tirsdag 13. juli 2010

Lavendel...


Jeg drømmer om lavendelåkre i Frankrike.
Deilig duftende åkre til å vandre rundt i, berøre, beundre.
Små blå blomster som er så anvendelige til det meste.
Oljer, badesalt, sukker, baking, duftposer, medisin.
Er det rart vi er så glad i denne blomsten/urten?
Jeg har høstet inn vår lavendel nå.
En tynn og liten kvast ble det, men jeg har stor tro på at det blir litt til å høste inn etter hvert.
Så får jeg nyte synet og lukten av den mens jeg drømmer videre om lavendelåkrene..

Ha en flott dag folkens..
post signature

6 kommentarer:

tove sa...

Lavendel er jo en helt nydelig plante som kan brukes til så mangt.
Ha en fin dag
KLem Tove

Min stil sa...

Så koselig. Jeg hadde lavendel, men de døde. Jeg har absolutt ikke grønne fingre.
Ha en fin dag.
:) Susanne

bea sa...

nydelig:)) tenk om vi kunne lagt oss i åkrene i Provence :))

ha en toppers dag.. klem fra mæ

Fargeheimen sa...

Lavendel er jo fin som plante og så dufter den så godt ja.
Eg har kjøpt meg eit lavendelsett frå Parylite. Synest det er så deilig med lys og poser med duft.

Ha ein fin tirsdag.

♥ Hege`s Cute N Cool Blog ♥ sa...

Hei :))

Ja jeg elsker lavendel ♥ Har massevis av dem , og så enkle å holde da , for jeg har ikke grønne fingre...;)) Kjøpte mej badesalt fra Durance med lavendel duft , og fytti katta den var lekker!!! Anbefales :))

Ha en fin sommer da :))

Klem klem

Laila sa...

Nydelig med lavendel, jeg kjøpte tre store potter på hagemessa, det gikk ikke bra, klarte å redde en med nedklipping og pleie.
men du: det står Elins Drømmer på bloggen og du kaller deg minishabby.
Nå har jeg skrevet Elins D. i lista mi, blir vel feil da ..eller?
Klem Laila