lørdag 24. september 2011

Nye vinduer og dikt...

For litt over en uke siden fikk vi nye vinduer og dører. *lykke*
Jeg er kjempefornøyd, og det er min kjære danske også.
Nå gjenstår det bare å finne ut hva slags gardiner vi skal ha. Eller om det blir noen gardiner i det hele tatt.
Gardinkassene som vi hadde over to av vinduene har vi kvittet oss med. Med de fine nye vinduslistene så ble det rett og slett litt for mye. Og litt for søtt for min del.
Strålende fornøyde er vi i hvert fall:)


Litt seinere i dag skal vi i bursdag til en kompis.
Og i den anledningen har jeg laget et kort (som jeg selvfølgelig glemte å ta bildet av), og skrevet et dikt.
Her er det for de som er interesserte:


"Vennskap er som et lite frø.
Pleies det ei vil det visne og dø.
Vennskap trenger varme hvis det skal gro.
Det vokser i fred med tillit og tro.

Først kom det spirer, vi snuste litt rundt.
Ville dette vennskapet være sundt?
Men har du nå sett,
at forholdet pleides med omhu og vett.

Så kom det blader, de vokste seg til.
Vi vannet dem godt med mange smil.
Gjødslet med forståelse og kloke ord.
Vennskapet vokste seg sterkt og stort.

En stamme er nå blitt født.
Og vennskapens tre står nå så støtt.
Uansett hva livet vil gi,
vårt vennskapstre har kommet for å bli."


Så avslutter jeg med å ønske dere en
riktig god helg.
Her på romerike er det strålende flott vær *
smil*

post signature

8 kommentarer:

Familien Furu sa...

Det var kjempe fine vinduer, jeg liker de hempene eller hva man skal kalle de - minner om gammelt :)

Håper dere får en koselig kveld :)
klem klem

MissMette sa...

Hei Elin :)
Fine vinduer, skjønner godt at du
er fornøyd ღ og nydelig dikt du
har laget til din venn ღ Ha en super
bursdagsfeiring, kos deg masse og nyt
helga videre ღ Stor klem fra Mette

Min blogg om Interiør, lopper og brukting. sa...

Utrolig fint dikt, håper dere koser dere masse i kveld og nyt utsikten av de fine vinduene i morra :))

klemmer

ITAF sa...

Hei på deg :-)

Aller først: Nyyydelig dikt, kjære Elin!

Også vinduene da: Kjempefine! Moderne og nostalgiske på samme tid! *digger*

Men du: Den vasken deres på kjøkkenet er kjempelekker. Vi skal pusse opp kjøkkenet vårt, og har lyst på større vask. Hvor stor er deres? Kjøpt hvor? Om det er lov å spørre?

Fortsatt god helg til dere begge!

Klem :-)

The Hoegler Family sa...

Nydelig dikt Elin. Flotte vinduer. Stemmer for NULL gardiner :o)

Klem klem

merethe sa...

Så flotte vinduer! De gjorde seg virkelig. Et nydelig dikt om vennskap. Håper dere hadde en flott kveld. Her skal vi først på loppis og så på auksjon. God søndag. Klemmer Merethe

Tulip sa...

Å så flotte vinduer, de likte jeg!
Vanskelig å finne gardiner, når man har nye vinduer...kjenner det godt. Vil liksom ikke dekke til de nye flotte lyskildene! :))))

Koselig vennedikt, så kreativ du er!
klem

Christel - Bakketun sa...

Så fine vinduer! Nydelig dikt også :)

Klem, Christel