tirsdag 12. april 2011

Skuvseng før og etter - og et spørsmål...

Hva er det med dette været da jenter?
I går var det alldeles strålende og jeg tuslet rundt i hagen med t-skjorte.
I dag regner/sludder det og det er 2,5 grader bare. Jaja, tydeligvis at april gjør som den vil.
Så i dag er det som sagt innevær. Og innevær er lesevær.
Men innevær er også se på de nye skuvsenga vær:)
Og sånn her så den ut da vi hentet den.
Helgen som var ble brukt til å pusse den opp. Det var jo så fint vær. Tenk jeg kunne male igjen!
Og sånn ble den:
Skuvsenga er blitt plassert på barnerommet. Sprinkelsenga kommer vi til å bruke inne på vårt soverom. Barnet kommer til å sove inne hos oss i begynnelsen regner vi med. Litt sånn i forhold til hva det er vant med fra tidligere.
En enslig bamse står og venter så tålmodig på sin eier.
Likte veldig godt detaljene på denne senga. Fargen jeg valgte er en veldig klar grå. Jeg ville ha noe som brøt av alt det hvite. Og grått går til både gutt og jente:)
Nå synes sikkert noen at vi er altfor tidlig ute med å re opp sengen før vi i det hele tatt vet når barnet kommer, eller hva vi får. Men jeg har drømt om det så lenge nå, at fristelsen ble for stor.
Ojojoj, ny sengeplass, tenkte kattepusene. Og hvor fant vi dem en time etterpå? Joda, i senga:)

Så har jeg et spørsmål til dere jenter der ute som vet det meste.
Vi er på jakt etter noen hvite kurvstoler til å ha på verandaen. Verandaen skal nemlig gjennom en lite make over. Jeg var sikker på at de hadde det på Ikea, men kunne ikke finne det på nettsiden deres. Heller ikke på Jysk. Er det noen som har et forslag til meg om hvor vi kan finne det?
Håper dere har en fin tirsdag folkens, selv med dårlig vær.
For da koser vi oss inne ikke sant?:))post signature

28 kommentarer:

Heidi sa...

Hei, Denne ble kjempe fin. Elsker sånne gamle voksesenger :O)

Klems Heidi

Irén sa...

Hei på deg, kjære du :-)

Skuvsengen ble alldeles kjempeflott, Elin! Flinke du :-) Colombia-gullet har fått enda en ting å glede seg over ;-)

Kurvstoler? Har du sett hos hagesentrene? Verdt et forsøk om ikke annet.

April må nytes som den skiftende måneden den er. I grunnen litt fascinerende. I skrivende stund er det 12 varme ute, skydotter spredt over blå, blå himmel. Krokusen blomstrer for harde livet utover hele plenen, og fuglesangen er nesten øredøvende (og herlig) :-)

Ha en fortsatt fin uke!

Klem fra meg :-)
(som er en smule fraværende fra både Bloglandia og FB for tiden...)

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Wow,så lekker den blei!! Har selv en seng som akkurat er satt ut i låven..Skal love deg at dette fikk jeg også lyst til..Mulig jeg kommer tilbake til deg og får litt tips og råd om det er ok?? Ha en fin kveld:))

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Helt nydelig. Veldig sjarmerende. Like fin til prins eller prinsesse.
Ha en strålende april;) Du vet, april inneholder gjærne alle fire årstider på en og samme dag.
:)

irina sa...

FANTASTISK !! Flinka :)

Fru Emma sa...

Å, så fin den ble! Fott blogg du har! Legger meg til som følger:-)

merethe sa...

Senga ble helt nydelig Elin!!Du er så flink til å få det til å se slitt ut. Jeg får ikke til.
Forstår godt at du rer opp senga,hvorfor ikke? Det ser da så mye koseligere ut også. Kurvstoler...har du sjekket på bohus og slike kjeder? Lykke til i jakten. Klemmer i regnværet.

Line sa...

Å sååå fin den ble snuppa;o)) Skjønner godt at fristelsen ble for stor. Krysser fingrene for at bamsen slipper å være ensom lenge.;o) Her har du link til hvite kurvstoler: http://www.bohus.no/Hage/stoler/hagestoler/linnea-stol/

Spørs om ikke jeg må ta meg en tur snart altså. ;o)

Kos og klem.

Hulda sa...

Først må jeg bare si: så skjønn skuvseng. Du har virkelig gjort en flott jobb med den.

Når det gjelder kurvstolene mine så er alle funnet brukt. Anbefaler deg å ta turen innom søppelfyllingen, der har jeg funnet flere. :)

salige lavendel sa...

Hihi, du må bare fortsette å gjenta deg selv når det er sånne koselige ting du skriver til meg!Setter pris på dine hyggelige hilsener =) Og for en nydelig seng og NYYYYYYDELIG malt!! Synes gråfargen var helt rå. Elsker grått i både interiør og klær. Ha en koselig kveld videre.

Violetta sa...

Å guri malla for en fin seng! Kjempelekker ble den! Virkelig rette stedet for en kommende prins(esse). Måtte h*n bare komme snart før bamsen mister tålmodigheten helt der den sitter :)

Pssst...våren kommer snart tilbake. Til helga kanskje!

Ellinor sa...

Så utrolig nydelig den ble :) eg pusset opp en gammel sprinkelskuvseng i 2007 ;) den skal brukes den første tiden. Så får vi se hva det blir til senere.
Selv jakter jeg på en tallerkenhylle til billig penge som jeg tenkte jeg skulle bruke til bokhylle på barnerommet.

Når det gjelder kurvstoler så aner jeg rett og slett ikke.... eller, hmmm, lurer på om det var hvite kurvstoler i den reklamen som kom fra Møbelringen....

Hespe sa...

Sååå flott skuvseng, og fargen du har valgt på den, ble kjempefin!!! Blir nok en herlig 'tumleplass' for den nye prinsessen eller prinsen etterhvert - helt klart...!

Ja uff, i dag har det vært et skikkelig ruskevær her i Oslo - ble en paraply fattigere, det sørget vinden for...

Heldige deg som skal til Danmark i påsken da - det blir nok bra! Selv skal jeg hjem til Nordfjord, til mamma og pappa - gleder meg til det!

Ha en fortsatt fin tirsdagskveld - snart er det frustrerte fruer :o)

Klem fra Hildegunn

Min lille blogg om meg og mitt sa...

Skjønner at du falt for den fristelsen der, sånn hadde jeg det oxo. He he..

Men sengen blei helt fantastisk, skulle ønske jeg hadde en slik selv, men man får ikke alltid det man ønsker seg..

Klem Tonje

Nina's Hjørne sa...

Få flate for en seng, det er bra jobbet. Rå flink er du, og nydelig farge du har valgt, passer jo fint til både gutt og jente den...
Elsker disse sengene....

Tulip sa...

Nydelig den senga ble i grått!
:)

Tenker kattene liker den frem til den får en ny eier! :)
klem

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Sengen ble rålekker!! Flink du er:)

Har en drøm... sa...

Så vakker den sengen ble ♥ Fantastisk flott jobbet med den;)
Er en stund siden jeg har besøkt deg nå, men jeg skjønner det slik at dere har blitt godkjente til adopsjon?? Så utrolig bra i tilfelle, det må være deiligg... og jeg tipper du blir den perfekte mor!!!

Klem line

Siljes Hobbyrom sa...

WOW!!

Nydelig!

Lillelaila sa...

Nå ble jeg nesten redd for at de kurvstolene jeg hadde bestemt meg for var gått ut på Ikea! Men de er der de ;)!! La det være igjen 6 til meg da Elin :)
Og skuvsenga di ble utrolig vakker!! Håper ventetiden snart er over for dere!!!
Ha en fin dag!
klem fra Laila

MissMette sa...

Hei Elin
Dette ble kjempefint :) Heldige du som har en slik flott skuvseng... Har alltid ønsket meg en slik :) Skjønner godt at pusene dine fant seg godt til rette her ღ Ang. kurvstoler så kan jeg dessverre ikke hjelpe. Ønsker deg en fin, fin kveld videre. Klem fra Mette

Mailinn`s interiørblogg sa...

ååh for en nydelig barneseng=) er akkurat ei slik seng jeg ønsker men når jeg en vakker dag får et lite nurk! kjempe god oppussingsjobb du har gjort. klem mailinn.

Min stil sa...

Wow, så flott den skuvsengen ble. Kjempemisunnelig ble jeg. Jeg har nemlig ønsket meg skuvseng lenge, men ikke funnet noen i nærheten eller i rett prisklasse.
Tenker det er en liten kropp som blir å sove veldig godt i den.
Store klæmmer Susanne

Mette`s hus og hjem sa...

Hei, for en kjempefin seng med nydelige detaljer :)
Har lagt meg til som følger hos deg å gleder meg til å se videre hos deg :)

Klem Mette :)

liven sa...

en kjempefin skuvseng....og en nydelig farge!
Håper det snart kommer en liten en til dere Elin!

Ha en fin kveld
p.s. ser du liker "Harry Hole"....du vet vel at der kommer ut en ny bok i juni ??

Home By Virginia sa...

Innom for å ønske deg en fin kveld! ღ

Den skatten som får ligge i den sengen der er virkelig heldig... :)

*Klemmer*

Anonym sa...

Hei,

Kan jeg spør deg hva du har malt sengen din med? Jeg har fått akkurat lik seng som jeg godt kunne tenkt meg å male slik som du har gjort her.
Ser ut til at du har brukt en beis først å så en type maling.
Hvis du har lyst til dele din hemlighet meg meg blir jeg veldig glad ;)
Mvh
Margriet

1605gosia sa...

For en nydelig seng:-)

Jeg forelsket meg helt i den grå barnesengen<3 Kan du fortelle noe om prosessen/farger? Hvordan klarte du å få til den slitte looken? :-D