torsdag 12. mai 2011

Hamburger:))

Det blir stadig innlegg om mat fra meg nå. Håper dere bærer over meg med min fascinasjon for lavkarbo om dagen:)
Jeg har lenge gått og fyst på en skikkelig hamburger. Har lest mange oppskrifter på alternativ for hamburgerbrød, men ingen som har fristet meg nok til å gjøre et forsøk.
Men så kom jeg over denne bloggen på min vandring. Og her fant jeg en oppskrift på osterundstykker.
Hmmmm..... Det må vel gå an å bruke de som hamburgerbrød tenkte jeg. Må prøves. Og som sagt så gjort. Og resultatet ble over all forventning, og passet også en særdeles kresen dansk gane også *knis*.
Og da kan jeg ikke la vær med å legge ut oppskriften. So here it goes.
Osterundstykker - eller hamburgerbrød:
3 egg

75 gram kremost
50 gram Creme Fraiche / Seter Rømme
2 ss fiberhusk
2 ss kokosmel
1 ts bakepulver
75 gram ost (f.eks norvegia)
1/2 ts salt.


Rør sammen ost og CF/SR, bland i ett og ett egg til du har en glatt osteeggemasse. Tilsett fiberhusk, kokosmel (fordel å sikte) og bakepulver. Rør godt sammen og ha i grovrevet ost.
Fordel på bakebrettet, lag 6 stykker og stek de på 175 grader i 20 minutter, legg de på rist og la de ligge under et klede på kjøkkenbenken så holder de seg kjempegodt.
Hamburgerne ble laget av min kjære, og de ble servert med issalat, tomat, løk, agurk, ost og bacon. NAM!!


Til helgen kommer det et interiørinnlegg fra meg igjen. Og da kommer dere til å se mer av dette...

Her sitter vi nå og venter på semifinalen i Grand prix. Veldig synd at Norge allerede har røket ut. Men da får vi heie frem Danmark - forhåpentligvis.
Håper dere har en flott kveld folkens!
post signature

4 kommentarer:

Silje Sol sa...

For en flott blogg!
Utrolig vakre bilder øverst:D
La meg til som følger hos deg!
Titt gjerne innom meg!
Klem Silje

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Nydelig bilde med melkespannet :)
Ja vi får heie på Danmark ;)

Klem Anette

merethe sa...

Bildet av melkespannet tilsier meg at du hjar gjort det veldig koselig utendørs :) venter i spenning. Jeg leter etter ingredienser til isen din ;) den skal jeg prøve. God helg. Klem Merethe

Butterfly sa...

Hei Elin ♥

Alltid viktig å finne mat som tiltaler en :O) Når det verste med en hamburger faktisk er brødene, er det viktig å finne en god erstatning :O) Så veldig delikat ut ♥

Melkespannet er veldig hyggelig!!


Håper dere har en riktig fin helg!

klem fra Yvonne ♥