tirsdag 29. mars 2011

Spiskammers - endelig ferdig:)

Ting tar bare så utrolig mye lengre tid noen ganger. Men nå er jeg endelig blitt ferdig med prosjektet mitt. Nemlig døra som fører til under garasjen.
Den var (er) gammel og slitt, men det som var mest idiotisk var at inni rutene så var det ubehandlet sponplater. Sånn kunne den bare ikke stå. Vurderte å pusse og male den, men da følte jeg at den sjarmen som tross alt var der ble borte.
Jeg er ikke en gang sikker på om jeg ble inspirert fra et eller annet sted, eller om jeg tok det ut i fra mitt eget hode. Kult synes jeg i hvert fall at det ble. Og resten av sjarmen er intakt:)
Okej, så og si ferdig da. Ser jo nå at jeg ikke har fått på sveiva på kverna. Den er arvegods etter pappa forresten. skikkelig gammel og rusten. Og er det ikke sånn en vil ha det da? *smil*
Det var også meningen at jeg skulle sy det forhenget som har kommet opp her. Men latskapen lenge leve. Min kjære danske kom på den geniale ideèn med å kjøpe flate spikre med kobberfarge. Reiv av en passende bit med linstoff, hammer og vips. Utrolig enkelt og samtidig bra. Takk min kjære:)
Litt fått, litt arvet og litt som ikke er så veldig gammelt.
Vinbøker er alltid greit å ha:)
Tallerkenhylla var det meningen at jeg skulle selge på julemarkedet. Men siden ingen ville ha den så beholdt vi den selv. Og godt var det, for den passet helt ypperlig på denne veggen:)
For noen uker siden så skrøt jeg av at pelargoniaene mine skulle få komme opp i lyset. Og se her - de står her nede fremdeles. Men nå er det på tide tror jeg. Oppi taket så henger en av to lamper laget av gamle norgesglass. Inspirert av boka "Sjarmerende gjenbruk".
Alle de blå emaljetingene har vi arvet etter svigermor.

Så der er nok et prosjekt avsluttet.
Det går i rykk og napp på bloggen om dagen. Jeg får liten tid her inne, men satser fremdeles friskt på å komme sterkere tilbake. Ha tålmodighet med meg. Nå er jo våren (nesten helt) på plass og da kommer også energien.
Nyt våren og de små øyeblikkene folkens!

post signature

3 kommentarer:

w sa...

Så flott døra ble:) Du er kreativ:)

Ønsker deg en flott tirsdag:)

W

Ingunn sa...

Døra ble jo kjempetøff !
Og her var det mange , fine skatter.
Ingenting er vel så flott som det som har blitt rustent og slitt av bruk og alder ;)
Så mye fint du har i emalje også.

Ha en fin kveld.
KLem fra Ingunn :)

Miss Mette sa...

Hei Elin
Døra ble kjempestilig!!! - og så mange gamle fine ting du har, likte veldig godt de i blp emalje - vakkert... Hvis du vil så har jeg en GIVEAWAY hos meg... Ønsker deg en fortsatt fin kveld, klem fra Mette