tirsdag 25. januar 2011

Det går mot lysere tider...

I dobbelt forstand.
Det blir stadig lysere om dagene, og det er som balsam for sjela. Sola skinner, fuglene kvitrer og humøret stiger. Det stiger fordi jeg kan skimte våren i det fjerne. Men ikke minst fordi min kjære har blitt bedre i ryggen. Det så svart ut i noen dager her, men nå er det bare grått. Og smilet kommer frem.
Farmor får nå all den hjelp hun kan få på kortidsplassen hun foreløpig har fått på sykehjemmet. Beina og resten av kroppen er skrøpelig, men hodet er igjen gnistrende klart. Og nå venter hun bare på å få fotpleie og manikyr. Og smilet mitt blir bare bredere. Jeg blir så glad når ting går den rette veien.
Nå venter jeg bare på en telefon fra barnevernet om at de kan begynne med oppdatering av sosialrapporten vår. Så blir det en ting mindre å tenke på. Så kanskje jeg kan få muligheten til å gjøre ting jeg ønsker. Som å gå på strikkekafè. Eller blogge. Bare en liten telefon nå så vil smilet mitt gå trill rundt:)
Har dere noe å smile av om dagen jenter?


post signature

10 kommentarer:

Miss Mette sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Miss Mette sa...

Hei Elin, så godt å høre at alt går bedre :) Nydelige bilder og en herlig tid vi går i møte ღ Ønsker deg en flott kveld videre, klem fra Mette

Ellinor sa...

Så bra at det er lys i tunnellen :)

Ja, det er et fint dikt, men jeg har nok ikke diktet det selv. Jeg har nok ikke talent på slikt dessverre

merethe sa...

Det er godt det er ting i livet vi kan smile av også Elin. :) Jeg smiler tilfreds når jeg tusler over tunet til Rødstua. Der sitter jeg for tiden og syr. Og ekstra deilig er det hår sola stråler utenfor vinduet. Fiiine bilder i dag. Mange klemmer fra Merethe

liven sa...

Godt at ting går bedre Elin...og at det er noe å være glad for om dagene!!
Ting føles også lettere nå som vi går mot lysere tider igjen :o)

Ha det godt
klem!!

Min stil sa...

Hei søte du.
Så godt at det går lysere, vi trenger det nå :) Håper av hele mitt hjerte at du snart får den teleonen du vil ha mest av alt. Føler så med deg. Ikke noe enkel situasjon, men jeg syns du er tøff og full av pågangsmot. Smil til livet!!
Jeg har nå to måneder igjen. Spennende. Gubben drar off shore i morgen, så jeg flytter inn til mamma. Må ta det helt med ro nå, så da er det greit med en hjelpende hånd eller to.
Ønsker deg en fin kveld.
KLæmmer Susanne

Irén sa...

Å lese innlegget fikk iallfall meg til å smile - på dine vegne! Kjekt å lese at det er lysere tider - både i sinn og årstid :-)

Håper barnevernet gjør sitt til at alle dokumenter er i sin skjønneste orden!

Ha en fortsatt fin uke, Elin!

Go'klem fra Irén

Ingunn sa...

Hei.
Så koselig blogg du har.
Her har jeg sittet og lest en stund og latt meg røre av dine opp og nedturer.
Håper inderlig det går rette veien nå.
Jeg vil gjerne følge deg videre.

Klem fra Ingunn :)

Jatte sa...

Hei på deg!
Så godt og lese at ting går rett vei♥

Nydelige bilder fra hjemmet ditt,
som alltid :)

Håper du får en fin helg,
Klem Jatte♥

Ann Kristin sa...

Koselig blogg Elin, ser du har mange baller i luften for tiden:)
ønsker dere lykke til med adopsjonen..Verdens flotteste måte å bli foreldre på:)..selv om det tar tid..er det verdt og vente på. Jeg snakker av erfaring, for 14 år siden hentet vi en liten tulle fra Kina:o)