fredag 10. juni 2011

Se min (under)kjole - den er hvit som sneen....

For ca 68 år siden var det min kjære farmor som vandret rundt i denne flotte underkjolen. Selvfølgelig ikke bare den, men det kan jo være at blondekanten tittet så vidt frem under skjørtet.
Lurer på om hun følte seg fin jeg?
Kanskje hun skulle forføre farfar på den tiden... *smil*
Underkjolen har flotte blonder både ved bysten og langs den nedre kanten.
Jeg kan tenke meg at farmor var en nydelig ung dame da hun brukte denne.
Nå er hun en nydelig gammel dame. Men desverre så passer ikke underkjolen lenger.
Her om dagen da jeg skulle finne noe i undertøyskuffen hennes kom jeg plutselig over denne lekre saken.
Og jeg kjente hjertet gjorde et ekstra hopp!
Noe så nydelig kan jo ikke bare ligge og støve ned i en skuff.
Farmor humret godt av meg da jeg spurte så søtt om jeg ikke kunne få den for å ha til pynt hjemme.
"Den gamle saken der? Ja selvfølgelig, bare ta den du."
Og en overlykkelig Elin hadde den med seg i veska på vei hjemover.
Og her henger den.
Det var liksom bare det lille ekstra som trengtes i gangen vår.
Og med en liten syrinkvast så ble bildet fullendet for min del *smil*
En ting til var også med meg hjemover.
Men den kommer jeg tilbake til;)
Håper dere får en fin pinsehelg folkens!
post signature

14 kommentarer:

MissMette sa...

Nydelig ღ og flotte
bilder, Elin... Så
koselig i gangen
din ღ Ønsker deg en
flott pinsehelg,
stor klem fra Mette

lisje astrid's husblogg sa...

YTRULEG LEKKERT!
Ah! alle detaljane..Me like :)

God pinse ♥

Klem frå Astrid

Vilmershus sa...

Heia:) så søt kjole det var- så koselig å ha den og vite at din farmor har brukt den:)
Fin blogg du har- legger meg som følger- så koselig å bli kjent med nye flotte bloggere.
God pinse til deg:)

Romantikk-takk. sa...

For en søt kjole,klart du skal ha den fremme. Lekre bilder,du har det så fint.
Ønsker deg en herlig pinsehlg.
Klem Mette.

Mamsens hus sa...

Nydelig underkjole. :)
Koselig i gangen din.
God pinse til deg også :)

Landlige Hjem sa...

Så lekkert!! Nydelige bilder ;)
Jeg tror fristen er 3 dager för ,) Hadde värt koselig om du kom på Glansdagen ;))
Nyyt pinsen gode deg!!
Sommerklemmen Anki

hjertemynthe sa...

Litt av en skatt du fant hos din farmor, og den pyntet opp i den ellers så nydelige gangen din. :)

Min blogg om Interiør, lopper og brukting. sa...

Sååå utrolig fin den var.. Koselig å kunne ha slike skatter framme til pynt :)

Ha en strålende helg

Laila sa...

Så flott, og så morro med ting som har familiehistorie.
Og så mye fint du fikk til bursdagen din, gratulerer. Du kan gjerne klone den dansken, putte på noen år og sende hit til meg, he he.
Ha en riktig fin pinsehelg, klem Laila

Butterfly sa...

Sånne funn er virkelig lykke :O)

Jeg hadde en tilsvarede fra min farmor, desverre var jeg for ung til å forstå verdien av den da jeg fikk den (13 år) så nå har jeg den desverre ikke lenger.......
Derfor er det veldig hyggelig å se din!!!

Håper du får en riktig fin pinse :O)

Stor klem :O)

liven sa...

Et fint arvestykke du har fått Elin!
så nydelig å pynte med :o)

ha en fin helg

merethe sa...

Hei Elin :) så nydelig underkjole du fikk av din farmor. Å det er så skjønt med slike gamle vakre ting.
Også så spennende det er å tenke seg til historiene til disse tingene.
Her auser det ned fra himmelen og alt er kjempevått...det surkler når vi går på plenen. Litt av et vær :) men men... jeg baker i dag. Finne på noe koselig mens det er slikt vær. Fiske karbonadene hørtes veldig gode ut. Må prøves. De kan vel kanskje også fryses om en lager en god porson? God pinse til deg og din. Mange klemmer Merethe

Mette`s hus og hjem sa...

Ja farmoren din var sikkert vakker i den nydelige underkjolen der :)
Kjempefine bilder av gangen din med masse lekre detaljer :)

Ha en fortsatt flott pinsehelg
Klem Mette :))

Synnøve sa...

Nydelig underkjole! Så morro at du fant den i skuffen til farmoren din!

Tusen takk for hyggelig kommentar om LK. Har skeiet ut i helga, men skal starte på frisk mot i gjen i morra!! har aldri spist så mye variert mat, som etter jeg begynnte på lk.
Klem Synnøve