fredag 15. april 2011

Påskeferie....

I dag starter jeg påskeferien min. Det kom litt overraskende på meg, i og med at jeg skulle på jobb mandag og tirsdag. Men når det er noen som faktisk ønsker å jobbe, så sier ikke jeg nei takk til et par ekstra dager med ferie. Herlig:))
Tirsdag så bærer ferden over vannet - altså til Danmark. Det er en stund siden vi var der nå, så vi gleder oss begge to. Sistern og mine to nydelige nieser skal holde påskeferie oppe hos oss. Så passer de både katter og hus mens vi er borte. Det liker vi *smil*.

Lite påskepynt å vise til her, men noen påskeliljer kommer vi ikke utenom. Så ble jeg også frista til noen stemorsblomster siden det var tilbud på Plantasjen. Litt vår må en jo ha inn  stua.
I dag hadde vi andre møte med barnevernet. Som sagt tidligere så må vi jo godkjennes på nytt her i Norge. Det gikk veldig bra, og å sitter vi begge to igjen med en god følelse i kroppen. Ikke vondt å starte påskeferien på den måten:)

For anledningen hadde jeg bakt noen seige sjokoladekjeks. Disse er farlig gode og attpåtil lavkarbo.
Hvis noen er interesserte så er oppskriften på ca 30 stk som følger:
110 gr romtemperert smør
40 gr sukrin
5 gr annen søtning. Jeg brukte Splenda
1 1/2 ss sukkerfri karamellsirup. Jeg brukte Yaconsirup
150 gr malte mandler
1 ss fiberhusk
1 ts bakepulver
100 gr hakket mørk sjokolade
Litt hakket peanøtter
Pisk smør og sukrin/søtning til myk krem. Ha i sirup - deretter øvrige ingredienser og bland godt.
Trill små kuler og sett på bakepapirkledde stekebrett. Trykk de litt ned og stek midt i ovnen på 180 grader ca 10 min. Følg med!!
Disse kan man fort bli avhengig av;)
Oppskriften har jeg funnet her inne. For de som går på lavkarbo er det utrolig mange flotte oppskrifter å prøve seg på.

Så må jeg få lov til å takke for alle de utrolig hyggelige kommentarene som jeg fikk på det forrige innlegget mitt. Tenk at så mange likte skuvsenga. Kjenner jeg rødmer her jeg sitter.
Vil også få ønske mine ny følgere velkommen og håper at dere vil trives her inne hos meg.
Da gjenstår det bare for meg å ønske dere en riktig god helg. Kanksje noen av dere allerede går ut i påskeferie sånn som meg?:)
post signature

12 kommentarer:

Jannicke sa...

så deilig med et par ekstra dager fri.. det fortjente du!! :o) sengen du viste i forrige innlegg var kjempefin! Flott at det gikk bra med hjemmebesøket :o)
Klem og riktig god påske!

Ellinor sa...

Kos dere masse med velfortjent påskeferie OG vel blåst med barnevernet. Nå, ser du, nå kommer gladnyhetene snart :)

Ellinor sa...

Ja, vi regner med å være med neste gang. Vi regner med neste gang skjer i løpet av begynnelsen av mai, og at vi reiser til Kina i slutten av juni, begynnelsen av juli :)

merethe sa...

Hei Elin. Først må jeg si at blomsterbildene ikke er fra i år nei :) her er det bare noen små spirer av tulipaner og to...to krokus blomster :)) jeg bare sitter og drømmer om hagen og ser på gamle bilder...hi hi er litt hagegal kan man si. Tusen takk for hyggelige ord om hjertene. Det var veldig artig og skal nok lage flere. Men nå holder jeg på med flere andre prosjekter... huff jeg er så fæl til å begynne med nye ting før jeg er ferdig med andre. Nå har jeg fire ting samtidig. Det eneste gode med det er at jeg ikke blir lei, men får gjort litt på alle. Ja jeg koser meg masse i Rødstua og i dag har jeg sittet og både bordert og strikket der ute. Ikke samtidig vel og merke :) Er jeg heldig får jeg besøk av datter og barnebarn i påsken. De bor altfor lagt unna. Og lille prinsessa har blitt en måned alt. :) God påske til deg og din. Godt at godkjennelsen gikk greit. Håper, håper at dere snart får den etterlengtede babyen. Klemmer Merethe

HildeS. sa...

God påskeferie til deg.
Kakene såg veldig gode ut, og eg trur eg må prøve desse ein dag.
Klem H

Lillelaila sa...

Så deilig at du fikk ekstra fri Elin! Bare å komme seg av gårde på tur da ;)
Kos dere masse i påsken!
klem fra Laila

Tulip sa...

Så fint med noen dger fri,ja!
Håper prossessen med barnevernet gikk greit, og at dere er ett skritt nærmere den store drømmen!

Kos dere i Danmark:)

Klem

Vårt Hus sa...

Så flott blogg du har, og den skuvesengen var bare noe av det vakreste jeg har sett. Jeg stakk egentlig innom bloggen din for å fortelle deg at jeg synes kommentaren du la igjen hos Anine var flott. Det var ord som traff meg veldig. Litt teit kanskje, men jeg hadde så lyst til å si det til deg.
Ønsker deg og dine en riktig flott påske :) Klem Yvonne

Heidi sa...

Hei, så deilig med litt ekstra ferie dag :O)

Oppskriften du la ut så kjempe god ut! Må prøve den nå som det går mot lavkarbodiett her i heimen ;O)

Ha en kjempe fin Påske!

MissMette sa...

Hei Elin
Herlige og inspirerende bilder ღ Ønsker deg en riktig god påske, og god tur til Danmark, kos deg masse... Stor klem fra Mette

Blonder og perler sa...

Spennende tid dere går inn i, skjønner jeg..bra at det gikk fint med hjemmebesøket fra bv.
EN stund siden jeg var innom her nå, og måtte skrolle meg litt nedover og fikk se den nydelige senga. Helt nydelig er den - og flott farge som virkelig fremhever detaljene.
Deilig med noen dager fri - litt misunnelig på danmarksturen din, altså..
Ønsker deg en riktig fin påske!
Klem Frida

Ellinor sa...

Takker :) Det er nervepirrende dette her. Skulle så gjerne vært det ryktet foruten.
Si meg, hvor lenge har dere hatt papirene deres i Colombia? Hvor lang tid skal det egentlig ta å få distrikt?