tirsdag 17. mai 2011

17. mai - og før og etter veranda:)

Håper dere har hatt en flott dag så langt folkens.
Her har det gått stille og rolig for seg. Vi sto opp klokka åtte og tuslet litt rundt før vi dro ned til byen for å se på barnetoget. Like etter tok vi oss en tur til farmor og så resten av togene i Oslo på tv.
Vel hjemme igjen så har vi egentlig bare slappet av. Grillet litt god mat og skravlet om fremtiden.
Det er ikke til å komme bort i fra at på 17 mai som er barnas dag, da kommer tankene igjen. Vi var 100% sikre på at dette året - da ville vi ha barn. Da ville vi være blant de stolte foreldrene som  trillet en barnevogn mens barnet griset seg til med is og pølse.
Men den gang ei. Følelsene tok litt overhånd da vi sto og så på barnetoget så det var egentlig like greit å dra hjem og kose oss på egen hånd. Neste år derimot - da har vi barn. Og har vi ikke det så finner dere meg på Gaustad.
Ellers så skulle jeg legge ut et innlegg i helgen. Og som alltid så lovet jeg litt for mye. Verandaen er fremdeles ikke helt ferdig, men nå vil jeg ikke vente lenger.
Et lite førbilde:
Jeg synes vi hadde det veldig koselig da også. Men møblene var brunrøde og jeg trivdes ikke med fargen. Jeg funderte kjempelenge om jeg skulle male dem, men da de begynte å skrante i sømmene så bestemte vi os for at de kunne jobben til dansken få. Og noe nytt skulle til:)
Etter:

Nytt og nytt fru blom. Kurvstolene er kjøpt på Ikea, så de er nye i hvert fall. Bordet har min kjære hamret sammen selv. Jeg sa jeg ville ha et helt enkelt bord, og det fikk jeg *heldige meg*.
(og jeg har selvfølgelig helt glemt å ta førbilde av bordene og slagbenken. Sånt skjer når man er ivrig)

Benken har vi fått av naboen. Det var noe de skulle kaste, men ville gjerne at jeg skulle se den først. Kan da ikke kaste noe sånt!! Jeg visste bare ikke helt hvor jeg ville ha den, så den har stått en stund i annekset og ventet på sin rette plass. Og nå har den fått det gitt:)

Dette bordet fikk jeg for et par år siden av en god venninde. Hun var sikker på at jeg ville få bruk for det. Og det fikk hun rett i:) Jeg er så glad for at jeg har folk rundt meg som tenker på meg før de kaster ting:)

I fjor la vi bruddskifer som en sti frem til garasjen. For et par dager siden så vi at den ene skiferen hadde løsnet av et flak. Og irritasjon ble til fornøyelse da jeg fant ut å bruke den på bordet. Synes det ga et fint og rustikt preg.
Flagget er etter pappa. Det kommer frem til hver høytidsdag og bursdager Det gir meg en god følelse å ta det frem.

Vi er ikke ferdige med verandaen enda. Det mangler pynt, noen hyller, radio og ikke minst et ordentlig trekk til puta i slagbenken. Lurer på å sy om striesekkene, men synes de "røyter" veldig mye. Hmm.. Jeg får se.
Håper dere nyter de siste timene av 17 mai, og at magen er full av is og pølser.
Vi kommer sterkere tilbake neste år.
Og da sjonglerer vi også barnevogna i menneskehavet:)
post signature

13 kommentarer:

Ellinor sa...

Skulle bare mangle at følelsene ikke tar overhånd når barnetogene går. Det samme gjør de her også, derfor har jeg unngått barnetog i mange år. Og i år kjørte vi heller 54 mil i bil vi ;)
Men til neste år - da går vi begge to med barnevogn ;)

Og verandaen ble nydelig. Her hos oss får jeg det liksom ikke helt til med veranda å pynt og kos.... en dag... en dag

Mette`s hus og hjem sa...

Skjønner at dette med barn er et vondt tema, å da blir det vel ekstra ille når man ser alle som har :(
Da er det jo kanskje greit å kose seg hjemme på den nydelige verandaen, for den var skikkelig innbydende og koselig syns jeg :)
Håper allt ordner seg for dere og at vi får se baby bilder til neste 17 mai !!

Klem Mette !!

Min stil sa...

Så flotte bilder fra hjemmet deres. Kjempekoselig.
Neste år er dere nok i mål. Da er det nok noen små hos dere også. Krysser fingrene for det. Jeg vet hvordan dere har hatt det nå, og det er ikke enkelt. Lykke til, kjære du.
Klæmmer Susanne

MissMette sa...

Hei Elin
Gratulerer med vel overstått 17-mai feiring ღ Ja, litt enig med deg at dette er barnas dag :) Vi var hjemme og hadde en stille og rolig dag, men kaker og flagg – og familiebesøk på ettermiddagen, så koselig og ikke minst deilig… Vi har heller ingen barn, derfor er vi hjemme – syns på en måte det er bedre slik… Vi prøve da, men det har ennå ikke blitt noen små her i huset, og det er litt vemodig (eller ganske vemodig egentlig…) Alderen begynner også å ta meg igjen, så vi får bare ta en dag av gangen :) Verandaen din ble kjempekoselig, dette likte jeg ღ kjempekoselig… Ønsker deg en fortsatt fin uke, stor klem fra Mette

liven sa...

Hei Elin
Håper det er din tur å trille vogn til neste år ja......så lang tid det har tatt for dere!
Koselig på verandaen din...heldig er du som har et slikt sted!
Venter og venter på utestue jeg....
koselige detaljer og bordet ditt var kjempefint!
Ha en fin dag
Klem fra meg!!

Irén sa...

Vél overstått 17. mai-feiring kjære dere! Ja, neste 17. mai håper jeg inderlig det er deres tur til å oppleve feiringen gjennom barneøyne - deres barn :-)

Du, den verandaen deres er bare så koselig! Sjarmerende og koselig i massevis. Du er så flink å skape atmosfære, Elin!

Go'klem fra Irén

Jatte sa...

Hei hei!

Så fint du har pyntet, nydelig! ser utrolig kos ut å sitte her og slappe av :)

Uff, ikke godt med slike følelser - Ønsker dere lykke til og satser på herlige barnebilder neste 17.Mai!!:)

Klem Jatte♥

Trine - Franske drømmer sa...

Hei vakre!

Åå, jeg tenker så ofte på deg, og tenker at jeg må innom deg når jeg skal på nettet, også forsvinner det fort i stresset :S Men jeg tenker ofte på deg!!

Går prosessen deres fremover..?
Kjenner også til følelsene rundt høytider som 17. mai.. Det er sårt.
Neste år skal du, jeg og Miss Mette på trilletur ;)

Så flott verandaen dere har blitt!
og så skjønn benk!! Tenk at naboen ville kaste den!! Heldig du, som fikk den ;) Det ble kjempefint der ute :) Godt å koble av der, vel ;-)

Åssen går det med lavkarboen?
Jeg har ikke vært så flink jeg..
Dvs, flink til å spise regelmessig og kutte ut godis i uken. Den sjokoladen, altså.. MÅ bare skjerpe meg. Må!

Håper dere har det bra, og at livet smiler... ;-)

DU ER GOD!!

Verdens største klemmer til deg!

Tove `blogg verden sa...

Tusen takk for den koselige hilsningen fra deg : )
Så utrulig kjipt at dere strever med å få barn!! Vet bittelitt om det...vi brukte nesten 3 år med nr 1, mens de andre 2 kom fort...Jeg kunne ikke se for meg et liv uten barn, så fikk kjenne på den følelsen ja!! Håper virkelig at det klaffer for dere snart!!Takk for at du deler dine tanker!!Mange som ikke skjønner hvordan det kan være!
Mange gode klemmer fra Tove

Rebecka sa...

Du er helt rå på å fikse og å få det koselig ;O)
Tusen takk for koselige ord inne hos meg, Elin!
GLED DEG til Sunne, der er det så koselig og så masse spennende og fine butikker. Jeg anbefaler deg et besøk hos min venninne Linda i Ylvsbygaarden, ligger ovenfor inter sport. Så må du på living ovenfor Lindex og for ikke å glemme Shangri-la, masse lekkert undertøy!!! Vel, du rekker rundt i alle butikkene, der ikke sååå stort, men klart man får jo noen favoritter. Også Sunne antikk er verdt et besøk ;O)
Hils og ha en fin helg.
Klem Rebecka

Alfa sa...

Tarassen ble kjempe flott. Mange flotte detaljer:0)
Tusen takk for gode ord inne hos meg.
Gleder meg til å se trappeoppgangen deres når den blir ferdig.
Ha en kjempe koselig helg.
Klem

Glassveranda sa...

Åh jeg føler med deg, kjenner meg så veldig, veldig igjen, savnet etter barn blir så voldsomt, og ekstra vondt, på dager som julaften, 17. mai, Halloween o.s.v. Da blir man mer enn noen gang minnet på om at det er noe vesentlig som mangler i livet.... vel, det er vel en sannhet med modifikasjoner, for dersom du nå gjennomgår det jeg gjennomgikk så tenker du vel på barn hele tiden, hele dagen, hele året og synes du ser barn og gravide overalt hvor du enn går... jeg hadde det slik i mange, mange år... Jeg håper du slipper å ha det slik lenge, det sliter på en... jeg ble jo gravid sånn helt plutselig enda det ikke skulle være mulig ifølge legene, etter nærmere ti år med hormoner, operasjoner, prøving og feiling. Alle leger hadde gitt meg opp, alt som kunne gjøres var prøvd og vi hadde t.o.m. fylt ut adopsjonspapirer. Så ble jeg plutselig gravid likevel! :O) Jeg skulle så inderlig ønske at noe slik kunne skje med deg også! Jeg har en venninne som ble gravid nå etter 12 år med resultatløse forsøk. De venter en gutt i august, så mirakler skjer hele tiden! Det må da være din tur snart, jeg kan ikke skjønne annet! ♥

Stor klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

PS! Verandaen din ble veldig koselig, og den benken var bare heeeelt nydelig!

Tulip sa...

Ja, det ble kjempeflott på terrassen deres:9 Lyst og innbydende..

Håper forventningene om barn til neste 17.mai innfris!!
Klem