mandag 27. desember 2010

Romjul

Så var julaften vel overstått.
Vi var 10 stykker til bords så det var livlig i stua. Men koselig var det. Og maten ble god den. Og det var selvfølgelig min kjære danske som sto for det meste av den. Bortsett fra sausen og dessert. Det er liksom min greie.
Borddekking derimot. Der har du meg;)
 Kvart over ti lille julaften så jeg endelig for meg hvordan bordet skulle være. Så da satt jeg meg foran symaskinen og sydde meg to løpere av restene fra julegardinen på kjøkkenet. 
Og store pepperkakehjerter som bordkort er nærmest blitt en tradisjon. Men i år så pyntet jeg de i tillegg med litt kokos.
 Jeg er veldig glad i rosendahl sine glass. De er tidløse, klassiske, går til det meste og ikke spesielt dyre.
 Jeg satt sammen to gamle lakener med mellomverk. Elsker å bruke de som duk:)
Og julenissen måtte selvfølgelig komme en tur på besøk. Tror desverre han ble avslørt i år da.
Så vil jeg få lov til ønske dere en riktig god romjul sammen med mine to favorittjenter som nesten ikke klarer å vente med å begynne med den enorme haugen av julegaver.
Og bilder av julegavene vil komme litt sånn her og der:)
Romjulsklem til dere alle!
post signature

12 kommentarer:

Landlige Hjem sa...

Ååå så vakkert du har dekket bordet ,) Nydelige bilder!!
OOOjjjj for en haug med pakker, skjønner jentene gleder seg!!! ;))
Håper du har det godt i disse skjønne vinter dager og at du koser deg i romjulensjul ;)
Mange varme klemmer sendes din vei,
Anki

Jannicke sa...

ja, å dekke bord er absolutt din greie, Elin!! veldig koselig og veldig deg :o)
Skjønne familiebilder! Ser at pus koser seg skikkelig i bakgrunnen også :o)
nyt romjulen videre, så blogges vi!
Klem J.

lisje astrid's husblogg sa...

Sååååååå koseleg♥
Å den duken..Ah!Lekkert!

Ønskar deg gode romjulsdagar vidare:)

Klem frå Astrid♥

Sisselshverdag sa...

Hyggelig julebord og koselig julestemning hos deg.
Ikke rart jentene var spente med DEN julegavehaugen...

Ønsker dere et godt nytt år, håper vi sees på strikkekafè på nyåret :D Klem

Irén sa...

Nydelig dekket bord til koselig julefeiring, Elin :-)
Koselig å se litt mer av stua deres også. Du verden for en HAUG med gaver! Syntes det var mye her på julaften, men... hihi

Fortsatt god romjul til deg og Tommy også!

Go'klem fra Irén :-)

Violetta sa...

Så koselige julebilder, og så vakkert dekket bord!
Pepperkaker som bordkort var jo en veldig god ide! ;-)
Håper dere blir enda flere til bords neste år... ja du skjønner hva jeg mener! ;-)
Klems

merethe sa...

Vakkert dekket bord Elin. Også så gromme jenter da :) Her har vi også hatt en nydelig jul med barn og barnebarn samlet. EN rolig romjul med sypusling og kos ute i Rødstua. Men det er iskaldt her så vi fyrer og prøver å holde varmen så godt vi kan. Snart nytt år med nye muligheter...Ønsker deg alt godt. Goklem Merethe

lillelaila sa...

Helt nydelig hos deg Elin!
Og er det rart at jentene var utolmodige.. Så mange pakker!
Nyt resten av romjulen!
Og ett riktig godt nyttår til deg og dansken din!
klem fra Laila

Blonder og perler sa...

Skjønner at det med borddekking er din greie. Kjemkoselig var det..
Lekker duk også. Jeg bruker gamle laken som duker, men syr de ikke sammen - legger de bare "anføttes". Bra tips du kom med der..
Juleklem

Karin sa...

Hei,så flink du er å dekke bord, morro med de pepperkakene med navn på. Morro å dekke bord syns jeg også, og morro når man får litt skryt også. Kjempefine bilder fra jula di og alle pakkene,oj det var mange.Fortsatt god romjul.Klem fra Karin

My home is my Castle - by Kari sa...

Vil få ønske deg et riktig Godt Nytt År !
Gleder meg til å følge deg videre :)

Klem,Kari

Laila sa...

Ønsker dere et riktig godt nytt år.
Klem Laila