torsdag 9. desember 2010

9. desember

Effektivisering.
I dag fikk jeg høre at jeg var litt i overkant effektiv for de klarte ikke følge meg.
Jeg tok det som et kompliment jeg. Og tenkte i mitt stille sinn at det burde enhver prøve å være litt mer. For det er en smule frustrerende å måtte vente på at ting skal bli ferdig for at jeg skal få gjøre mitt.
Når jeg er på jobb så er jeg på jobb. Og da jobber jeg. Selv om jeg nå disse dagene er i overkant stressa, og seriøst bør skjerpe meg. Men hvordan stresse ned når en har frister som skal følges og en blir dratt i alle ender?
Det får nesten bli mitt nyttårsforsett. Og ikke tror jeg det blir første gang jeg har det heller:)
Neste år skal jeg lugna ner. Ta hver dag som det kommer. Følge mitt eget tempo og sette grenser.
For husk det folkens:

Lev livet i dag.
I morgen kan det være for sent.

Så blir min hilsen til dere i dag et julepyntet hjørne av gangen vår.
Gyngestolen skulle farmor kaste. Så tok den med hjem og ga den et nytt liv. Og her står den så fint så.
Hjertet sydde jeg i fjor. Da jeg hadde litt mer tid. Ups, glemt å tørke støv av rosene. Ingen som ser det vel...;)
Endelig fikk jeg tak i en ramme til bildet av mormor som toåring. Opprinnelig var det et speil.
Noen ganger er det så lite som skal til. som for eksempel en glitrende gren:)
Engelen på gyngestolen skal egentlig opp å henge. Men den har nå ligget og hvilt seg noen dager her gitt:)

Ha en flott 9. desember folkens!

post signature

5 kommentarer:

liven sa...

Et nydelig pyntet hjørne....og den skjønne stolen da!!Du er bare så flink å stæsje du Elin!!
Liker at ting skjer jeg også....men er flink å slappe av innimellom!
Ungene spør avogtil om jeg trener til maratonløp slik jeg tråkker rundt!!
Nå har jeg stort sett holdt meg i sofakroken i to dager.....ligger på lading :o)Håper formen snart er tilbake.....

ha en fortsatt fin dag :o)

Irén sa...

Bildene og interiøret ditt, Elin - det er akkurat som det er heltet ut av et interiørmagasin! Nydelig flott er det :-)

At du er effektiv tror jeg må være en underdrivelse. Ikke begriper jeg hvordan du får til at du gjør med full jobb i tillegg... Tar av meg hatten for deg :-)

Go'klem fra eksil-bergenseren ;-)

Jannicke sa...

det ordtaket tar jeg til meg i dag, Elin...
det at du er effektiv er ene og alene en positiv ting!!
Nydelige bilder, som alltid!
Klem J.

Ellinor sa...

Jeg er enig med deg i at andre også gjerne kunne vært mer effektiv. Men - nå har jeg vært på kurs jeg ;) Og lært å si nei. Tenk det - at man må på kurs for noe sånt. Jeg kjenner at det bever i hele kroppen når jeg sier at jeg er uenig, eller sier nei til noe. Det er ikke så godt der og da, men Gud hvor det er dejligt etterpå :)

salige lavendel sa...

Det var da det skjønneste hjørnet!!