mandag 3. oktober 2011

Ventetid....

I mine drømmer så har jeg tre småtroll.
Tre deilige barn som krever sitt.
Ikke bare av penger, mat, klær og oppmerksomhet.
Men som også krever masse tålmodighet og kjærlighet fra meg.
Men for meg så blir ikke det et krav.
Mange vil så gjerne fortelle meg at det ikke er en dans på roser å få barn.
At en blir frustrert, redd, utålmodig, sliten, sint, sur...
Barn spiller på hele spekteret av følelser i en mor. Og en far.
Litt dårlig bilde ser jeg.

Men jeg er så klar for dette nå.
Jeg gleder meg til å gå rundt som et bustetroll fordi jeg ikke fant børsten som barnet mitt har gjemt bort.
Eller være stuptrøtt fordi barnet mitt ikke har fått sove.
Og bli livredd fordi barnet mitt har fått feber.
Å få trøste når det er lei seg.
Og prøve å finne svar på umulige spørsmål.
Og ha altfor liten plass i senga fordi barnet vårt ligger på tvers i vår fordi h*n hadde mareritt.
Jeg klarer ikke å vente med å endelig være tre.
Jeg klarer snart ikke vente lenger med å gå videre i livet. 
Ikke bare sitte og vente.
Vente på vårt barn.
Vente på nye jobbmuligheter..
Vente og vente og vente.....
Drømmen  om tre småtroll har smuldret bort.
Nå venter jeg med lengsel på den som aldri  kommer...
Er det ikke vår tur snart da......?
post signature

13 kommentarer:

ITAF sa...

Det er ikke så mye en kan si til trøst i en slik situasjon... Ventevondt er tøft, sårt og føles håpløst... Håper, håper INDERLIG at dagen og telefonen snart kommer!

TRØSTEKLEM! Tenker på dere.

Jannicke sa...

- denne ventetiden er helt ekstrem. Du blir den perfekte mamma, nå MÅ det skje snart.

Klem J.

merethe sa...

Jeg også håper sammen med deg Elin...at telefonen snart kommer...
Det er ingen ting som kan måles med det å få lov til å være mamma. Goklem fra Merethe

Ellinor sa...

Kjære Elin
Jeg vet hvor vondt du har det nå. Men jeg vet også noe annet.
Den klisjeen som alle forteller er sann.
Det er SÅ verdt ventingen, Elin. Så innmari verdt det.
Og jeg synes også dere har ventet for lenge nå, og jeg mener dere iallefall burde fått ditrikt for lenge siden.

Men vær snill og hold ut - det er det beste som kommer til å skje i livet ditt.

Nei, jeg har ikke glemt de seks årene vi ventet og jeg kjemper innimellom mot bitterheten som sniker seg innpå fordi den lange ventetiden antageligvis har tatt fra oss muligheten for søsken.
Men jeg vil ikke være bitter. Jeg vil elske livet mitt slik det er nå, for det er så bra :)

I vognen ute ligger lille Hjerte og sover og vi elsker hvert minutt.

Vær så snill å hold ut de elendige dagene. Det kommer en tid der du vil elske at du gjorde akkurat det.

Mange klemmer fra en som forstår

liven sa...

Åh Elin...at du må vente så lenge da!!
Kan skjønne at det tærer.....

Klem fra meg!!

Christel - Bakketun sa...

Kjære Elin!

Jeg har alltid deg i bakhodet når jeg er stuptrøtt pga våkennetter, sliten pga mas og kjas fra de to små.....tanken på deg og det du skriver får meg til å se det positive i å være trøtt og sliten.

Jeg håper av hele mitt hjerte at deres tur kommer snart. Og jeg er sikker på at det barnet kommer til å få super flinke og gode foreldre som overøser h*n med kjærlighet og omsorg.

Stor klem, Christel

Violetta sa...

Jooo!!! Det er så absolutt deres tur! Disse uforutsigbare ventetidene er umenneskelige, for hadde man visst fra starten at det ville ta fem år så hadde man innstilt seg på det, men når man aldri vet...ja da blir hver dag et håp om at noe kan skje, og samtidig blir hver dag en gedigen skuffelse.
Det er lov å være frustrert, men...tro meg på det jeg sier, ALT er glemt den dagen dere får TELEFONEN, og hvert et minutt venting er verdt gevinsten i andre enden. Det venter en skatt der nemlig, og for hvert sekund som går er dere ett steg nærmere! Ikke store trøsten fra meg for jeg vet hvor prisgitt man er "systemet", men hold ut!!! Det blir deres tur! :)
Trøsteklem fra meg

Elin / Draumesidene sa...

God klem frå ei mamma som har inngått avtalar på gule PostIt lappar om at vi ikkje skal ta livet av kvarandre, eg og mine to små, i haustferien... Veit at du også ville laga slike fin fine avtalar :)

Krysser fingrane!

E

Villmarkstausa sa...

Hei Elin. Deres dag kommer nok snart nå. Plutselig ringer telefonen og da starter resten av deres liv som familie...Lykke til!!

janne sa...

kommer til å bli bra snart kjære søster...mange klemmer

Lillelaila sa...

Blir så lei meg på deres vegne Elin!
Det er jo helt forferdelig at dere må vente så lenge!!
Tar nok på dette Elin..men ikke gi opp så skal du nok se at alt ordner seg til slutt!
klem fra Laila

Karin sa...

Hei,livet består i mye venting... Vente på den rette,vente på hus, vente på barn,vente på jobb,vente, vente,vente... Som regel går ventetida greit,men å vente på noe som dere gjør må være ekstrem ja. Men du vet,den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Jeg krysser fingre og tær for at det skjer noe snart. Jeg har også gått å ventet på barn,men det skjedde ikke. Nå begynner det bli for sent og jeg må bruke resten av livet på å forstå at det ikke skjedde meg. Kan kanskje føles som du blir gal av å vente men du blir ikke det, kjempemasse lykke til. Klem fra Karin

The Hoegler Family sa...

Jo, det skulle vaert din tur for lenge siden Elin. Denne ventetiden er jo helt umenneskelig. Jeg haaper paa at det blir deres tur snart, mye annet kan vi jo desverre ikke. Tenker paa deg!

Klem klem