lørdag 18. juni 2011

Vårt "nye" spisebord...

For ca to år siden så klarte jeg, i min iver, å lage et skikkelig merke med strykejernet på vårt mørke spisestuebord. Er det mulig liksom??
Frem til nesten dags dato har jeg vært nødt til å ha en duk på bordet fordi flekken har vært veldig skjemmende.
Og i hvert fall hele det siste året har jeg hatt planer om å pusse opp bordet. Men har aldri klart å bestemme meg for hvordan jeg ville ha det. Den ene ideèn etter den andre har blitt forkastet, og bordet har bare stått der og ventet på meg.
Forrige uke bestemte jeg meg. Og da var det bare å sette i gang.
Stakkars naboer som må høre på meg svinge pussemusa klokka syv om morgenen;)
Og jeg må si meg veldig fornøyd med resultatet.

Og det er min kjære danske også. Godt vi har lik smak *smil*
Nå vil han ha meg i gang med både sjenken og vitrineskapet.
For anledningen er bodet dekket til selskap. Litt forsinket bursdagsfeiring for min del.

Men det gjør ikke noe.
Så her blir det grillings og litt hvitt eller brunt i glassene til de som ønsker det.
Blir spennende å se hvordan gjestene reagerer på å få bare lavkarbomat *hehehe*

Desserten vi skal ha i dag er egenkomponert. Er selv spent på hvordan det vil smake. Blir jeg fornøyd så legger jeg ut oppskriften seinere.
Hadde håpet på litt bedre vær, men er det noe vi ikke får gjort noe med så er det været gitt. Så da gjør man bare det beste ut av det.

Håper dere har en fin helg folkens!
post signature

16 kommentarer:

Laila sa...

Bordet ble jo kjempefint, ha en riktig fin feiring.
Klem Laila

Mamsens hus sa...

Så flott det ble,
bordet fikk et utrolig sjarmerende uttrykk.
Ha en flott helg videre. :)

liven sa...

Kjempefint Elin :o)

Tulip sa...

Å så utrolig flott bord! Kjempeflott ble det!

God helg til dere!

irina sa...

WOW det ble rålekkert..i like...finke Elin :)

God helg og klem

lisje astrid's husblogg sa...

WOOOOOOW!
Bordet er berre SÅ vakkert!
Draumebord!

Eg gjorde akkurat det same på vårt (tidlegare) brune spisebord..Då var det berre å male.. ;)

Nydeleg dekka med vakre detaljar!
Flinke Elin ♥

Kos deg masse i din vakre heim.

Klem frå Astrid

Villa Klaraberg sa...

Så fint bordet ble!!! Veldig koselig dekket også! Ha en fin søndagskveld, klem fra Jorunn

Synnøve sa...

WOV, for et flott bord!!

Ble gjestene fornøyd med maten og hvordan ble desseren din?

Klem Synnøve

Violetta sa...

Det ble superkult, rene industristilen! Artig med noe ingen andre har. Er ikke flink til slik maling/pussing jeg, men du har skikkelig dreisen på det!

Også er det så fint og delikat dekket på! Feiringen måtte jo bare bli bra! :)

Tove `blogg verden sa...

Så kult bord :)
Tusen takk for fine ord om bildet mitt <3
Vi venter på Hurtigruta :P Den kommer forbi huset vårt ca 22.15 :) Jeg vinker fra verandaen ;)
Kos deg
klem Tove

MissMette sa...

Hei Elin :)
Ååååå, så fint det ble ღ dette likte
jeg veldig godt... og så bra at din
bedre halvdel også likte det :)
Nydelige dekket bord og bilder...
Gratulerer med overstått bursdag ღ
ønsker dere en fin feiring, og en
fortsatt fin uke, klem fra Mette

tinemor sa...

Tusen takk for superkoslig kommentar inne hos meg
Godt å høre at andre også syns stolen gikk alt for billig :-)
Bordet ditt ble superflott!!
Klem

Landlige Hjem sa...

Nyydelig!! Så lekkert bordet ble ,))
Du skal være hjertelig velkommen søte deg ,) Jeg gleder meg og kjenner dagene bare raser avgårde nå ,)) Gleder meg til åpningsdagen er er!! Bor du i Jessheim traktene?
Lykke til med flyttingen, så flink du er som hjelper til :) Men det er jo fint å kunne hjelpe hverandre, for det er en stor jobb med alt som skal ut og inn på neste sted.
Takk for dine alltid søte ord, du er go du Elin ;)

Lillelaila sa...

Er det mulig Elin! Nå har du virkelig gjort det igjen.. Ikke noe å angre på dette nei! Kjempelekkert!!
Gratulerer med overstått bursdagsfeiring!
klem Laila

merethe sa...

For et flott bord! Det ble kjempefint. Du kan dette med å pusse opp møbler!!! :) Klem Merethe

mirjamsdrøm sa...

Flott spisebord!
Og for et koselig hjem du har :)
Legger meg til som følger hos deg.
Ha en fin dag!
Klem