torsdag 29. september 2011

Realitetsblogging...

Torsdag er vaskedag!
Dagen jeg ser frem til hele uka.
Jeg starter allerede før jeg drar på jobb med å sette en maskin med klær på autoprogram. Så er den ferdig til jeg kommer hjem og kan henge det ut til lufttørking.
Jeg tar gledesstrålende frem min vaskebøtte av sink.
"Hei, min venn:)"
Skurekluten og kluten jeg bruker til støvtørking er selvfølgelig hjemmestrikket og de er en fryd å bruke hver torsdag, sammen med Durance såpen med lavendelduft.
Vaskekosten har jeg funnet på loppis, og den funker som en drøm.
Jeg svever rundt med kosten i hånda, nynner en liten vise mens jeg hører fuglene kvitre utenfor vinduet.
Reality check!

Maskinen med klær blir faktisk satt på om morgenen, men å henge det ut gidder jeg ikke. Her tar vi den lettvinte løsningen med å henge det opp i vaskerommet. Hmm... Tror jeg slenger noe av det inn i tørketrommelen jeg.
Etter støvsuginga som tar meg en time så ser jeg med sorg på bøtta som står og venter på meg. Kommer med et dypt stønn mens jeg fyller den med vann og grønnsåpe fra First price. Skurekluten er glitrende rosa, akkurat som bøtta er, og den blir vridd opp og dandert rundt vaskekosten som visstnok er et merke fra Jif.. Etter et tak med den finner jeg ut at skaftet er knekt - hvordan nå det har skjedd.
Så med ryggen bøyd og hendene rundt nederst på skaftet lirker jeg meg rundt kriker og kroker mens ryggen braker og bråker.
Og mens jeg går krokbøyd og gnikker på gulvet irriterer jeg meg vettet av naboen som går hjemme hele dagen og venter til alle kommer hjem før han begynner å klippe gresset.
Så er det badet sin tur. 
Skurekremen fra Europris funker bra nok den, og kluten er så sannelig glitrende rosa den også - og fra First price.
Etter nok en time så er det bare støvtørkinga igjen. Lettvint løsning her også. Støvkluter fra Europris:) 
Hva skulle vi gjort uten dem gitt *smil*
Etter langt om lenge så blir jeg endelig ferdig, og ser meg fornøyd rundt.
En hel uke til neste gang.
Eller til en av kattene har et uhell..

Snart helg folkens:)


post signature

8 kommentarer:

ITAF sa...

Hahaha, nå begynte jeg jammen å lure... "Torsdag er vaskedag!
Dagen jeg ser frem til hele uka."!???

LIKSOM! :-D

Morsomt skrevet, Elin! Vet du, jeg har faktisk "løpt" (hinket er vel en bedre beskrivelse) rundt med sentralstøvsugeren. Gulvvasken ble med tanken. Men jeg har laget karbonader av 4 kg kjøtt i dag. Kan vel ikke si jeg har lagt på latsiden da (kjøttet måtte kuttes og kvernes først også). PUH!

Måtte få unna litt før morgendagen vet du. Satser på at min kjære tar resten når jeg ligger på sofaen og sukker og stønner i morgen etter operasjonen, hehe

GOD HELG, kjære du :-)

merethe sa...

:D artig skrevet. Det er vel et fåtall som synes det er gøy å vaske og ser frem til den dagen vil jeg tro. Det er deilig å ha rent hus!! Så absolutt...men veien dit er ikke en dans for meg i allefall :) Jeg drøyer vaskingen til i morgen...om ikke sola skinner,da blir det ute dag. ;) Ha en strålende kveld.

liven sa...

Fniis....slik er det vel for de fleste :o)

ha en fin helg elin

Bente sa...

Likte den. Morsomt. Egentlig er det nok sånn for de fleste av oss.

Ha ei duftene, ren helg

Klem

Karin sa...

Hei,hi,hi..jeg gikk nesten fem på. Tenkte,jøss,sånn skulle jeg ønske at jeg også var.Men så kom virkelig- heten,kjente meg igjen i den ja. Husarbeid er godt når det er overstått.Klem fra Karin

Synnøve sa...

Nei men Elin da!! Nå skuffet du meg skikkelig!
Vasker du ikke med sinkbøtte og hjemmestrikket kluter??
Har du ikke alt på stell til enhver tid?
Da er du som meg da:-)))

men kjempegodt med nyvasket ryddig hus. Selv om en bruker plastikkbøtte og mopp:-)

Ha en fin helg
Hilsen hun som ikke har vasket huset sitt i uka her!!

MissMette sa...

Hehe...hehe... så herlig :D
Først trodde jeg at det var
slik, men såååå :D
Det værste jeg vet er å vaske,
rydde går greit, men vakse og
støvsuge - usj... Bare man
kunne hatt råd eller tatt seg
råd så hadde jeg ønsket meg en
vaskehjelp, DET hadde vært noe
det!!! :) Ønsker deg et herlig
helg i nyvasket hus, stor klem
fra Mette :)

Glassveranda sa...

Gratulerer, du vant i giveaway-trekningen inne hos meg! ;)

Apropo vaskedag, jeg og mannen har hatt 100% vaskehelg denne helgen! Julevasken tas nå rom for rom i oktober mens det fremdeles er skikkelig dagslys, så kan jeg heller ta en vanlig helgevask når det blir jul og bare kooose meg med juleforberedelsene i HELE november og desember! ;))) Ser her nedenfor at du har begynt å tenke jul allerede? Hi, hi, må bare innrømme at jeg gleder meg innmari til jul og juleblogging jeg også!! :O))

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.