg