mandag 1. november 2010

Endelig spiskammers - før og etter

Nå lovte jeg at det skulle komme et blogginnlegg i helgen. Men på grunn av et veldig trist budskap søndags morgen, så følte jeg ikke særlig trang til å sitte her inne.
Nå derimot skal jeg ta meg litt sammen her.
I våre fem år som vi har holdt på med å pusse opp( gud bedre som den tiden flyr), så er det spiskammerset som har kostet oss minst. Maling, malerkoster og hylleknekter er det eneste vi har kjøpt inn. Ellers så har det bare gått i ting vi hadde her hjemme. Men en skal ikke kimse av det en har gitt, for jeg er strålende fornøyd med resultatet.
Fremdeles så gjenstår det ting. Vi mangler alt det elektriske, så bær over med ledninger som flyr litt rundt omkring i bildene. Samme med døra som går ut til under garasjen (som nå blir brukt til lagerplass). Denne døra har jeg planer for. Leker med et par ideer, og det skal bli spennende å se hvilken plan det blir;)
Mangler litt hyller, og en stige og et par gardiner men, men. Her kommer i hvert fall bildene:)


Hyllene har dansken snekret og jeg har beiset dem i drivved. Enkle og rustikke. Akkurat sånn som jeg ville ha dem.
Denne skulle egentlig males og shabbes og hvitt og få sin plass i stua. Men jeg er kjent for å ombestemme meg. Synes den passet helt perfekt her inne jeg.
På høyre side kommer det en stige etter hvert. Pelargonianene mine står til vinterlagring i vinduet. Vinen er for de kalde vinterdager;)
 Detaljer er jeg glad i
 Alle de blå tingene har vi arvet etter svigermor.
Rustikt og romantikk i skjønn forening.
 Skiltet kjøpte jeg da vi var i Sverige på marknad. Gelèen ble laget på sensommeren.
Vinstøttene er kjøpt på Røde kors i Danmark. Skal sikkert brukes til noe helt annet men..

 Masse godt:))
Min kule Norgesglasslampe:) Men uten lys i foreløpig.

Jeg hadde en del bilder i hodet da vi startet oppussingen på spiskammerset. Og ingen av dem ble realisert. Nå føler jeg at vi har fått et rom i dansk og fransk landstil, og jeg er strålende fornøyd.  Håper dere nå har kost dere med bildene mine og kom gjerne med tilbakemeldinger.

Ha en flott mandags kveld folkens ...


post signature

12 kommentarer:

Irén sa...

Åååååhhh! Elin - så koselig dere har laget det til! Snakk om nostalgi på beste måte :-)))

Lekre hyller dansken din har snekret! Like flinke begge to :-)

Leit med triste nyheter kjære deg! Sender mange gode klemmer!

liven sa...

For et koselig spiskammers du har her da!!
så fine saker...og mye godt :o)
Fint med de drivved beisede hyllene også!!
Håper det går fint med deg Elin!

ha en fin kveld....og takk for titten :o)

Elin med Draumesidene sa...

Aller først: ein stor klem! Forstod at ikkje alt er heilt bra hos deg? Nydeleg resultat, verdt å vente på dette rommet! Skulle gjerne hatt eit slikt!

Stor klem frå meg!
Elin

Sisselshverdag sa...

Så flott det ble, likte stilen kjempegodt :D

Ha en forsatt hyggelig mandags kveld :D

merethe sa...

Det er råstilig ELin!! Flotte detaljer. Stilig med den drivved beisen på hyllene.
Det er leit å få triste nyheter og man trenger litt tid. Klemmer til deg.

Jannicke sa...

for det første : den som hadde et spiskammers!! heldig er du! likte det veldig godt, syntes dere har vært flinke å lage til med det dere har for hånden! det elektriske kommer vel etterhvert :o) Rom ble jo ikke bygget på en dag... ;o)

ellers var det leit å høre at helgen ikke har vært så bra...
ekstra god klem fra meg i kveld.

Janne sa...

Åååå, din heldiggriiiiis!!
Så utrolig fint!!

Vi skal kjøpe nytt hus til våren, forhåpentligvis, og da er et stooort kjøkken MED spiskammers øverst på lista. Ved siden av en vinterhage da ; )

Bare Mio sa...

Så flott det ble.
Drivved fargen er nydelig.
Og så stilig Norgeglasslampe.
Ønsker deg en fin tirsdag :O)

The Hoegler Family sa...

Kjempefint, som alltid. Vinstoettene er vel egentlig gamle bokstoetter tenker jeg. Funket bra til vin og :o) Skikkelig goey aa foelge deg! Klem klem

Hverdagen vår sa...

Det ble fint og kan se ut som du hiver deg på rustikk bølgen;)

Her er vi iallefall veldig fornøyd med litt lunere farger og mannen jubler og tenker litt "hvem fikk rett" han viste jeg ville ombestemme meg underveis og gå bort fra det hvite-

Her på denne siden er alt bra, nå begynner prosjekt walk in closet og frøknas rom:)

Kanskje vi sees neste uke på strikkecafe(?)

Klem

Min stil sa...

wow, så flott spiskammers du har fått. Slik ønsker jeg meg, men her i huset finnes det faktisk ikke en eneste bod engang (foruten den vi bygde nå nettopp under trappen).
KLæmmer Susanne

tove sa...

Hei hei
Så fint det ble. Den blå farven på emljen var nydelig.
Skjønner godt at du er fornøyd med resultatet ja.
Nyt dagen
Klem Tove