lørdag 12. mars 2011

Bursdagsfeiring...

Bursdagsfeiring her i heimen. Eller rettere sagt ikke her.
I dag skal vi feire farmor som blir 88 år. Hun har nådd en anseelig alder, men vi satser på 20 år til vi:)
For anledningen har jeg bakt en bløtekake. Hadde vel egentlig ikke noe valg heller, da det er jeg og min kjære danske som er sære i matveien nå om dagen. Hehehe..
Så i morges har jeg stått på kjøkkenet og lagd en lavkarbo bløtekake. Samme som jeg lagde da min kjære fylte år. Og den falt i god smak, både hos liten og stor. Tror ikke det var noen som tenkte på at dette var lavkarbo. Og godt er det:)
Kaka er fylt med sjokolademousse og fuktet med sukkerfritt bringebærsyltetøy iblandet litt vann. Masse krem og bringebær til pynt.
Oppskriften som jeg har brukt til bunnene har jeg funnet inne på lavkarbo.no.
Dersom det er noen som føler seg inspirert til å prøve så slenger jeg like så godt inn oppskriften:
3 egg
Søtstoff. Jeg brukte sukring og flytende natreen. Smak deg frem.
2 dl creme fraiche
1/2 dl smeltet smør
50 gr mandelmel
30 gr kokosmel
2 ts bakepulver
1 ss fiberhusk
Litt vaniljedråper
Bland alt sammen og hell over i rund form ( tror min var 22 cm).
Stekes på 180 grader varmluft ca 20-25 min.
PS: jeg lager to stykker

Lykke til!

Nå bærer det snart av gårde her.
Og i morgen - da kommer det et interiørinnlegg fra meg:)
Ha en fin lørdag folkens!

post signature

7 kommentarer:

Mina Vita Ting sa...

Grattis till din mormor så fin blogg du har och vilken fin tårta du har gjort
Kram Jeanette

Ingunn sa...

Mmmm...den så god ut.
Takk for oppskrift !
Min farmor ble 100 år så din er jo "ung" enda ;)
Kos dere i bursdag.
Klem fra Ingunn :)

Heidi sa...

Happy Birthdat to Grandma and your cake looked so yummy!!

Miss Mette sa...

Hei Elin
Gratulerer til din mormor ღ og bløtekaken så veldig god ut... Ha en flott helg videre, stor klem fra Mette

No.15 sa...

Den så nydelig ut. Så flink du er! :)

Fortsatt god helg.

Romantikk-takk. sa...

Mmmmm deilig kake.
Gratulerer til mormor.:) Flott alder.
Klem fra Mette.

Laila sa...

Jammen er dere flinke, og kaken så jo kjempegod ut.
Har helt glemt og takke deg for awarden, tusen tusen takk for at du tenker på meg, men jeg velger ikke å hente den.
Klem Laila