onsdag 3. november 2010

Her er jeg:)

Tenkte det passa med et litt julete bilde nå som jula nærmer seg med stormskritt:)
Jeg er fryktelig seint ute i forhold til denne utfordringen NIB har hatt gående en stund. Men ønsker nå likevel å ta den.
Så her er jeg. Og jeg er Elin. Gift med min kjære danske på sjette året nå. Gud bedre som den tiden flyr. Vi har også gått inn i vårt femte år nå som veldig (u)tålmodige adoptivventere. Som de fleste har fått med seg så skal vi adoptere fra Colombia. Og i mellomtiden så koser vi oss med våre to små katter, Happy og Susie, og pusser opp for å bli mest mulig ferdig til vårt ønskebarn kommer.
Inspirasjon:
Det finner jeg selvfølgelig i alle de flotte bloggene rundt omkring og i interiørblader. I tillegg så finner jeg det egentlig overalt. Jeg kan bli inspirert av en gammel plankebit, eller en dorull;) Jeg blir også inspirert av et ryddig hjem, for da får hodet mitt fri utfoldelse til alle mine til tider rare idèer...
Min favoritt i huset:
Det synes jeg egentlig er vanskelig å plukke. Vi har arvet så mye, og alle tingene betyr noe helt spesielt for meg. Men hvis jeg skal velge så tror jeg det må bli sminkebordet. Det er etter tanta til mamma og  har fulgt meg gjennom hele barndommen.
Drømmehjemmet:
Jeg trives utrolig godt der jeg er. Men allikevel så drømmer jeg om å bo på et lite småbruk. Med en låve hvor jeg har masse plass til å pusse opp og restaurere gamle møbler og hvor jeg kan åpne en butikk å selge mine egne ting. Med et stabbur og stor plass for dansken å snekre og.. Jaja, drømme kan jeg. Og denne drømmen er ikke akkurat unik her i interiørverdenen:))
Uønsket:
En skal aldri si aldri. Men jeg tror nesten jeg må gå for en sånn stressless i skinn. De er monstre i mine øyne, selv om de er gode å sitte i.
Drømmedag:
Det er uten tvil den dagen vi står med barnet vårt i armene. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett det for meg i hodet.
Men en alternativ drømmedag: Det er en fargesprakende høstdag. Juleforberedelsene har så smått begynt, både inne og i butikken min. Alle mine kjære har det bekymringsløst og godt. Jeg våkner av meg selv og koser meg med familien før jeg går ut i låven og produserer litt. En god middag med familie og venner. Kos ved peisen med en kopp varm kakao og strikketøy og bare kjenne på freden og roen. 
Det brenner:
Dansken, katter, pc, bilder og smykkene etter mamma og svigermor. Dette må jeg bare få med meg ut.
God følelse:
Å vite at alle rundt meg har det bra. Et ryddig hjem. Peisen og strikketøy. Å få lov til å være kreativ. Å mestre ting.

Det var da litt om meg. I dag skal jeg på et nytt møte med julemarkedet. Det blir spennende for i dag skal vi få se gården der det skal holdes.

Ha en flott onsdag folkens!


post signature

18 kommentarer:

Elin med Draumesidene sa...

Så fine ting å lese om deg! Men stussa litt på bildet, når det poppa opp i kolonna hos meg! :))) Men du har rett, tida FLYG avgarde. Eg var så kjempesikker i vår på at dokke skulle få vere foreldre denne jula her... Må vere så alldeles frustrerande med denne ventinga? Men dei andre eg kjenner, har heller ikkje høyrt noko. Trur dei har venta like lenge?

Ha ein nydeleg dag Elin!

God klem frå Elin :)

tove sa...

Hei hei
Veldig koselig å lese om deg.
Får håpe vente tiden snart er over for dere. Jammen har dere ventet lenge.
Nyt dagen
Klem Tove

Jannicke sa...

dette var kjempekoselig lesning, og skikkleig herlig bilde av deg!!! du kler å være nissemor :o)
Ha en strålende fin dag, Elin!
Klem J.

Jannicke sa...

hihi, katten står ikke i ro i mer en noen sekunder - det ser bare sånn ut :o) det gjelder å være raskere enn raskest. katten heter Paddy, og er min favorittnabo :o)
klem igjen

Villa Klaraberg sa...

Hei Elin! Så fin og julete du har blitt da og morsomt å bli bedre kjent med deg også. Håper dere ventetiden snart er over, det må være vanskelig. Spisskammeret ble kjempefint, flink jente du! Jeg har ikke fått ovnen enda, må spare så det blir ikke før til neste høst:) Ha en fortsatt fin onsdag, klem fra Jorunn

Hespe sa...

Hei, og takk for koselig besøk og gode ord Elin!

Hi, hi - ja, nå må du altså ikke tro at jeg har julepyntet hus allerede - vimpelen er tatt ned og grana er satt bort, for enda skal jeg vente noen uker før pynten skal frem..;o) Alt for foto-shooten vet du!

Kos deg på juleverksted i kveld og ha en fortsatt fin uke!

Klem fra Hildegunn

Hespe sa...

...og så glemte jeg helt å si at det var skikkelig koselig å bli litt bedre kjent med deg gjennom "her er jeg" innleget!!!

Klem på klem

Har en drøm... sa...

God ettermissag:)
Så koselig med disse "her er jeg innleggene" som går nå altså, gøy og lese litt om de som står bak bloggene:) Søt du var med nisseluen ♥

Kos deg i kveld!

Klem Line

Landlige Hjem sa...

Så flott å lese om deg!♥
Flott bilde av deg som nissemor ;) Ja nå går dagene i rasende fart, man klarer nesten ikke å henge med i svingene hi hi ;))
Får håpe vente tiden snart er over, kan forstå lengselen!!♥ Det blir en lykkens dag!!♥
Takk for dine gode og varme ord!!;))
Nyt av kvelden og morgen dagen ,)
Klemmer,
Anki

lillelaila sa...

Hei Elin!
Slike utfordringer er veldig koselige å lese. Blir litt mer personlig og man føler at man blir mer "kjent" med personen bak bloggen :)
Herlige drømmer du har Elin, og de må man aldri gi opp ;)
klem Laila

HAPPY HOME WALL sa...

Hei Elin!
Du er visst like sen som meg...
Hyggelig lesning :)

Takk for i dag, gleder meg til å se alt det fine du lager på Det lille store julemarkedet på Nesodden.

Hilsen
Jannicke

Irén sa...

Koselig innlegg, Elin!

Kjekt å bli enda bedre kjent med deg enda vi ikke har møtt hverandre "IRL" - ennå :-)

Dere er stadig vekk i tankene mine når jeg leser om forespørsler om barn. Det må da snart være deres tur nå. Kanskje ligger dokumentene deres på en pult hos en saksbehandler akkurat nå som finner ut at dere matcher Colombia-gullet h*n har mappen til... DET hadde vært julegave det!

*krysser fingre og alt som er* for at det skjer snart!!!

Du får ta deg en tur over fjellet og innta "låven" vår, Elin. Hiv ut alt maskineriet til Steffen og sett i gang, hihihi

Ønsker deg en knakende kjekk dag!

KLEM fra meg på Tysnes :-)

Kristin sa...

hei!! Og takk for hyggelig hilsen:-)
Ny(for meg), og fin blogg!!
K

Ellinor sa...

Så koselig å lese om deg :) Og nå jeg bare spørre - vet du noe mer om NÅR det kan bli tildeling på dere?

mimmi-leone sa...

Koslig å lese om deg, dere går en spennende tid i møte skjønner jeg.
Ønsker deg en herlig helg!

Hilsen fra Mimmi-leone

-Mia- sa...

Koselig å lese om deg!!! Håper dere snart kan slutte å vente, og få barnet deres! :-) Ha en fin kveld, og god ny uke!! Klem

Anonym sa...

en liten hilsen fra din storesøster

Anonym sa...

en liten hilsen fra din storesøster