mandag 6. desember 2010

6 desember

Tittei!
Her sitter jeg i mørke.
Dere skjønner det at hu Elin er veldig glad i å sitte nede i kjellerstua si, for der er jo tvèn og alle interiørblader og bøker. Men jeg ville helst være her oppe jeg - i nærheten av nissegrøten. 
Jeg syntes det var ganske mørkt her da. Det hjelper ikke så veldig mye med den julestjerna i kjøkkenvinduet og de lysestakene hun har satt i stuevinduene. Og nå har hun så sannelig lagt en lysslynge på speilet sitt her også. Mye rart for seg den dama der.
Men allikevel så er det mørkt her. Så jeg tente like så godt dette lyset jeg.
Siden jeg allikevel er her og titter innom, så kan jeg jo presentere meg selv. Nissen heter jeg bare. Men det hender jeg kaller meg selv for dinglenissen. for jeg kan jo dingle over det hele med disse lange, tynne beina mine. Humre, humre...
Jeg har kjent Elin siden hu var ei bittelita jente. Da hang jeg i lysekrona hjemme hos dem. Og der satt jeg og så på at Elin så på Askepott som fikk de tre nøttene vet dere. Hele tiden så hun på den filmen, minst tre ganger om dagen. At hun ikke ble lei. Men det tror jeg ikke hun er enda.
Hun pleide å stå opp tidlig om morgenen i romjula for å få med seg julebarnetv på svensk tv. Da kom hun i nattkjolen med Snoopey under den ene armen og dyna under den andre og la seg ned på gulvet foran skjermen. Stå opp tidlig gjør hun forresten fremdeles. Men da er det som regel den dataen som får oppmerksomhet. Og symaskina.
Jeg synes det er veldig hyggelig å bo her da. Spesielt fordi Elin er så julete at jeg får komme ekstra tidlig frem. For det er ikke så hyggelig å ligge gjemt bort i en eske resten av året.
Men her blir jeg hengende til over nyttår.
Kanskje vi sees igjen seinere?
Håper dere alle får en fin julefeiring så kommer nok en av brødrene mine på besøk hos dere.
Juleklem fra Nissen!



post signature

3 kommentarer:

Ellinor sa...

Herlig :) Barndomsminner er viktig

Landlige Hjem sa...

Så herlig Elin, har en nisse her som henger og dingler ;))
Barndomsminner er så utrolig viktig og Askepott er ett MUST!!! ♥
Nyyyt av herlig dager kjære deg ;))
Nisseklemmer sendes deg og nissen ,))
Anki

Irén sa...

Koselig å treffe på husnissen sjøl! Ikke minst når han forteller om gode barndomsminner! Herlig :-)

Fortsatt god adventstid, til både nissen og Elin :-)

Klem!