lørdag 3. desember 2011

Skuvseng - steg for steg, og lavkarboprodukter...

For noen uker tilbake fikk jeg en kommentar fra anonym om hvordan jeg har pusset opp skuvsenga på barnerommet.
Beklager at det har tatt tid dette, men håper at du fremdeles henger med meg anonym:)
Det første jeg gjorde var å vaske den ordentlig ned. Da brukte jeg salmiakk. Pass på du ikke puster den inn. Deretter pusset jeg lett over med sandpapir.
Så beiset jeg den med Herdins lakkbeis - mokkafarge. Det holder med en gang for den fester godt. La det tørke et døgn, og puss lett over igjen. Sånn for at malingen skal feste seg.
Jeg brukte maling fra Lady med kode S 4000 N ( det er i hvert fall det som står på malingspannet *smil*), glansgrad 10, og malte to strøk. Trenger ikke å være superpent da det skal jo se gammelt ut.
La det tørke. Deretter kommer jobben.
Frem med pussemusa, varmepistol, en eller annen form for skraper og gjerne litt ekstra sandpapir.
Bruk varmepistolen der du selv føler at det virker naturlig at det skal være slitt. Skrap bort med skraper(!) eller pussemusa. Slip lett til på kronglete hjørner med vanlig sandpapir. 
Og gjør dette forsåvidt til du er fornøyd. 
Børst så over med en børste som egner seg.
For å avslutte det hele, og for å herde det litt bedre så kan du lakkere over med en matt lakk. Husker ikke helt hvilket merke jeg brukte, men det kan du bare spørre om i butikken.

Ferdig:)
....................................................................................................................................................................
I går hentet jeg en pakke på posten som jeg har ventet lenge på. Jeg hadde bestilt diverse lavkarbo matvarer fra lavkarbowebshop.no, og jeg må innrømme at jeg var spent.
Og se her da dere. 
Spaghetti, makaroni, lasagneplater, tacolefser, pitabrød... Alt hva en egentlig ikke kan spise på lavkarbo som nå er mulig.
En masse forskjellig Atkins sjokoladeting som ikke er å få kjøpt i vanlig butikker bestilte jeg også. Og vi har allerede prøvesmakt en ting. Konklusjon = veldig fornøyd:)
Nå er vi sikra i jula.

Til slutt igjen en liten oppfordring til dere alle dere der ute.
"Elins anneks" holder åpent hver adventshelg, lørdag og søndag, mellom kl. 1200 og kl. 1600.
Link til bloggen ligger øverst til høyre.
Liker du det du ser så legg deg gjerne til som følger.
Og har du lyst på litt nostalgisk julestemning og kanskje en kopp kaffe så stikk innom meg.
Velkommen skal du være!
Ha en fin andre adventshelg folkens!
post signature

4 kommentarer:

liven sa...

En nyyydelig skuvseng!!

ha en fin helg Elin

Karin sa...

Hei,jeg likte også skuvsenga veeeldig godt.Nydelig var den. Så flink du er Elin. Bli godt å få en liten en som skal ligge i den. Klem fra Karin

Grønsdal Gård sa...

Utrolig sjarmerende! Og takk for oppskriften ;) Ønsker deg en fin førjulstid!

Franske drømmer sa...

wow, så skjønn den ble!!
fantastisk vakker! :))

Fått vite noe mer når dere kan få hente hjem hjertebarnet deres, eller vet dere noe når dere får vite det? Herrefred, dere har ventet lenge...

Åssen går det med lavkarboen?
Gått ned mange kilo?
Første gang jeg begynte med lavkarbo for et par-tre år siden, bare rant kiloene av , men da jeg har begynt igjen senere, så har jeg ikke fått noen resultater.. :(

Ha en god natt, skjønne Elin!

Klemmer