onsdag 29. juni 2011

Torsk med knall tilbehør.

Så kommer det et mat innlegg igjen fra meg.
Synes i grunn jeg har vært flink nå i det siste til å ikke legge for mye mat ut. Er jo ingen matblogger. Men denne gangen må jeg bare. Og som ofte tidligere så er det en fiskerett. For dere vet jo problemet til min kjære danske. Alt må prøves for å få hans sære gane til å like fisk.
Denne gangen sa han:
"Har vi noe mere fisk?"
Hadde store planer om å sette et stort svart kryss i taket. Men som en tidligere skolekompis på FB sa til meg:
"Vil ikke det ødelegge shabby chic stilen?"
Hehehe...
Her kommer i hvert fall oppskriften. Hvis jeg kan kalle noe en tar på feelingen for det:
  • 2 stk torskerygg
Disse legger jeg i folie med en klatt smør, litt salt, pepper og fiskekrydder. Baker de på ca 200 gr i ca 20-30 min dersom de er ferske, Litt lenger dersom de er frosne.
  • 2 pk bacon à 125 gr
  • passe mengde nykål
Klipper opp baconet i strimler og steker det i litt meierismør. Og ja det skal være mye fett. Når baconet begynner å bli passe sprøtt så hiver jeg oppi en passe mengde finstrimlet nykål og freser det litt til det ramler lit sammen men fremdeles er litt crispy.
Danderer på tallerken, peprer litt ekstra, rasper så mye parmesan som jeg ønsker over baconet og nykålen, og slenger på en klatt setersmør for å avrunde det hele. 

Dette ble en utrolig god smakskombinasjon. Og det beste av alt er at det er jo så enkelt. Dette er noe alle kan klare.
I mitt neste matinnlegg så tar jeg for meg pizza. Det har jeg nemlig lovet kjære Synnøve:)
Bon apetit:)
post signature

11 kommentarer:

Sommerhuset i bakken sa...

Nam, nam, nam! Det så utrolig godt ut. Jeg synes bare fisk er såååå deilig. Og dette her så jo helt nydelig ut. Takk for tipset ;-)

Ha en finfin kveld!

Synnøve sa...

Så kjemppegodt ut.
Jeg kan ikke lage torsk, for mannen er alergisk mot torsk. Men kan sikkert bruke sei istedet!
Gleder meg til pizzaoppskriften:)

Tror nok vi hadde skravlet like mye:))

Klem Synnøve

Bente sa...

Det ser jammen deilig ut. vi hadde stekt laks i dag, men det så ikke like spennende ut. Måtte le da jeg leste kommentaren din hos meg. Nei, vi går ikke av veien for noe, skal få det til, uansett.

Klem

merethe sa...

Å du lager så mye god mat! :) Vi grillet en hvit fisk fra Vietnam her en dag. Kjøpt på Rema. Den var god. Også hadde vi blomkålstappe til. Fikk veldig lyst å prøve dette her også. :)

Laila sa...

Så fantastisk godt ut, men jeg er desverre allergisk for både fisk og skalldyr. Har hatt grillkveld her med åtte damer i dag, gresk salat, diverse grillmat (også fisk) øl,vin, rabarbrapure og isog kaffe. Masse prat og latter. Veldig koselig og været har jo vært bare fabelaktig i dag.
Ha en fortsatt fin uke, klem Laila

Lillelaila sa...

Synes det er så flott med disse matinnleggene dine jeg.. På den fronten trenger jeg virkelig inspirasjon, for der er jeg langt i fra kreativ! Dette så lekkert ut, og jeg gleder meg veldig til pizza innlegget ditt!
Heng opp hesteskoen du.. Uansett om den virker eller ikke er den jo dekorativ ;) Lykke til med flyttingen til helgen!
klem fra Laila

Bente sa...

Hei på deg :)

Dette så godt ut ja :)

Så masse fine bilder du viser :)

Ha en finfin dag :)

Shamu sa...

Det så kjempegodt ut!!! Fisk er utrolig deilig hele året. :-)

lisje astrid's husblogg sa...

NAM ♥ Dette såg kjempe godt ut..
Uteplassen i innlegget under, ah, dååååååån!
SÅ LEKKERT ♥

Ønskar deg gode, glade
og solrike sommardagar :)

KLem frå Astrid

liven sa...

Dette høres utrolig godt ut!
Pleier å bruke bacon til vanlig kokt torsk også jeg......nydelig!!

Ønsker deg fine sommerdager elin :o)

Tulip sa...

Å det så bare utrolig godt ut, det du har laget.Tar gjerne flere matinnlegg...det er kos!