onsdag 12. januar 2011

Litt forandring fryder alltid...

I går kveld lekte jeg meg med mitt nye kamerastativ. Jeg fikk det av min kjære danske til jul. Følte meg nærmest som en fotograf der jeg sto og rigget til:)

Men noen fotograf er jeg ikke. For jeg synes bildene mine ble ganske så kornete. Nyttårsforsett for meg: Lær deg å bruke kameraet skikkelig! Hmmm..... lurer på om jeg hadde samme nyttårsforsett i fjor.
Jeg har lett etter inspirasjonen min ganske lenge nå. Lest blader og bøker, blogger og nettsider. Men vet dere hvor jeg fant den da?

Joda, inne i mitt eget hode. Jeg kan uten tvil bli inspirert av alle dere bloggedamer og interiørblader. Men så vil en jo ikke herme heller da. Jeg vil ha min egen stil selv om en blir dratt til en interiørtrend. Jeg er veldig glad i fransk landstil, men ser selv at stilen blir mer romantisk enn jeg egentlig vil. Vet ikke helt hvorfor, men har en liten følelse at det er gulvet sin feil. Puh, der sa jeg det som jeg har tenkt på en god stund nå.
(gammelt putetrekk med broderi - love it)
Dansken har pipi om gulvet i lengre tid. Han er drittlei og vil ha samme gulv som vi har nede. Og jeg får meg ikke til å bytte det nå etter bare 5 år. Det kosta jo tross alt sine tusenlapper. Men det er ikke tvil om at jeg har lyst ja.
I hvert fall - i går kveld satt jeg meg pent ned i lenestolen og gikk litt inn i meg selv. Hvordan ville jeg gjøre stilen litte grann annerledes, uten å gå ut og bruke en haug med penger? Hmmm...
Og det er ikke alltid det skal så mye til. En bare flytter litt rundt på ting. Lysestakene har vi hatt i noen år nå. De kjøpte jeg på Føtex i Danmark til 30 kr stk. Og de er tunge!
Engelen er loppis som jeg har spraymalt, hjemmelaget lysbunt og fyrstikkeske (og det er ingen som ser at den fyrstikkesken har misten pynten sin ikke sant;)) og selvfølgelig en liten blondeduk.
(Ludde pelser fikk jeg i julegave av brodern og forloveden)
Den ene lysestaken har knekt, så den blir holdt sammen av noe jern i midten bare. Må få gjort noe med det.
Vinduet hadde jeg stående her. Veldig glad for at jeg ikke falt for fristelsen og male det.
Bildet er et av mange bryllupsbilder som ble tatt av oss i Venezia. Og ramma er fra Lisbeth Dahl.
Jeg måtte spørre min kjære om han synes det ble for sterilt med alt det hvite. Vi må jo tenke på at disse mannfolka våre skal leve oppe i galskapen vår;) Men neida, han synes det ble så luftig og beroligende. Jepp, jeg har funnet drømmemannen ja:)
Så det var gårsdagens lille sprell. Og kamerat står nå trygt plassert på stativet. Det skal så absolutt brukes mer. Men det innebærer jo igjen litt mer dilling. Så jeg må nok grave etter litt mer inspirasjon *smil*
Formen derimot begynner å bli ganske laber her jeg sitter. "Vil ikke bli syk". Så i dag blir det sofa og bok. Og kanskje en stor kopp kakao med en skvett mørk rom. Har hørt at det tar knekken på det meste. Thihihi...
Ha en flott onsdag folkens!
post signature

8 kommentarer:

Hummerogkannarifugl sa...

Ble så koselig! Artig at det er mannen i huset som vil ha nytt gulv. Min hadde definitivt ikke kommet med det forslaget etter bare fem år, så vær glad han vil ha noe nytt. Tjihi. Ikke snakk om bilder, mine bilder er så darlig at det ikke er morsom engang, men nå må ett nytt kamera i hus hvis jeg skal gidde å fortsette med blogging. Ha en fin dag

Irén sa...

Koselig, sjarmerende og gjennomført... i det hele tatt: Elin i et nøtteskall :-)

Tøft og stilig med vinduet som "fat" på bordet! *digger*

Så flott at du har fått deg stativ til kameraet! Det åpner for uante muligheter når du bruker de manuelle innstillingene. Grattis :-)

Klem fra Irén

merethe sa...

Hei på deg :) det er så stilig med slike vinduer liggende på bordet. Men hadde jeg lagt noe slikt på bordet her så hadde mannen i huset steilet tror jeg :D
Har to liggende et eller annet sted på låven. Så kanskje jeg en dag prøver.. Synes du tar fine bilder jeg da :) Ha en fin fin kveld. Klem Merethe

Romantikk-takk. sa...

Hei.
Du har det bare så lekkert du Elin.
Er ikke fornøyd med bildene mine jeg heller(dine er fantastiske i forhold til mine da). Jeg er like heldig som deg ser jeg,har lys rosa spisestue og gubben elsker den hehe.Ha en flott kveld da og håper du holder deg frisk.
Klems:)

irina sa...

Der har jeg likt å slenge meg nedpå du :) Syns du er flink jeg !! Stoooor klem

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, Elin
Så fint du har pyntet i stuen din. Synes du har tatt fine bilder, jeg. Jeg fikk en råd en gang om å sette kameraet på "P" og knipse i vei i lampelys. Prøv det om du ikke har prøvd. Lykke til. Klem fra meg

Miss Mette sa...

Hei Elin
Vakkert hjem du har, og mange fine detaljer… Ja, det er ikke så lett å finne sin egen stil – er mye som er fint :) og jeg blir så lett inspirert… Likte godt vinduet på bordet, kreativt og stilig… Ønsker deg en fortsatt fin kveld, klem fra Mette

Ellinor sa...

5 minutter ja :) Ja, blir det Gardermoen så får du komme du også vet du ;)

så spennende med det du ser for deg i hodet ditt :) Er det noe du har tenkt ut selv, eller er det noe du har hørt at kan skje?