tirsdag 13. desember 2011

Nisselandsby og min nye pute:)

Dagene mot julaften går i rasende fart. Og jeg har fremdeles ikke fått bakt en eneste kake. Brød må jeg få bakt, rundstykker vil jeg gjerne bake, buklist må jeg få lagd (ingen jul uten buklist) og jeg har lyst til å lage hjemmelaget rødkål.
Om jeg rekker alt gjenstår å se i og med at vi driver og tømmer og vasker leiligheten til farmor som nå har fått fast sykehjemsplass. Det tar sin tid.
Men jula kommer uansett den, og kos blir det om jeg nå ikke får alt så perfekt som jeg ønsker.
Vi har i hvert fall nå et julepynta hus, og nissene har fått plassen sin litt sånn her og der.
På stuebordet har det kommet frem en liten nisselandsby. Jeg synes i hvert fall at de ser ut som en. Mye koseligere å samle de på et sted enn å sette en og en litt her og der *smil*
Bak i sofaen ligger min nye pute som jeg har vunnet inne hos Elin sine draumesider.
Gud for en rålekker pute!! 
Jeg føler meg utrolig heldig som har fått en sånn skatt. Og jeg synes at den passer utmerket på min faste plass i sofaen. Her sitter jeg gjerne en tidlig lørdag og søndags morgen med kaffekoppen og dataen (eller en bok). Nå kommer jeg til å sitte ekstra godt:)
Jeg kjenner at jeg har en litt barnslig kribling i magen nå om dagen. Noe jeg alltid har når julaften nærmer seg. Gleder meg til å sitte foran tvèn lille julaften med en kopp gløgg eller et glass rødvin mens grevinnen og hovmesteren går på tv.
Tusle rundt i kosedressen tidlig julaften mens de gode gamle juleprogrammene står på i bakgrunn.
Ååå det skal bli så deilig!
Håper dere koser dere masse disse dagene <3
Til helgen er det siste innspurt for Elins anneks også. Så hvis du mangler den helt spesielle gaven så stikk innom en tur da vel *smil*
post signature

12 kommentarer:

Synnøve sa...

Så koselig du har det, Elin:-)
Kjempefin pute du har vunnet.
Det her er sikkert den siste julen uten for dere også:-)
Synes du har vært veldig produktiv og flittig i høst:-)
Jeg er sykmeldt, har nesten ikke energi til noe. Alt er mer eller mindre et ork. Å det er ikke likt meg, og ha det sånn. Men jeg håper det retter seg snart.

Klem Synnøve

Mette`s hus og hjem sa...

Heia Elin :)
Takk for gode ord fra deg hos meg :)
Kjempekoselig du har pyntet det på stua, smart det å samle nissene på et brett :) å den puta du har vært så heldig å vunnet var kjempetøff :)
Gleder oss masse til jul her med, selv om formen ike er helt på topp for tiden tror jeg at jeg blir ferdig til jul likevel, den kommer jo uansett :))

Ønsker deg ei fortsatt fin adventstid
Klem fra meg :)

Familien Furu sa...

Åååå så koselig :) Jeg gleder meg også - til kvelder med kakao og pledd og det samme gamle på tv hi hi hi

Likte nisselandsbyen så godt :)

Ønsker deg en god natt
klem klem

Laila sa...

Kjempefin pute du har vunnet, og med det pelspleddet kan jeg tenke meg at det er en skikkelig koseplass.
Hadde jo tenkt å besøke annekset ditt, men det er stadig noe, så jeg får det ikke til. Men du fortsetter vel med dette,så det kan bli en mulighet senere.
Ha en fin dag, klem Laila

Villa Klaraberg sa...

Hei Elin! Kjempekoselig med hilsen fra deg:) Jeg leste lengre ned at dere endelig har fått det brevet dere har ventet så lenge på: GRATULERER SÅ MYE, det må føles deilig!! Så koselig du har pyntet til jul og puten du vant var lekker, gratulerer! Kos deg videre Elin og ha en fortsatt fin uke! Klem fra Jorunn

Sisselshverdag sa...

Hei på deg Elin.

Takk for hyggelig hilsen :D

Joda, jula kommer selv om man ikke rekker det man tenkte. I hodet mitt er det gooood tid :D:D Gidder ikke stresse, det har jeg gjort nok av :D

Til helga jobber jeg så jeg får besøke anekset ved en annen anledning, ellers skulle vi jo ha møttes snart :D

Ha en trivelig onsdag, stooor klem fra meg :D

Monica sa...

Hei på deg.
Så koselig pyntet hos deg,smart å samle nissene på et brett!!
Lekker pute du har vært så heldig å vinne, grattis!
Håper du rekker det du ønsker..., men husk at jul blir det uansett;))
Ønsker deg en riktig fin fin onsdag!
Klem, Monica

Har en drøm... sa...

Så flott pyntet stue ♥
Og så koselig med den lille nisselandsbyen;)

Jeg får og en slik barnslig kribling når det nærmer seg jul, hihi;)

Ha en fin kvedl!

Klem Line

salige lavendel sa...

Takk for koselig ilsen og grattis med ny pute. Jeg har også alltid en liten lesestund på søndag morgen.

mammaKine sa...

Så fint og julepyntet :-) knallfin pute også ;-) klem!

Franske drømmer sa...

Men søte deg, 17 kg er jo kjempebra! Det tar tid med den vekta, men det er jo et skritt i riktig retning! :))
Synes du er flink, jeg :)
Jeg har ikke gått ned et gram hele året , jeg ;)

Tradisjoner er viktig
- det er det julen består av! <3

Vet dere noe mer om det er en datter eller sønn dere får, og når dere kan hente barnet?
Gleder meg såå med dere!!

Nyt fine dager, vennen!
Får ikke kommet innom annekset ditt i år, desverre...
Men, jeg kommer før eller siden! ;)

Stor klem

liven sa...

Ønsker deg en fin helg Elin....og håper du får fullt hus i annekset :o)