tirsdag 5. juli 2011

Dette tar på gitt...

Først og fremst må jeg få gratulere Ellinor og lille gubben med sin lille Kinaprinsesse. Endelig er ventetiden over og de kan bli forelsket i sin lille skatt. Må ærlig innrømme at jeg felte et par tårer da jeg leste det.
Gratulerer så utrolig mye kjære dere.
Jeg gleder meg sammen med dere <3

Og så over til min egen frustrasjon....

Aldri tidligere har jeg vært i så ventemodus som jeg er nå om dagen.
I følge gjennomsnittstiden på tildelingsfronten så er vi nå ( i morgen faktisk) et halvt år på etterskudd.
Dette tærer på både humør og energi.
Jeg føler meg tom om dagen.
Har ikke energi til noe som helst egentlig og føler til tider at jeg må ta meg sammen for å gjøre de mest dagligdagse ting. Selvfølgelig så prøver en å gjøre det beste ut av det, og vi lever som normalt. Men hodet  "ramler" vekk både titt og ofte. Mailboksen blir sjekket sikkert 30 ganger hver dag. For tenk om vi fikk distrikt!
Vi har vært overklare for å hente vår lille skatt i Colombia nå i godt over to år. Egentlig helt siden vi startet prosessen i 2006 men ville ikke overdrive;)
Barnerommet står klart og venter på en liten innflytter.
Og vi venter og vi venter og vi.....
Spørsmålene kommer hver eneste dag også. Det er mange som vet at vi venter og at vi har ventet lenge. Og jeg synes faktisk det er utrolig vanskelig å skulle prøve å forklare noe jeg selv har så vanskelig med å forstå.
Vi vet jo så godt at Colombia ikke følger noen kø. Ikke slavisk i hvert fall. Men da lurer jeg på:
Hva er det som gjør at de andre er mer egnet til akkurat det barnet enn det vi er da?
En føler jo at en ikke er bra nok siden par som er godkjent lenge etter oss får tildeling. Og jeg skjønner at de har sine greier de ser etter. Men dersom vi "manglet" noe - hvorfor fikk vi ikke beskjed om det da?
Jeg er bare så utrolig lei av å vente.
Åååååå!!!!
Kanskje kommer en engel og forteller at ventetiden snart er over....?

Et frustrert innlegg fra meg som er så lei av å gå på overtid!!
post signature

14 kommentarer:

Jatte sa...

Uff, må være vondt å gå slik å vente! Håper dere veldig snart får beskjeden som gjør at dere kan få hjem ett lite mirakel!♥

Klem Jatte♥

merethe sa...

Trøsteklem herfra.

Landlige Hjem sa...

Hei Kjäre Elin,
jeg föler så med dere!! Det gjör meg så vondt å lese dette, og skulle önske at deres ventetid var over.
Mange varme tenkepådereklemmer sendes om et håp om at det er ders tur nå <3
Klemmer Anki

Mamsens hus sa...

Så leit å vente så lenge.
Håper virkelig dere får en hyggelig melding om ikke lenge.
klem

Laila sa...

Kjære Elin jeg skjønner deg så godt. men du skal se det skjer snart, og når det skjer så er det et barn som er som skapt bare for dere. Jeg krysser armer og ben for dere, titter inn stadig for å se at NÅ.
Klem Laila

Jannicke sa...

...kjære deg - er det rart du er frustrert! Denne ventetiden må være tung og vanskelig. Vi som følger deg i ventetiden kjenner litt av smerten din. Vet ikke om det hjelper : men jeg tenker på deg, Elin! God klem fra din venn i Bergen.

Mariannes blogg sa...

Kjære dere!
Ventetiden er ikke særlig nei, og det er virkelig lov til å være frustrert, sint, lei seg.....
Jeg følte absolutt ingen trøst med å høre at alt er glemt når man endelig får telefonen, så det skal jeg ikke skrive... men bare skrive at helt fremmende mennesker som meg tenker på dere, og håper deres ventetid meget snart er over!!
Masse varme tanker!
Marianne

Romantikk-takk. sa...

Skjønner deg godt, men når gullet er kommet så tenker du at det var verdt å vente. Du vet...den som venter på noe godt...
Klem.

The Hoegler Family sa...

Livet er ikke rettferdig nei. Haaper det snart blir deres tur vennen!

salige lavendel sa...

Systemene fungerer ikke alltid rettferdig...Håper ventetiden snart er over!

Franske drømmer sa...

Hei vennen!

Forstår frustrasjonen din veldig-
håper så inderlig dere får et positivt svar snart!!
Det tar på å gå sånn å vente.. :/ Håper det snart blir deres tur!

Trappen ble ikke glatt i det hele tatt- vi brukte tre stjerners gulvmaling, og den var gull!
Det er bare å gå i gang med en gang - det går så fort når man først kommer i gang ;)

Håper dere har det bra, vennen!

Tenker på deg!
KLemmer

Violetta sa...

Huff ja, jeg skjønner frustrasjonene dine, og jeg skjønner at du tenker som du gjør, men trøst deg med at dere hadde fått beskjed for lengst om noe manglet i dokumenthaugen.
Tildelinger er ikke alltid rettferdige, og systemene ikke lett å forstå. Når andre man har fulgt nesten er i mål føles ventetida enda tyngre. Men tenk på "Ellinors" frustrasjoner i det siste...Vips så er alt glemt, bare gleden er igjen, og snart er det dere som er midt i denne lykkerusen! :)
Stor trøsteklem fra meg

Bare øs ut frustrasjonene du...vi skal følge dere i mål! :)

Lillelaila sa...

Uff så leit Elin! Jeg skjønner det må være veldig vondt, og ikke minst frustrerende for dere!
Gleder meg så til den dagen vi kan lese at ventetiden er over her inne..
for den kommer den Elin!
klem fra Laila

Ellinor sa...

Kjære Elin

Jeg leste dette innlegget for en uke siden og mente å skulle svare på det, også har jeg ingen annen unnskyldning enn at jeg glemte det.

Jeg forstår så veldig godt den frustrasjonen du har. Det er ikke så godt å se på at andre kommer i mål, bare ikke du. Det er heller ikke så godt å følge et slikt system (om man kan kalle det det) som Colombia har. Når man ikke får tildeling kronologisk så er det ikke rart man begynner å lure på hva det er de andre har som dere liksom ikke har.
Men gjett da; dere har kjærlighet, pågangsmot, glede, samhold, humor og masse annet som bare venter på det rette barnet.

Det må jo bare skje noe for dere snart, og da skal jeg sitte her sammen med alle de andre på sidelinjen og se på deres lykke og jeg skal heie dere frem høyest av alle :)

Mange gode klemmer