onsdag 15. desember 2010

15. desember

Ferie og jeg var våken klokka seks. Det er i grunn ikke noe nytt for meg.
Jeg er og blir et morgenmenneske.
I disse morgentimene har tankene mine flydd av sted.

Jeg har tenkt på hva jula faktisk handler om.

Den handler ikke om stress og mas. Om hvor mange sorter julekaker en baker, eller hvor dyre presanger en får. Heller ikke om all den gode julematen en får i seg eller hvor mange julebord en blir invitert til.

Jula handler om å ta vare på hverandre. Jula handler om å kose seg med familie og venner og minnes de som ikke er i blant oss lenger. Noe av det fineste jeg gjør i forbindelse med jula er å tenne lys på gravlund hos alle våre kjære som vi har mistet.


Og jula er for barna våre. Den store høytiden hvor du kan se stjerner i øynene til våre små. Forventningene som lyser ut av dem. Gleden ved å holde tradisjoner ved like og gjøre ting sammen med familien. Og nå skal vi selvfølgelig ikke se bort i fra at de gleder seg til julegavene. Men det er også viktig at vi lærer dem hvorfor vi faktisk feirer jul.

Det er en sang som gjør et uutslettelig inntrykk på meg hver gang jeg hører den. Tårene triller hver gang jeg hører "The christmas shoes".

Og i dag velger jeg å dele den med dere.
En sang til ettertanke for enhver.
Ha en fin 15. desember folkens!



post signature

11 kommentarer:

Besta sa...

Nydelige tanker og så sanne:) Og for en nydelig sang.

ha en fin dag.
klem fra marilyn

Jannicke sa...

..ja, der fikk du meg til å grine.. nydelig sang til ettertanke. så utrolig skjønn han gutten var..
Klem J.

Romantikk-takk. sa...

Nydelig innlegg Elin og så sant så sant. Sangen var utrolig fiiin.
Klem:)

mimmi-leone sa...

Ord til ettertanke.
Et koselig innlegg!

Hilsen fra Mimmi-Leone

Trine - Franske drømmer sa...

Hei vennen!

Nå har jeg tilbragt laaang tid her inne, og tror jeg har lest alle innleggene dine.
Tøft å lese om kampen ang adopsjon, og den lange ventetiden.. Hvor langt i prosessen er dere? Synes det er tragisk når det skal ta såååå lang tid!! Vi venter selv på IVF...

Ang kommoden, så har jeg ikke bestemt meg helt enda. Jeg synes den er veldig vakker som den er, og hadde egentlig bestemt meg for ikke å male den likevel, men nå mener faktisk mannen at den bør bli hvit. Han er antihvit egentlig, nemlig, og har beskyldt meg for å prøve å gjøre om leiligheten vår til et sykehus ;) hehe!

Ønsker deg en riktig god natt!
Stor klem

The Hoegler Family sa...

Nydelig!

Hespe sa...

Hei på deg!
Ja, det er viktig å reflektere litt, og tenke på hva som faktisk er grunnen til at vi feirer jul! Sangen og videoen var så rørende flott, og ja, det var virkelig til ettertanke!

Nyt adventshelgen - tenk, neste fredag er det julekvelden!

Klem fra Hildegunn

irina sa...

Tusen takk for utrolig koslig kommentar :) Setter pris på det.

tor varm klem fra Irina

lisje astrid's husblogg sa...

Hei du gode:)

Vakker sang♥

NYDELEG herleg julestemning her inne hos deg..

Nyt helga:)

♥ Astrid

lillelaila sa...

Kloke ord i denne julestria!
Verdt å tenke på!
Sangen hadde jeg aldri hørt før, og ja jeg ble rørt!!
klem Laila

Landlige Hjem sa...

Så vakkert skrevet og nydelige vakre tanker ,)
Ord til ettertanke dette!!!
En liten hilsen kommer her ,))

Juleskriblerier ;)

Jeg ønsker deg av hjerte alle de gode ting♥
Nyt av julen & dens poesi, dufter & av harmoni
Å tenk om litt vi pakker opp av hjertens glede
- alt det skjønne julen har å gi!!
Varme juleklemmer jeg sender deg fra meg, Anki
♥GOD JUL♥