onsdag 8. desember 2010

8. desember

Så kan vi skrive 8 desember allerede. Tiden mot julaften går i stormende fart.
Tradisjonens tro så blir julaften holdt hjemme hos oss siden vi har den største plassen.
I år så gleder jeg meg litt ekstra til julaften. Vi blir 10 stykker rundt bordet. Min kjære lillebror har nemlig klart å få seg kjæreste, blitt samboer og forlovet i løpet av dette året. så i år kommer han med både forlovede og svigerforeldre. Og det blir stas siden vi fra før er såpass få.
Og siden vi da får gjester som ikke har vært hos oss før (hans kommende svigerfar har vært en snartur hos oss) så tenker jeg jo litt ekstra grundig på pynting av julebordet.  
Min kjære danske skjønner ikke hvordan jeg klarer å ha så mye oppe i hodet på en gang. Da må jeg bare prøve å forklare at slike ting som borddekking og pynt er jo bare KOS å tenke på. Det at hybekaninene formerer seg fortere enn tankene mine flyr - ja, det fortrenger jeg inntil videre;)

Og siden jeg nå har fått ny julegardin på kjøkkenet så kan jeg heller ikke bruke den juleduken som jeg vanligvis har. For den hører jo til de gamle gardinene. Så da må jeg jo bare finne på noe. Dere skjønner problemet ikke sant? Thihihi...

Maten blir det samme som før. God tradisjonsrik juletallerken med et par danske ting som har blandet seg inn. Og det må det jo nesten få lov til i og med at jeg er gift med en danske. Så her blir det hvitkål og chips ved siden av også. Vanligvis så pleier vi å ha risàlamand til dessert. I år har jeg spurt så pent om vi kan ta vanlig riskrem og det kunne vi aller nådigst;)

Ble litt sulten jeg nå. Tror jeg skal kaste meg over nisseskummen her.
Vårt julepyntede sminkebord blir hilsenen min til dere i dag.
Ha en flott og frisk 8 desember folkens!



post signature

3 kommentarer:

Trine sa...

Lekkert pyntet- du er så flink!!
Nydelig sminkekommode også- en sånn står på min ønskeliste også ;)

Ønsker deg en flott dag!

Klemmer

Villmarkstausa sa...

SÅ fint du har det. Du er helt proff på det;-) Flotte bilder. Så hyggelig med gjester julaften. Må jobbe jeg, desverre...uffer meg!!
Men har fri nyttårsaften;-))
Håper dere snart får drømmebarnet. Skjer det noe?? ;-))

Ha en flott advent!

Irén sa...

Så koselig at dere blir så mange sammen for å feire jul :-) Kan skjønne du tenker masse på bordpynting og diverse. Ekstra stas når nye familiemedlemmer skal være der for første gang :-)

Jeg ble rent sulten av å lese om alle godsakene, men nå er klokken midnatt, så det får bli en drue i tilfelle, hihi

Nydelige bilder som alltid! Du er så flink :-)

Go'klem fra Irén
- som har vært ute og lekt i snøen med Balder for noen minutter siden. Kjekt å se at han kviknet til etter en tøff dag...