mandag 13. juni 2011

Så kom det endelig litt blomster i hagen også...

Vanligvis så har jeg lyst til å fjerne snøen med en hårføner for å få lov til å plante ut. 
Og det skal i hvert fall være klart til 17 mai.
Men ikke i år. Hvorfor vet jeg egentlig ikke, men den store interessen har rett og slett ikke vært der.
Men nå derimot har vi endelig tatt oss sammen. 
På selveste pinseaften dro vi avgårde til Plantasjen og fikk svidd av 1500 kr.
Jeg synes det er helt fantastisk med en flott hage. Og det vil jeg gjerne ha.
Men den må være lettstelt. Og det er ikke den vi har i dag.
Naboen er særs dårlig til å holde sin vedlike og det går dessverre utover blomsterbedet her.
Dessuten så leser jeg hagebøker til øyet blir stort og vått (elsker "franske stemninger i nordisk hage"). Men jeg klarer ikke å få det til som jeg vil. *sukk*
Jeg vil gjerne ha en så og si vedlikeholdsfri hage med planter og blomster som kommer opp år etter år. 
Derfor så prøver jeg meg frem igjen. Her har det kommet en rad med lavendel. Håper jo på at det skal vokse seg stort og frodig sånn at jeg får mange blomster å høste inn.  
Elsker duften av lavendel <3
Her er det også lavendel. I år skal jeg huske på å klippe den ned *smil*
Det som sto her måtte jeg kaste for det så bedrøvelig ut.
Denne plassen her derimot er jeg fornøyd med.
Mangler bare en blomst eller to.
Dette ble da miniversjonen av en rundtur i vår hage.
Og dersom det er noen der ute som er arbeidsledig og har grønne fingre så er det bare å ta seg en tur:)
Nyt kvelden og ha en flott uke folkens!


post signature

5 kommentarer:

Mette`s hus og hjem sa...

Hei Elin :)
Så fint det er i hagen din, blir flott når lavendelen kommer skikkelig opp :))
Jeg har også holdt på å ordnet i hagen den siste tiden, har laget noen nye bed :)
Jeg med syns det er fryktelig dyrt å kjøpe bare sommerplanter hvert år så jeg har plantet mye stauder og frø, bla lavendel og timian, blir spennende å se om de kommer opp da :)
Den hvite hortensiaen som står i det ene bedet ditt, har du plantet den i år eller kommer den opp hvert år ??? Tenkte å plante mine også men hun på gartneriet mente jeg måtte ha en spesiell type som kommer opp flere år på rad !!

Ha en fortsatt fin kveld
Klem Mette :))

merethe sa...

Vi var også litt trege med å plante sommerblomster og har ikke plantet så masse som vi bruker å gjøre. Jeg synes været i mai var ufyselig og det ble ikke den gleden med varmen og blomsterplanting. Men vi har jo kjøpt mange nye planter til surjordsbeddet da. :) Lavendel....jeg elsker lavendel, men vinteren har vært hard mot alle plantene og mange har røket ut. Skulle ha sådd masse :) Får se om jeg gjør det også planter det ned etterhvert. I dag regner det igjen...usj... nå er jeg lei. Men men vi får ikke gjort noe med det.
Har da holdt på med litt støperier igjen. Det er så artig. Ønsker deg en flott flott uke. Klemmer Merethe

Lillelaila sa...

Tror du er på god vei til å skape en helt herlig hage jeg Elin! Har den samme boken selv, og der står det jo også plantelister ;)
Jeg kjøper litt etter litt av stauder og roser,og trøster meg med at det tar tid å bygge opp en hage fra bunnen av..
Lavendel kan du også formere ved stiklinger vet du ;)
klem fra Laila

Lillelaila sa...

Måtte bare inn igjen for å gratulere deg med dagen som var Elin!
Beklager.. Fikk jo mail fra FB også jeg, men alikevel så glemte jeg det..
Nydelig Nespressomaskin du fikk!!
klem Laila

Franske drømmer sa...

Hei, verdens beste Elin!
Synes hagen deres er nydelig, jeg! Og den fine plassen du viser nederst i innlegget- herlig!!
Deilig med mye lavendel :-))

Gratulerer så masse med overstått bursdag! Hipp hipp hurraaaa!!
Så heldig med så flotte gaver, da! Det er mannen sin det, tenker jeg!
Helt maken nespressomaskin ønsker jeg meg også! Er du fornøyd med din?

Åh, så du meg på fb? Legg meg til da, hvis du vil! Hadde vært kjempekos! <3

Ha en god natt, vennen!

Klemmer