tirsdag 6. juli 2010

Å høre humla suse...

Det må vel være den ultimate sommerlyd. Og det kan være hyggelig det, bare de holder seg borte fra meg.
Kommer det en humle litt for nær meg så løper jeg hylende derfra. Dansken blir flau over meg. for han sitter jo gjerne på verandaen, eller hvor vi enn måtte være, sammen med meg.
Har den samme reaksjonen når det kommer til veps. Og bier i grunn. Og i hvert fall edderkopper *grøss*
Er vel generelt sett ikke noe glad i småkryp.
Men at de gjør nytta si ute i våre hager er det ingen tvil om.
Nannestadrosa er i full blomst. Og det ser ut til at de andre er like rundt hjørnet. En blir glad av å se sånt:))
Forrige helg begynte jeg å lese "Sagaen om isfolket" igjen for sånn cirka 40 gang. Min kjære har det moro med å spørre meg ut.
"Hva heter neste bok da?"
Så må jeg jo si det. Og gjerne fortelle om hvem som er hovedpersonene.
Nå har han begynt å avansere.
"Hva heter bok nr 34? Og hvem handler den om?"
Så må jeg jo fortelle han den.Gjerne utdype litt også.
Og han sukker litt.
"Tenk om vi kunne tjent litt penger på den kunnskapen der da?"
Ja, det hadde ikke gjort noe det.
Vi har fått lagt ut bruddskifer til stien vi skal ha her. Nå må det ligge seg til litt. I blomsterbedet har vi jordbær som er klare til å spises om ikke alt for lenge.
I bedet til venstre har vi agurker, tomater, bladpersille og brokkoli. I det til høyre prøver vi oss med reddiker, hodesalat, salatløk og sukkererter.
Da jeg drev og røsket opp i beder vårt fant jeg plutselig noen markjordbær. Bråstopp med røsking og heller løpe etter kamera;)
Men nå om dagen leker tankene mine seg med litt andre måter å tjene litt ekstra på. Og de skal jeg nok dele her så fort jeg er klar for det.
I mellomtiden så leter jeg med lys og lykter etter energi, kreativitet og inspirasjon.
Mine elskede peoner blomstrer nå:))
Er det noen som har sett hvor det har blitt av?

Ha en strålende flott sommerdag folkens!

post signature

10 kommentarer:

Metu sa...

Av og til er det greit å bare la humla susa, og la arbeidslyst være Så flott og innbydende du har det :)Du er kjempeflink :)Ha en fin sommerdag :)

Ellinor sa...

Høres ut som dere har det fint for tiden :)

Takk for kommentaren i min blogg. Jeg har lest den, men har problemer med å få den publisert....
Blogger er ikke helt på min side nå

Hespe sa...

Hi, hi - en veldig kjent situasjon det der ;o) Jeg hater også småkryp, og spesielt edderkopper, iiiik..!

Blir spennende å høre mer om planene dine. Og du, inspirasjonen ligger under "topplokket", bare se etter du...;o)

Strålende sommerdager til deg!!

Klem fra Hildegunn

Irén sa...

Nydelig innlegg med drømmende fine bilder, Elin :-)

La humla suse - len deg tilbake, og bare nyt at det er sommer.

Er spent på hva du har funnet på nå foressten ;-)

KLEM!

lisje astrid's husblogg sa...

Å høyre humla suse er ein herleg sommarlyd (på avstand;)
Å eddekoppar...Hjeeeelp!
Ein nydeleg hage har du!
Å peonane dine er virkelig vakre der dei står♥

Eg er heilt satt ut av slike fine ord som du la att inne hos meg!
TUSEN ♥ TAKK!
SMILER!

Du er god du♥

Ønskar deg gode sommardagar:)
Klem frå AStrid♥

Jannicke sa...

veps er jeg redd for... men ikke humler ;o) Er opplært til å tro ar humler er snille vesener :o)

så spennende med tanker og nye ideer... du må fortelle mer en dag!
Energien kommer nok... leter litt etter den jeg og for tiden.. Her på vestlandet er det øs pøs og vind, men vi koser oss på sommerhuset. Akkurat hentet krabbeteinen opp, fikk 3 gussete krabber :o) Fin fangst det!

Fortsatt fin sommer kjære bloggvenn.
Klem J

Elin med Draumesidene sa...

Hei Elin! Så vakkert det var rundt huset ditt! Eg er pålogga i Sverige akkurat no, Sandviken närmere bestemt. Vi bor hos venner, og eg er inne og sjekker facebook og blogg ;) Du blir nok den einaste eg besöker i kveld! Eg har feira min 39. bursdag i dag, og no er vi alle kjempeslitne av shopping, besök i dyrepark og litt bading til slutt.

Ha ei fortsatt flott sommarveke Elin!

STOR Elinklem! :)

Min stil sa...

Huff ja, jeg liker ikke småkryp jeg heller og spesielt ikke edderkopper.
Ang tjene penger på kunnskapen om isfolket, du får melde deg på kvitt eller dobbelt.
Klæm til deg fra Susanne

Rebecka sa...

flott hage har du, man skal jo ha energi til å fikse den :O)
Her i huset er det symaskinen som får gjennomgå om dagen, har så mye bestillinger og moro er det!

Ellers koser jeg meg med jentene og sommerens goder :O)

Ha en fin sommer videre!

Klem Rebecka

Precious Home sa...

Takk for besøket, og tusen takk for at du ville bli følger av bloggen min! Det setter jeg utrolig stor pris på!

Ha en fin kveld!