tirsdag 28. september 2010

Sverigetur og ferdig delprosjekt..

Tidlig fredags morgen bar turen over til Kopparberg, Sverige, og på marknad. Dette er en tradisjon vi har hatt i alle år, da jeg har familie der. Og som alltid var det superkoselig! Vi hadde for første gang leid en hytte sammen med brodern og forloveden, og vi storkoste oss. Tivoli, boder og loppiser ble saumfart, uten at jeg fant noe av det helt store. Men noen småprosjekter ble med hjem, og de kommer etter hvert til salgs på det lille store julemarkedet.
Ellers så har det blitt spist kålsoppa og verdens beste kokosboller, og selvfølgelig har det blitt vunnet noen bamser til barnerommet:) Litt sånne trøstepremiebamser, men søte var de for det.
En koselig helg er overstått og igjen sitter jeg med mange gode minner.
Som jeg har nevnt ved flere anledninger så er vi i gang med masse rart her hjemme. Og det blir ikke akkurat mindre heller, for stadig nye kommer til.
Men nå er i hvert fall spisestuestolene ferdig. Og jeg er kjempefornøyd:) Bordet derimot er nå et stort irritasjonsmoment for meg, for det er jo brunt! Men det skal også få seg en totalrenovering. Må bare finne ut hva jeg skal gjøre. Leker med et par ideer, men blir ikke helt enig med meg selv. Tar imot forslag med takk:)
Vi var så heldige å få seks spisestuestoler (og bordet som hører til) av snille Toril på jobben min. Nå har jeg valgt en miks av de pluss fire jeg hadde fra før. Men de resterende blir plassert litt rundt omkring i tilfelle besøk. Greit å ha noen matchende ekstra, ikke sant?:)
Selvfølgelig meldte dillegenet seg fort etter at stolene kom på plass. Så nå fikk endelig fugleburet som jeg kjøpte i Danmark seg en plass. Synes det ble ganske greit jeg.
Prosjektene fortsetter de. Det begnner å bli ganske kaldt å stå ute og male nå. Og min kjære danske vil gjerne ha firmabilen inn i garasjen igjen. Prosjekt anneks har igjen (!) blitt satt pent på vent, så der får jeg heller ikke stått. Men den tid kommer. I mellomtiden så får en bare gjøre det beste ut av det en har:)
Avslutter med et bilderas av spisestua vår sånn den ser ut i dag.












Håper dere alle har en flott kveld!


post signature

8 kommentarer:

Elin med Draumesidene sa...

Kjempefint på stova di! Tusen takk for så fin helsing i anledning jubileumet mitt! :) Eg er ganske så ordknapp i kommentarane mine for tida. Eg har ein nakke som slett ikkje synes eg skal få fred... Fire veker no sidan det sette i gang. Men, men... Håper stadig på at det skal gi seg!

Misunner deg den Sverigeturen, høyrdes kjempefint ut! Lykke til med prosjekta dine vidare!

God Elinklem! :)

Christina sa...

Kjempe flott hos deg! Høres ut som en koselig tur.
Ha en flott tirsdag.
Klem Christina

bea sa...

he..he.. skjønner jo hva du hva brukt tiden på ja:))og flott ble det.. men bordet får du vel bare male..

men du, istedet for å slipe prøv deg på lasur.. eller oljemaling under vannbasert.. da sprekker den vannbaserte.. Lonnie (JDL) brukte mye den metoden eller vått i vått( nytt strøk før det første er tørt)

har selv prøvd med stearin og det funker.. mal først med grått.. la det tørke helt og gni stearin på de plassene som skal være slitt.. mal siste strøk med hvitt.. skal tørke helt før man går over med fille og gnir av malingen det man har påført stearin.. blir ganske jevnt og fin 'slitasje' :))

så koselig med Sverigetur da.. alltid kjekt å komme seg litt bort.. i allefall når man har stått på som du har gjort:))

gubben dro til dk i dag..så nå er jeg alene en hel uke.. gjett om jeg skal kose meg;))

ha en trivelig kveld.. klem fra mæ

merethe sa...

SÅ fine stoler til spisestuen. Dere har det veldig koselig. :)

Romantikk-takk. sa...

Nydelig fint,flink er du. :)Klem.

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, Elin
Så flotte stolene ble, du har vært kjempeflink - hvorfor ikke gjøre det samme med bordet? Hørt noe nytt vedr. barn? Er så spent på deres vegne. Klem fra meg

Ellinor sa...

Så koselig å høre fra deg igjen :) Og det fugleburet ble jo bare nydelig :) Ønsker meg sånn

Gammel stil sa...

Kjempefin blogg du har, Elin:) Vi blir så glad av fine blogger! Nydelige bilder, og du skriver godt! Vi la oss til som følger vi! Håper det går greit? Vi blir alltid veldig glad for nye følgere:)

Klem fra tvillingene i Gammel stil:)