fredag 16. desember 2011

Fjerde adventshelg...

Så går vi inn i den fjerde adventshelgen og forventningene til den store dagen blir bare høyere.
Selv så gleder jeg meg mest til maten og samværet med familien.
Selve følelsen av jul.

I år drar vi til lillebror og kona og feirer jul. Første året som ektepar og i nytt hus.
Perfekt ramme for julaftenfeiring *smil*

Glitrende lys i øynene til barna er også noe som hører med.

Og det er ikke til å komme bort i fra at jula handler mye om julegaver - spesielt for de små.

Jo flere jo bedre!

Da er det litt viktig å huske på at det er ikke mengden eller prisen som teller - men tanken bak den helt spesielle julegaven.

Mine nieser har mange ønsker. Og de skulle nok sett at de fikk alt på lista, men da skulle de nok også hatt en familie med rundt 500 slektninger:)

Jula kan fort bli materialistisk og det er i grunn synd. For det er tross alt så mye mer enn gaver det handler om og det kan være vanskelig å forklare når de kommer med et skuffet uttrykk i ansiktet. Inntekten til oss voksne er jo veldig forskjellig og man har rett og slett ikke råd til å oppfylle alle ønsker.

Det derimot er vanskelig å forstå for de søte små. I hvert fall når folk rundt dem får så mye mer enn dem.

Vi har vel kanskje noe å lære alle og enhver. Jeg for eksempel at ikke alt trenger å være perfekt *rødme, rødme*

Håper dere nyter denne førjulstiden og ikke stresser rundt.
 For min del så er det nå jula er.
Håper dere alle får en fin siste adventshelg
post signature

4 kommentarer:

Ellinor sa...

Så sant så sant. Her har vi gått under tilnavnet den rike tanten og onkelen ;) Jommen sa jeg smør. I år får disse sm kaller oss det gaver fra Kina. Og du må tro jeg er spent på reaksjonen...

ITAF sa...

Tankevekkende og fint innlegg, Elin! En ting er sikkert - det som virkelig betyr noe kan aldri måles i penger...

Go'klem til deg i det vi går inn i den siste adventshelgen.

Synnøve sa...

Så sant det du skriver:-)
Ikke at jeg skal gjøre meg noe bedre. Er med på racet til en viss grad jeg også. Men det er ikke gavene og pynten som er det viktigste. Men til barn, synes jeg konfirmasjonene er helt ille. de får mellom 40 og 80000 i konfirmasjonsgaver. Galskap, synes jeg!!
Ha en fin helg
Klem Synnøve

Hespe sa...

Så er den fjerde adventshelgen her alt, og julen ligger og lurer rett rundt hjørnet! Håper du nyter dagene og koser deg med den hyggelige førjulstiden!

Ha en fin helg!

Klem fra Hildegunn