onsdag 14. juli 2010

Piketitter....

Jeg har lenge gått og drømt om en piketitter.
Kikket litt rundt omkring både i Danmark, Sverige og Norge. Men har liksom aldri funnet en.
Lite var jeg klar over at jeg ikke trengte å gå lenger enn et par etasjer opp trappene på jobben for å finne han som satt på flere.
Vi har en ivrig antikvitetssamler på jobben og han kom bare tilfeldigvis inn på piketittere her for et par uker siden.
I dag tok han med seg en av dem på jobben.
Og jeg falt pladask!
Tanken min var, før jeg fikk se den, at jeg skulle male den og shabbe den til. Men denne vakre piketitteren tror jeg nok skal få lov til å stå akkurat som den er.
Synes det var fint å bryte litt av med alt det lyse på soverommet.
Sjekk det speilet da. Herlig patina.
Blir nok til at jeg stæsjer litt mer rundt det. Men jeg måtte bare vise den frem.
Så hva sier dere folkens. Hadde dere malt den? Kom gjerne med synspunkter.
Ha en strålende kveld. Jeg er veldig glad for det overraskende fine været:)

post signature

12 kommentarer:

bea sa...

det var nydelig!! vent å se det ann.. det kan hende du skifter mening på en og to ganger.. la det bo seg til i rommet..

gratulerer forresten.. det glemte jeg nesten:))

ha en deilig kveld.. klem fra mæ

liven sa...

Åh så heldig du var Elin!!
Tror jeg hadde ventet med å male den....synest den var så skjønn!!!!!

ha en fin kveld :o)

Idas-lilleverden sa...

Fin blogg du har :)
La med til som følger, og gleder meg til å følge bloggen videre :)

klem

Eva sa...

Lekker.
Hadde ikke malt den. Veldig fin glød i den.
Jeg sliter med samme problemet med en Amerikakoffert. Skal.. skal ikke:)
Fin blogg. Her har en fersking som meg mykje å lære. Vil gjerne følge deg.

Helsing Eva

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Åh♥ Lekker piketitter!
Og so heldig som fekk tak i!
Eg leitar nesten kvar dag på Finn, men med frakt vert det ganske dyrt :/ Men gir ikkje opp☺

Seier som dei andre; vent og sjå☺ Som du seier er det fint å bryte litt med det kvite☺ Du finn nok ut av det når den har fått gått seg inn i interiøret litt☺
...men eg hadde sikkert enda opp med å male den..hihi☺

Klem M♥

Laila sa...

Hadde nok ikke malt den, se det an.
Men jeg er litt nyskjerrig på skapet du viste for en stund siden (det med to kofferter på).
Har nemlig fått tak i et som jeg lurer på hva jeg skal gjøre med.
Hva har du gjort/skal du gjøre med det?
Klem Laila

Hverdagen vår sa...

Hei Elin-
Du vet jo hva jeg ville ha gjort, ikke mal den, må jo ærlig innrømme at mye blir ødelagt fordi vi ska male alt hvitt, men det mener nå jeg, her i heimen må vi ha inn litt lin og brunt for å få det litt lunt-
men, kanskje det passer hos dere å male den hvit, men ville nok latt den stå som den er en stund før jeg hadde gjort det-

klem

Blått til lyst sa...

Heldige du!
Så usedvanlig fin den pike-titteren var. Treverket hadde nydelig glød og sjatteringer i flammebjerken.
Jeg synes den sto flott og mykt mot alt det hvite, og hadde ALDRI malt den.
Ha en riktig fin sommerkveld!

Elin med Draumesidene sa...

Vakker! Fin akkurat slik som den var! Tusen takk for så fine ord inne hos meg! Setter så stor pris på deg!

God klem frå Elin! :)

tove sa...

Heldig gris. Jeg ville ventet med å male den. Det kan du alltids gjøre senere.
Ha en fin dag
Klem Tove

merethe sa...

Du har funnet et flott eksemplar av en piketitter..er ofte på auksjoner og har ikke sett maken. Om du skal male den finner du nok ut. Jeg malte min, men den var ikke på langt nær så fin som din.
Tror den hadde blitt rålekker i hvitt også jeg :)
Ha det flin,klem Merethe

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Hei☺
Fortell meg korleis du steller eføyen din er du snill☺
Eg kjøpte meg ein for ca 1 mnd sia, og trudde den var lettstelt...men blada er begynt å krølle seg sammen og bli brune..
Og det er so kjedeleg, for eføy er so fine!

Klem M♥