tirsdag 21. desember 2010

21. desember

Nissesamtale i tallerkenhylla:
"Nå veslemor. Skal tro om disse folkene i huset her vi bor er klare for jul?"
"Joda, du nissefar. Her har de pakket og bakt og pønta juletreet og bært ved. Tror så sannelig at ribba er ferdig krydra allerede og jeg. Sitter du bare og sover du eller som ikke har fått med deg det?"
"Jaja, hva skal en stakkar ellers gjøre da?" 
"Hei, se det kule juletreet jeg fant da. Det kan vi vel pynte?"
"Du din rare nisse, hvem vil ha et så lite tre da? Får ikke plass til ei kule en gang jo."
"Jeg er klar, yes jeg er klar altså. Skal vi gå snart eller?"
"Slapp av litt du da. Det er fremdeles tre dager til jul. Sett deg heller ved siden av meg her. Skal vi dele en skål grøt kanskje?"
"Å, jeg venter så fælt på storebror altså. Kommer han ikke snart da. Æsj, det er kjedelig å bare sitte her og.... ja sitte her liksom. Disse folka som bor her er jo for det meste nede i kjellerstua. Får ikke gjort noen nissestreker mot dem en gang der nede jo. Men jeg gleder meg til julaften altså. For da får de gjester. Gjett om jeg gleder meg  ja. Jepp, det gjør jeg altså."
"Hei du, du må være forsiktig altså. Det er liten plass der du står."
"Tror du ikke jeg har funnet ut det da. Hjelp, hjelp. Jeg ramler ned snart."
"Du må være forsiktig, ellers så ender du opp med å henge her akkurat som meg."
"Smånisser, nå må dere ta det litt med ro. Jeg passer på dere vet dere. Men kjeder dere dere så er jeg sikker på at i hvert fall hu mor i huset hadde satt pris på om dere gikk og vasket gulvet hennes."
                                         ..................................................................................

Er det rart det går litt rundt i hodet på oss så mye som det skravles fra tallerkenhylla vår?;)

Ha en flott 21. desember folkens. 3 dager til julaften!

post signature

15 kommentarer:

Irén sa...

Hohoho, så artig innlegg fra nissegjengen, Elin :-D Koselig! Kjente julestemningen begynte å snike seg frem ;-)

I dag har vi vært i skogen og hentet juletre. Kjempekos, men vi fant det så fort at brått var vi hjemme igjen, hihi.

Nedtelling til julaften nå...

Go'klem til deg :-)

Romantikk-takk. sa...

Hoho,så koselig innlegg,
de liker seg godt nissene.
Kjempefint pyntet.
*Juleklem*

LykkeLise sa...

Hihihi så kreativt og morsomt innlegg:)
Søtt nissepar:)

Ønsker deg en nydelig jul sammen med dine kjære ♥

Klem Lise

liven sa...

Åh så koselig da!!
så fint pyntet hos deg Elin!!

Laila sa...

Det er det som er litt skummelt med nisser, en vet ikke helt hva de driver med hele tiden. En ting er sikkert et/flere barn vil få det kjmpefint hos dere, sånn fantasi som du har.
Juleklem fra Laila

Eli Anett sa...

Så koselig nissehylle :)
Masse god jul til deg og dine =)
Juleklem fra Eivor & Eli Anett

The Hoegler Family sa...

Du er naa bare fantastisk Elin! Du kommer ikke til aa trenge barneboeker du vettu, nei der kommer det rekende paa ei fjoel tenker jeg, rett ut av mammas munn.

GOD JUL!
Klem fra Hege

Elin med Draumesidene sa...

:) Ja, det kan godt hende at dei snakkar litt saman? Han som eg har her, ligg og søv heile tida ;) Takk for alle gode ord, gjennom 2010.

*★ God Jul★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •
•。★ *** ★ 。* 。
° 。 ° ˚* _Π_____*。*˚
˚ ˛ •˛•*/______/~\。˚ ˚ ˛
˚ ˛ •˛• | 田田|門| og godt Nytt År ♥

Klem Elin!

Romantiska Hem sa...

Hej! Jag tittar bara in för att jag vill önska dig en underbar julfröjd! Många kramar från petra

Hespe sa...

Hi, hi - herlig samtale mellom de søte nissene dine!!

Ja, nå er jeg vel "plassert" i Nordfjord, og er klar for julefeiring her hjemme hos mamma og pappa - blir deilig!!!

Ønsker deg en strålende flott jul - kos deg sammen med familie og venner!

Juleklem fra Hildegunn

Familien Furu sa...

Må julen bli fin og
gi ro i sinnet.
La alle problemer
bli små og forsvinne.
La dagene som
kommer bli gode og fine.
God jul til deg og dine.

Hverdagen vår sa...

Hei! ønsker deg en riktig god jul og ett godt nytt år, kanskje vi snart sees på strikkecafe?

Klem fra Eli

Karin sa...

Hei,for en interessant å morsom samtale...Jeg tror nok nissene samtaler mer enn vi tror.Kjempefin tallerkenhylle du har.Ønsker deg en riktig god jul,klem fra Karin

Tove `blogg verden sa...

koselig nisse samteler : D Hærlig hylle med alle smånissene!!!
God jul til deg og dine
juleklemmer Tove

Glassveranda sa...

Jammen fant jeg ikke et helt nisse-eventyr midt på natten natt til julaften, hi, hi! ;)) Jeg er ikke så flink til å gi lyd fra meg når jeg er innom, men jeg ville bare si takk for i år, og så ønsker jeg deg og dine en riktig fin jul og et godt nytt år! ♥ Stor juleklem, Annღ, Interiørbloggen Glassveranda.