fredag 22. oktober 2010

Endelig stuemøbler igjen og før-etter engler..

Det er liv i meg altså. Bare veldig langt mellom hvert innlegg her. Jeg har nemlig ikke ligget på latsiden;)
Nå har endelig stuemøblene kommet på plass.
Bordet var opprinnelig mørkebrunt. Og jeg glemte selvfølgelig å ta førbilde. Det ble først malt to ganger med vannbasert, men jeg ombestemte meg underveis i prosessen. Så det fikk ytterligere to lag med hvit spraymaling. Og vi er nå begge strålende fornøyde.
Sofaen og stolen er ikke akkurat ukjent her i bloglandia. Ektorp er ikke bare fin å se på men den er jo søren meg billig også. Foreløpig har jeg pyntet med de putene jeg har. Men tanken er å gjøre dette litt mer vinterlig får jeg nesten si nå da.
Er det noe som husker disse englene?
Ting tar litt tid når en er i gang med så mye på en gang. Men nå er de ferdige, og om jeg får si det selv så ble jeg strålende fornøyd.
Jeg var veldig spent på resultatet siden jeg aldri hadde prøvd meg på den teknikken før.
Begge englene, inkludert den lille telysholderen med en engel på, kommer til salgs på julemarkedet.
Det går stadig fremover med spiskammerset nå. Ikke så lenge til det kommer noen bilder derfra.
Og nå er jeg ferdig med prosjektene i garasjen. Halleluja!! De siste par ukene lurte jeg på om jeg skulle flytte senga mi ut dit. Naboene lurte også på om jeg hadde flytta ut dit:) Men nå begynte kulda å bite seg fast og hvis jeg ville unngå å måtte skjære i malinga så måtte jeg bli ferdig. Nå er det bare kos inne:) Og det gjør jeg mens jeg titter ut av vinduet på hobbyrommet mitt og ut på det tynne snølaget som har lagt seg. Den første snøen er alltid koselig. Og julestemningen kommer krypende med en gang. Denne helgen har vi ingen planer. Ikke annet enn å få gjort litt her hjemme.
Jeg er en dårlig bloggvenninde om dagen. Men jeg kommer sterkere tilbake, så jeg håper ikke at dere gir meg opp.

 Et av lysene som også kommer til salgs.
Da gjenstår det bare for meg å ønske dere en riktig god helg:)

post signature

13 kommentarer:

Elin med Draumesidene sa...

Så flink du har vore! :) Vakkert resultat! Og bra du har kome deg innandørs! For no trur eg vinteren er godt i gang! :)

Ynskjer deg alt godt i helga!
God Elinklem! :)

Jannicke sa...

flinke deg... bordet ble så fint, passet godt inn med de andre møblene :o) hvitt er klassisk og tidløst :o)

Kaldt her og! og morgenfuglen i meg vil bare krype under dynen igjen når klokken ringer. I morgen e det lørdag, og ingen vekkerklokke - takk og lov :o)
God helg min venn!klem J.

merethe sa...

SÅ flott det ble i stuen deres med nye møbler. Så det snør hos dere.. ja det er jo litt koselig med den første snøen. Men vi venter på noe som må gjøres ute og da er det litt dumt med masse snø. Så får vi se hvordan det går..Flotte ting du lager. Du kommer til å få solgt masse.

Sisselshverdag sa...

Stadig noe nytt du har laga :D Koselig å få se.

Ha ei flott helg :D

lillelaila sa...

Selvfølgelig gir jeg deg ikke opp Elin ;)
Så vakkert det ble i stuen deres!
Så flink du har vært!
Ektorp er altid lekkert, og englene dine ble kjempefine :)
Kos deg i helgen!
klem Laila

Romantikk-takk. sa...

Så nydelig stue,har ikke
Ektorp enda jeg,men ser
at jeg også må kjøpe meg
det ja. De er skjønne.
Så nydelige de englene
ble.Her plaskregner det
oppå snøen i dag.
Klem Mette.

Laila sa...

Kjempflott ble det, riktig vakkert og englene og lyset også. Jeg skal prøve å komme igang med litt småpusleri til julemarkedet vårt, bare en knapp måned til så jeg må se å få opp farten.
Klem Laila

Therese fra huset med de rare i sa...

Så nydelig det blir!!!

Hva slags teknikk har du brukt på englene?? Ble skikkelig fint!!!

Ha en fortsatt fin helg :)

Klem Therese

Irén sa...

Jøje meg, hva du får til, Elin :-) Imponerer stadig vekk! Vi har vidt forskjellig stil, men jeg digger det du gjør lell :-)

Nydelige bilder! Håper du og din kjære har en strålende helg!

Hilsen og klem fra
Irén

Hverdagen vår sa...

ja så var sofan på plass, gratulere med ny.
her i huset blir det nok ingen ektorp men en annen en, bare vi blir enige noe vi i og forseg er blitt nå:)))
Hvitt blir det ikke, det ville aldri funket med tre barn, x-antall tenåringer i sofan, syltetøy og kliss-

Håper du har en fin søndag, vi har vært på kamp og jentene tok med seg seiern hjem:)))

Klem

Min stil sa...

Heisan du, så floink du har vært. Stua di har blitt knallfin.
KLæmmer Susanne

Tove `blogg verden sa...

så koselig du har det : ) Nydelig bord!!
Klem Tove

Hespe sa...

Skal si du står på! Bordet ble kjempeflink, og passet så fint inn hjemme hos deg! Ikke vet jeg helt hva slags teknikk du har brukt på englene dine, men flotte ble de iallfall :o)

Men du - ikke tenk på at du er en dårlig bloggvenninne - bloggingen går i bølgedaler med flere av oss - noen ganger er vi mer aktiv enn andre tider.... Jeg gir deg iallfall ikke opp :o)

Ønsker deg en flott fredag og en herlig helg!

Goklem fra Hildegunn