tirsdag 9. august 2011

Litt kjøkken igjen..

Harrytur sier noen. Shopping i Sverige sier andre.
Muligheten til å handle loppis sier jeg:)
I hvert fall når dansken er i sitt gode hjørne - noe han stort sett er *smil*
Flesk, røyk og billig sukkerfri sjokolade er alltid kjekt å få med seg.
Men det som er enda mer kjekt er å få med seg loppisen på grensa.
Vi har stoppet der flere ganger, men jeg har vel aldri kjøpt noe der. Jeg synes de er dyre, og dessuten så er det ingenting som har fenga meg. Men se må jeg uansett.
Denne gangen ble jeg dratt mot et bord med gamle filleryer.
Jeg har vært på jakt etter en fillerye til kjøkkenet i lengre tid. Men de jeg har sett har enten vært altfor dyre, eller nyproduserte. Og det går jo ikke.
Jeg spurte damen så pent hva hun skulle ha for filleryene sine, og jeg ble rimelig overrasket da hun sa en hundrelapp bare.
Etter et dypdykk i lommeboka så var det akkurat det jeg hadde.
Glad og lykkelig dro jeg hjemover med en fillerye i baksetet.
Men hadde jeg hatt mer penger så hadde jeg nok dratt med meg flere.
Synes den gjorde seg på kjøkkengulvet i hvert fall. Den ga et mye lunere preg og varmer godt, og det trengs nå som høsten er på vei.

Glemte å slå av tvèn;)
For det er det desverre ingen tvil om.
Men høsten er favorittårstiden min så den er velkommen, selv om jeg synes den kommer altfor tidlig.
Støvletter ble også kjøpt i Sverige så jeg er klar:)
Blomster fra hagen. De eneste som fremdeles blomstrer.
Jeg henger veldig etter med kommentarer nå om dagen. De siste tre månedene har det vært bryllup som har stått i fokus. Og det ble feiret på lørdag da min kjære lillebror endelig fikk sin Monica <3

Bryllupet var akkurat så romantisk som vi håpet på <3
Til lørdag er det nok et bryllup. Men etter det har jeg store planer om å komme sterkere tilbake.
Ha en flott uke videre folkens!

post signature

13 kommentarer:

salige lavendel sa...

For et flott og romslig kjøkken du har, og filleryen passet godt inn hos deg. Koselig med bryllup i familien også =)

Jannicke sa...

Kjøkkenet ditt er kjempefint! Gøy å se bilde av det fine brudeparet :o)
Likte godt vekten du har på kjøkkenbenken... hvor har du kjøpt den?
Klem J.

Franske drømmer sa...

Så heldig du er, som fikk kjøpt det en så fin og billig fillerye! nydelig! Håper dere koste dere maks i bryllupet og hadde en din dag! Kjørte forbi undrumsdal igår, og tenkte på deg ;-) ønsker deg en god natt! Stor klem

Violetta sa...

Ser så koselig ut hos deg, også så stort, deilig kjøkken da! Fillerya gjorde absoutt susen den også!
Er ikke så god på loppiser jeg heller, ser aldri noe...rettere sagt ser altfor mye. I morgen er det vi som skal på harrytur! ;-)

Mokkan sa...

Hei
Kjempefin blogg du har.
Kom gjerne å besøk til våre nye sider for bloggere:
http://www.bloggtoppen.no/
Her kan du se å bli sett i bloggverden:)
Mvh.Mokkan

Mette`s hus og hjem sa...

Heia Elin :)
Herlighet så stort og nydelig kjøkken du har, ble kjempefint med den nye filleryen :)
Har også begynt å forberede høsten litt, begynner å bli mørkt her om kveldene nå å da er så deilig å ha det litt lunere :)
Vakkert bilde av de nygifte :)

Ønsker deg en fin morgendag
Klem Mette :))

Sisselshverdag sa...

Koselig kjøkken :D
Jeg har en mann som ikke stopper noen steder jeg så noe loppis har jeg ikke vært på. Tenkte å ta en høsttur sammen med damer, da tenker jeg at det skal bli loppis jeg :D :D

Ha en trivelig onsdag :D
Håper vi sees snart :D

Ellinor sa...

Nydelig kjøkken har dere. Skulle gjerne hatt det like romslig...

Her er høsten i anmarsj også. Masse regn og ti grader og vi har ikke startet på sommerferien vår ennå

merethe sa...

Dere har et nydelig kjøkken. Ser ut som den ballplassen :) Det er ingen tvil om at høsten snart er her. Jeg håper at den blir tørr. I dag høljer det ned og alle pellisene min er nok mer enn nok våte. Må vel ut på rednings aksjon. Så fin fillery du fikk tak i. Det luner godt med det på gulvene om vinteren. Et flott brudepar du har bilde av. ha det så fint Elin. Klemmer

Mailinn`s interiørblogg sa...

for et nydelig kjøkken du har. også så stort som det er. heldig du er;) fillerya passet helt perfekt. klem=)

Mailinn`s interiørblogg sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
MissMette sa...

Hei Elin
Nydelig og koselig kjøkken du
har ღ og filleryene passet så
fint inn her. jeg også syns de
er så fine, og har to stykker
som jeg har arvet etter min
mormor ღ Ønsker deg en fortsatt
fin uke, stor klem fra Mette

Jeanine sa...

SÅÅÅÅÅÅ fint kjøkken du har:) Og herlig rye! Er det på grensen ved Svinesund du drar på loppis?:) Klem