onsdag 7. september 2011

Mannens leketøy..

Hjemme hos oss så har min kjære danske et favorittleketøy. Og det er trykkeren til tvèn. Eller rettere sagt de tre trykkerne vi har.

Den må være veldig morsom å fikle med, i og med at han den i hånda nesten hele kvelden. Og den fascinasjonen av at tvkanalene faktisk skifter så fort en trykker på en knapp vil ingen ende ta.
Jeg blir så glad de gangene jeg faktisk får lov til å se et helt program. Det er gjerne de dagene jeg sier på forhånd hva jeg har lyst til å se på.
Nå som høsten har ankommet så blir også kjellerstua mer brukt. Det er så deilig å krype ned i sofaen (ja, jeg føler faktisk at det er det jeg gjør), tenne stearinlys og dra frem strikketøyet. Det er gjerne om høsten at strikkelysten kommer krypende, og nå om dagen går det i kluter. Og da er tvèn en selvskreven venn.
Den knøttlille duken på den gamle bibelen fikk være med hjem fra loppisen i Danmark. 
Nydelig håndarbeide:)

Nå skal det sies at jeg har ikke så veldig mye som jeg følger med på. Får jeg se hotel Cæsar og Idol så er jeg stort sett fornøyd. Etter det så er tvèn mannens domene. Og han får igjen leke seg med favorittleketøyet:)

Hva er det egentlig med mannfolk og disse trykkerne? En kan jo ikke annet enn å forundre seg.
Eller er det noe spesielt med min mann...? Hmmmm...

Så folkens - har dere samme problem som meg?
post signature

6 kommentarer:

Monica sa...

Hei på deg.
Hi, hi.. det er nok ikke bare din mann som liker å trykke på disse dingsene ;)
Gjett om jeg kjente meg igjen, sjelden å se et helt program her i huset også, her hoppes og trykkes det!
Koselig bilder fra ditt lekre hjem.
Tusen takk for koselig hilsen hos meg.

merethe sa...

Hei i kvelden. Min mann trykker ikke så mye på kontrollen...vi er ikke så veldig til å følge med så mye på tvn egentlig :) Dere har en lekker kjellerstue. Også er det så stilig med slikt kistebord... for det er en kiste??
Sier det igjen...dere har en nydelig stil i hele huset.
Høst...deilige kvelder i sofakroken.. godt med forskjellige årstider har jeg funnet ut. :) Klem Merethe

MissMette sa...

Hei Elin :)
Flotte bilder du viser fra ditt
hjem ღ og ja, kjenner godt til
dette "problemet". Har en mann
som svitsjer forterer enn jeg
kan følge med :) Koselig at du
har lagt kontrollenen i en slik
kurv - dekorativt ღ Kos deg masse
viderer og ha en flott dag, stor
klem fra Mette

NOSTALGIBUA sa...

Kjenner meg igjen !!! Her er det umulig å se en hel film!!!! Kjempefint å "gjemme" fjernkontrollene i en slik eske!
Jeg har også sansen for gamle bibler og blande det med gammelt håndtverk som f.eks en duk. Nydelig :-) Ønsker deg en fin høstkveld.

liven sa...

Så fint det er i kjellerstuen din Elin!
Jeg har nesten gitt opp å se noe på tv.....for her kommer fotball i første rekke :o)
Kan gå på loftet da...men blir heller til at jeg finner på noe annet :o)

Ønsker deg en fin helg

Blonder og perler sa...

Å nei, du er nok ikke alene om å se bare bruddstykker av programmer. Her er smaken så forskjellig, men det er som regel jeg som må gi meg :))
Har sett på mye rally ufrivillig!!
KOselig å se bilder fra stua di.
Ønsker deg ei riktig god helg-
Klem Frida