søndag 4. september 2011

Pizza + lavkarbo = sant

Lørdag er litt sånn typisk pizzadag. Og hvert fall når været ute tilsier at man bør holde seg inne. Ikke noe som er bedre enn å benke seg foran tven med pizza og en god film da:)

Rødvin til meg som ikke drikker øl;)
En skal kysse noen frosker før prinsen dukker opp er det et ordtak som sier. Det samme kan jeg si om oppskrift på pizzadeig på lavkarbo. Et par stykker har jeg prøvd før jeg fant en som smakte pizza.
Og dette er den jeg har brukt:
  • 200 g philadelphia, romtemperert
  • 70 g mykt smør
  • 120-130 g melerstatning* (bakemiks eller bakepro)
  • 3 ss fiberhusk
  • 50 g revet ost
  • 1 ts salt
  • 2 ts tørkede urter (f.eks basilikum og oregano)
  • Ikke noe fancy mikseprodukter hos oss gitt..
Fremgangsmåte:
Ha philadelphia og smør i en bolle og rør sammen til en myk krem.
Tilsett resten av ingrediensene og bruk hendene til å blande det raskt sammen.
Sett deigen i kjøleskapet i 30 min. Kjevle ut med ålastfolie mellom deigen og kjevla.
Stek i 200 grader ca 10-15 min.
Oppskriften har jeg funnet her.

Denne gangen derimot så brukte jeg en ferdigmiks kjøpt på lavkarbohuset.
Og jeg må si meg veldig godt fornøyd. Dette var pizza!
Pizzaen vår var veldig enkel.
Saus laget på tomatpure med olivenolje og horegano fra hagen.
Stekt kjøttdeig med tacokrydder, pepperoni, løk, paprika og masse hvitløk.
Dette var godt!

Litt brent på den ene kanten men det gjør ikke noe. Ekstra sprøtt da:)
Så håper jeg at noen ble inspirert til å prøve.
Ha en fin ny uke folkens!

 
post signature

8 kommentarer:

Synnøve sa...

Ohi, pizzaen din hørtes og ser veldig godt ut. Dette må jeg prøve, når jeg kommer meg på lavkarbi igjen.......

Morsomt innlegg under her, Elin.

Her går det i maling om dagene. Har malt badet og holder på og gjør om hybelen til gjesterom.

Ønsker deg ei fin ny uke
Klem Synnøve

NOSTALGIBUA sa...

hei hei! Ser ut som om dere har hatt en fin helg! Pizza blir aldri feil :)
Koselig blogg du har. Mye inspirasjon her, og så flotte bilder du tar !!!
Ønsker deg en ny og fin uke :)

Man tager hva man haver sa...

Kanskje verd å prøve den oppskriften der, har planer om å begynne med lavkarbo sånn litt etterhvert.

Når det gjelder kalkmaling så får du det nok ikke hos Maxbo. De kommer nok bare til å se rart på deg om du spør der. Jeg har kjøpt på Wake up living, de sender heldigvis fraktfritt til hele landet.

Kos du ville være med på Give away, håper følgerfunksjonen snart er oppe å går igjen, synes det har vært mye tull med den de siste dagene.

Ha en fin dag.

Synnøve sa...

Hei Elin!
Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Neida, jeg sliter meg ikke ut med og male. Det er min måte å slappe av og få noe annet og tenke på. Livet er ikke altid like lett,som du vet.

Men i dag har det ikke blitt noe maling, er ikke i form.Kjennes ut som jeg brygger på et eller annet. Men skal snat på jobb nå. Blir vel bedre når det går over:-)

Ha en fin mandag
Klem Synnøve

Zopp Design sa...

Vi har akkurat kommet oss på nett og feirer med et blogglotteri. Kom innom oss og bli med da vel. Flotte premier!!!

Lillelaila sa...

Så da ut som en veldig god pizza Elin! Er vel heller skeptisk til om mannen ville godta dette.. Men det er jeg som lager maten så da er det vel jeg som bestemmer også ;)
Veldig lyst til å ta steget ut i lavkarbo verden jeg også..!
Ha en flott uke Elin!
klem fra Laila

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Lavkarbo pizza skal jeg jammen meg prøve. :) Dette ser jo veldig godt ut da, takk for tips ! ;)

Natti natt, sove godt ! ♥

Klem Anette

janne - kathrine sa...

Hei. Takk for tips til pizzabunn. Sambo har lagt om til lavkarbo, men sliter med å finne "den rette" pizzabunnen, så denne skal jeg tipse han om. Har som deg forsøkt et par forskjellige, uten at det har blitt den helt store opplevelsen.
Ønsker deg en fortsatt fin uke! Hilsen J - K