torsdag 18. august 2011

Den som er tålmodig finner til slutt:)

Er det noe livet har lært meg til nå så er det at man må være tålmodig.
Adopsjonen har strekt seg laaangt mye lengre enn vi hadde regnet med. Og da må man finne frem den tålmodigheten man egentlig ikke har.
Når det kommer til interiør og ting man ønsker seg, så lønner det seg også å være tålmodig.
Jeg har vært på jakt etter en gammel kjøkkenvekt nå i hvert fall i to år. Sikkert mye lenger også.
Men de jeg har sett har ikke vært den riktige fargen eller formen. Eller så har de vært altfor dyre. Som min kjære danske sier: "Tror de at de selger gull eller?".
Jeg har ikke sett en eneste under 450 kr.
Men den som leter finner - om man er tålmodig da.
I morgen har vi vår siste feriedag. Vi har hatt ferie i tre uker nå, og forrige uke hadde vi en langhelg i Danmark. Vi dro onsdag og var hjemme på mandags kveld. På lørdag var vi i bryllup til et vennepar. Bryllup i Danmark er litt annerledes enn her i Norge. I hvert fall hva jeg er vant med. Men absolutt like moro og like flott. Bare litt annerledes tradisjoner. Vi storkoste oss!
Men det var egentlig ikke det jeg skulle fortelle om.
Min kjære danskes onkel opplyste meg så fint om at jeg var godt nok heldig som kom hit akkurat nå, for i helgen var det loppemarked. Ja, jeg er kjent for å være loppegal i svigerfamilien også. Så lørdag morgen, bare tre timer før bryllupet sto vi klare utenfor loppisen sammen med en million andre mennesker. Sånn føltes det i hvert fall. Jeg har aldri før sett så mange mennesker samlet på et sted jeg. Bortsett fra på konserter da.
Det var heller ikke så mye som kom med hjem. Men jeg fikk tak i en kjøkkenvekt! Jeg var fryktelig spent på hva de skulle ha for den, og da dama sa en femtilapp så hoppet jeg nesten i taket.
Snakk om flaks!
Litt mer ble med hjem da, blant annet fire små blomsterurner.
 To av dem er avbildet her.
En liten blomsterkrukke til ble med hjem, sammen med litt blonder som nå henger til tørk etter å ha ligget i klor.
Jeg har høstet inn urter i dag, og de gjorde seg godt i det stillebenet her synes jeg.
Nå skal de siste fridagene nytes.
Håper dere får en fin helg folkens!
post signature

5 kommentarer:

liven sa...

Heldige deg elin!
den var kjempefin...og så billig da!
Det hjelper å være tålmodig ja....nå nenter jeg på at det rette salongbordet skal dukke opp på finn :o)

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Kjempefin vekt. Også så gøy å få på et ordentlig loppemarked i Danmark da.
Sånn er vi forskjellige. Noen like å leite og leite, mens andre er glad for at det finnes noen andre som vil gjøre leite-jobben for en. Og betaler gjærne for det. Heldigvis;)
Må du ha en superduper helg.
Klem:)

Lillelaila sa...

Så flott vekt Elin!! Og femti kroner da..Helt utrolig!!
Hold ut du tålmodige dame! En dag må dere jo bare få en positiv beskjed!
Krysser fingrene for det jeg!
Nyt de siste feriedagene deres!
klem fra Laila

irina sa...

Sååååå fin den var. Og i tillegg så fine bilder. Heldig du som har svigerfamilie i Danmark....Ellers håper jeg du har det bra og at babyen fra Colombia er nærmere <3

Stoooor varm klem

Engleboden sa...

Hei Elin ;O)

Dejlige Danmark....utrolig fin vekt. Fikk tak i litt skatter selv på min DK ferie, herlig!!!
Håper dere har det bra ;O)

Klem Rebecka