søndag 17. juli 2011

En ufortjent hage...

I år har jeg forsømt hagen.
Jeg har vært usedvanlig dårlig på å luke, og jeg har til og med glemt å gi blomstene næring. *skamme seg*
Plenen har blitt klippet, men det kan jeg heller ikke skryte på meg at jeg har gjort. Det er det min kjære danske som har stått for.
Jeg skylder på været. Det har vært så få solrike dager at lysten til å pusle har vært fraværende.
Men rosene mine har vist seg fra sin velvillige side for det.
Akkurat nå er det flere som står med knopper. Noen solrike dager nå hadde gjort seg. Men hele neste uke er det meldt regn, så jeg er spent på hvordan det vil se ut i bedet.
En annen blomst som strekker seg er Hortensiaen vi kjøpte tidligere i år. Jeg er helt overveldet over den, i og med at det i utgangspunktet er en inneplante. Tror jeg da? Har forstått det sånn at det er egne Hortensiaer som egner seg for bed.
Men denne har vokst seg tredobbel og står der med sine store, tunge hoder. Nydelig!
Den begynner å bli litt brun ytterst i kantene nå, så jeg tror at jeg vil prøve meg på å tørke et par av dem. Tørket Hortensia er helt nydelig.
Et lite bilderas av bedet sånn som det ser ut pr i dag:)
(og se glatt bort i fra at jeg ikke har luket)




Nyt søndagen folkens!
Det gjør jeg:)


post signature

5 kommentarer:

Inger Kristiansen sa...

De blomstene er ute planter i riktig klima. Kjenner folk i Bergen som har de ute hele året faktisk og plantene er kjempeflotte. Her i kulda må vi ta de inn på høsten også kan du plante de ut til våren igjen :-)

Eva sa...

Hei.
Flott hortensia. Liker de blå og lyslilla best, - men aller best likte eg skigarden din:)
Såg den så vidt i bakgrunnen på pusebilda dine, og nå fikk vi sjå den på nært hold.

Kjempeflott.

Klem fra Eva

Mette`s hus og hjem sa...

Kjempefine bilder av hagen din :)
Er egentlig ikke så flink til å luke jeg heller men tar et skippertak i ny og ned :)
Hortensiaen din var kjempefin, nydelig farge, jeg har flere av dem i hagen men de er ikke så fine, mulig jeg har vært litt sløv til å vanne, he,he :)

Ønsker deg en fortsatt fin dag og ny uke
Klem Mette :)

Elin / Draumesidene sa...

Vakkert med roser og hortensia! Går i rykk og napp med hagen her også. Eg slår graset, likar å gå rundt med klipperen, Elin heng på slep bak ;) Men bedda får ofte eit sånt skippetakspreg. Hadde meg ein omgang sist laurdag med luking. Men her regnar så veldig, at eg aldri blei heilt ferdig. No er det sikkert kome nye uhumskheiter!

Håper du har fine dagar!
Klem E:)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Såååå fine uteblomster! Kjempe flott sommer innlegg! Min hage er også minste prioritert! Håper å få litt tid til den etter oppgraderingen inne!

Ha en nydelig dag!
Klemmer til deg!