tirsdag 7. desember 2010

7. desember

I går gjorde jeg ferdig årets tomatsild og buklista. Dette må jeg bare ha til jul. Og det må farmor også. Det er liksom årets høydepunkt for henne. Og julekakene som kommer etterhvert;)
Nå står glassene i spiskammerset og godgjører seg til lørdag. Da skal vi i tradisjonens tro holde årets danske julefrokost hos oss.
Desverre så blir vi få i år. Noen var flinke og sa i fra innenfor fristen vi ga, andre sa ja og har meldt avbud i ettertid. Og sånt liker ikke jeg. Så sant en ikke har en fullt gyldig grunn da.
Jaja, desto mer mat og drikke på oss som er der. Og vi skal nok få det koselig for det vi:)
Men vi kommer nok til å ha mat frem til påske tror jeg. Godt at en har fryser.
Det var dagens frustrasjon fra meg. 
Bloggen representerer meg på både godt og vondt og her skriver jeg tankene mine.
Så sånn er det.
Og så selvfølgelig avslutter jeg med et par bilder av silda mi:)

Nissen i sleden har kommet på sin faste plass.
Ha en nydelig dag folkens!
Gleder meg til sofaen snart jeg.









post signature

3 kommentarer:

Elin med Draumesidene sa...

Flinke du! Og lekre glas! Eg er ikkje så glad i sild, men eg veit eg er rar... Synd for alle som meldte avbud; dette høyres ut som ein kjekk ting å gjere!

Kos deg kjære du,
her skal det skje ingen ting dei næraste timane! :)

Klem E!

Violetta sa...

Mmmm...gjett om jeg fikk lyst på hjembaktbrød og tomatsild! :)
Er ikke flink til sånt mer jeg, så jeg beundrer alle som holder tradisjonene i hevd!
Blir nok en koselig julefrokost skal du se. Det holder jo egentlig med en gjest, om man har det fint sammen vel å merke ;-)

Blonder og perler sa...

Er ikke så flink med sild selv, men har ei svigerinne som lager det til meg - på svenskevis.
Det ser kjempelekkert ut med de glassene.
Synd at dere ikke blir fulltallige, men dere får kose dere allikevel..

Ha en fin kveld.