søndag 21. august 2011

Tøydokka Anna:))

Hei hei!
Her sitter jeg og prøver å børste vekk mange år med støv.

Jeg er da tøydokka Anna, og jeg ble lagd for mange, mange år siden av Elin da hun gikk på barneskolen.
Jeg hadde en flott plass på barnerommet til Elin. Der hang jeg på veggen og hadde full oversikt over alt hva som skjedde på rommet hennes. Spesielt da hun ikke var hjemme.
Mange gode år hadde jeg der, men så ble Elin voksen og pakket meg ned i en eske. Et par flyttelass var jeg også med på, og jeg ble nok fullstendig glemt bort i kaoset som det medførte.
Men her om dagen vet dere, så synes jeg at jeg hørte en stemme som nynnet og ben som tuslet rundt.
Og så plutselig så jeg lyset igjen og var i armene til Elin.
Og hun ble så glad for å se meg.
Og nå har jeg fått en kjempefin plass igjen - 
nemlig på rommet til barnet som hun og mannen venter så innmari på.
Jeg gleder meg til å få en ny eier jeg.
Men i mellomtiden så bruker jeg tiden på å lese i de gamle bøkene som Elin har funnet også.
Og så pusler jeg puslespill. Det tror jeg er et som lillebroren til Elin hadde da han var liten.

Det var da jeg lå gjemt bort i esken det.
Og mange bøker blir nok lest, for jeg har forstått at det tar ganske lang tid å få barn fra Colombia..
Lurer på om det barnet kommer til å ha like rufsete hår som meg jeg? Hmmmm....
Jaja, her sitter jeg i hvert fall og venter spent.
Og dere - har dere sett den fine kassa som jeg sitter på eller?

Lekekasse står det på den, og den har Elin pusset opp selv. Den var egentlig mørkeblå med et bilde på, men hun ville at den skulle passe inn litt bedre, derfor så malte hun den. Men bilde av hvordan den så ut tidligere har hun glemt. 
Hun har fylt den med masse kosebamser allerede da.
 Heldige barnet som skal få lov til å leke med dem:)

koselig at jeg fikk lov til å presentere meg selv.
Takk for meg så lenge og så håper jeg at dere alle får en fin ny uke:)
post signature

9 kommentarer:

Rebecka sa...

Så søtt... ;O)
Kjempefin lekekasse, og kooooselig barnerom. Sukk, så trist at ventetiden skal være så laaaang.

Klem Rebecka

MissMette sa...

Kjempesøt, Elin ღ
Masse fine ting til
barnerommet ღ en dag
så kommer det en liten
en som kommer til å
få det fint her hos
deg ღ og plutselig er
ventetiden glemt ;)
Stor klem fra Mette

Ellinor sa...

Så herlig skrevet :)

Mange klemmer til deg og TøydokkeAnna :)

merethe sa...

Så koselig innlegg. En slik en laget jeg også på skolen faktisk :) men den er nok ikke mere. Så fin lekekasse du har pusset opp. Skulle så ønske jeg fikk til å male ting slik. Er så lekkert. Ønsker deg en flott uke. Klem Merethe

Sisselshverdag sa...

Du får hilse Elin du da, tøydokka :D

Også må dere har en koselig mandagskveld. Det skal jeg for jeg skal på strikkekafè :D

salige lavendel sa...

Den var da bare herlig!!! Og så er det ganske forferdelig at det sitter noen med åpne armer og kjærlighet i hjertet og venter og venter...mend SÅ mange barn trenger et trygt hjem! Får håpe ventetiden snart er over.

Tulip sa...

Hehe, herlig!
Håper tøydukke Anna snart får ny lekekamerat!

klem

Lillelaila sa...

Herlig innlegg Elin!
Skjønn denne tøydukke Anna..
Lekekassen ble kjempefin!
klem fra Laila

liven sa...

Kjekt å hilse på tøydukke Anna....håper det snart kommer en til dere, som kan leke med henne og de andre tingene :o)

Klem!!