mandag 9. januar 2012

Rydding rydder sjela....

Det er nesten litt snodig hvordan man plutselig får lyst til å rydde og kaste når vi starter på et nytt år. Så fort januar banker på så kjenner man det kribler i kroppen etter å få orden i skuffer og skaper.
Det skjedde oss på fredag. Etter å ha blitt inspirert av en kollega så fant vi ut at vi skulle gå gjennom klesskapet vårt.
For en deilig følelse det er å kaste ut ting som har blitt for stort *smil*
Og om jeg samtidig kan glede noen andre med litt "nye" klær så er det jo ingenting som er bedre enn det.
Meeen - det ble jo litt tomt da, selv om jeg selv har arvet klær av et par kollegaer som har krympet ut av sine.
Her snakker vi gjenbruk så det holder, og akkurat det er jo vi interiørdamer flinke til:)
Må nok bli en shoppingtur om ikke så altfor lenge ser jeg. Og da kommer gavekortene fra jul godt med. Og ikke minst salg i samtlige butikker.
Vi klarte ikke gi oss med klesskapet vi da. For nå var vi jo så godt i gang. Dermed gikk vi i gang med hobbyrommet. Tanken er jo at jeg skal flytte alle mine hobbyting ut i annekset etter hvert. Men det er myyye ting, selv om jeg fikk røska godt opp i det. Sånn er det når en ikke bare har en hobby, men nærmest ti. Men det gjør ikke noe:)
Da vi endelig ble ferdige der inne anså jeg meg for ferdig. Men min kjære danske var ikke enig. Og dermed så tok vi både vaskerommet og gangen også.
Til slutt så hadde vi et trimrom fylt med 10 søppelsekker pluss diverse gamle ledninger og tekniske duppeditter. Det store spørsmålet var jo da hvordan vi skulle kvitte oss med alle sekkene. Men det er allerede ordnet.
Så hvorfor viser jeg da bilder fra en del av gangen i dag?
Rett og slett for å vise frem det nye fine skiltet vi fikk til jul og som passer så innmari godt til følelsen man får etter en skikkelig ryddesjau.
Nemlig "The good life"
I Oslo snør det nå, og da gjør det garantert det hjemme også, men det er helt greit. Masse gratis trim og det er bra:)
Ha en flott mandag folkens!


post signature

7 kommentarer:

Shamu sa...

Nydelige bilder og herlige detaljer i hjemmet ditt.
Opprenskning/rydding er fantastisk.
Vi flytet i sommer og fant fort ut at en sånn skikkelig opprydding skal vi gjøre en gang i året.. for jammen smaler man mye rart!

Ha en fantastisk mandag! :-)

Min Quilte krok sa...

Fantastisk idee å bytte klær;-) Rydde i blandt er ikke så dumt;-) hihi har selv ryddet litt på sy rommet og det trengs.
Ha en fin og kreativ uke
Her har vi kaldt men flott lys ute nå ;-)
Klem fra nord

Anita S Home and Wine sa...

Ja det er sååå deilig å få ryddet litt :)
nydeilge bilder

ønsker deg en flott mandag
klem anita s

Romantikk-takk. sa...

Deilig med en ryddesjau av og til.
Så lyst og romantisk det er hos deg, lekkert. :))
Klem M

merethe sa...

Rydding er veldig godt å få unna og nå når jeg holder på å fylle kjøkkenskapene så er det masse!!! som ikke kommer inn på kjøkkenet igjen.Det er jo mange loppemarkeder utover våren som med glede tar imot diverse. Også gleder jeg meg til "å få tilbake" Rødstua og få ryddet opp der også. :) Regner med at vinteren og våren kommer til å gå veldig fort. :) Flotte bilder du viser. Her snør det også...masse. Heldigvis ikke tung snø, men god trimm alikevel ;) Har ikke gått opp noe i julen så er veeeldig fornøyd ;) klem Merethe

Synnøve sa...

Nydelige bilder:-)
Vi ryddet skikkelig i alle rom og skap før jul. Du verden vi kastet mye:-) Og så godt og halv fulle skap istedet for stappfulle skap:-)

Ha en fin uke:-)
Klem Synnøve

Laila sa...

Så flinke dere har vært, når jeg har ryddet og kastet føler jeg meg friere og puster lettere.
Og kiloene, godt gjort gratulerer.
Nydelig krok i gangen.
Ha en fin dag, klem Laila